Pollewoppy schreef:Jawel hoor. Dat kan wel. Betadineoplossing zou ik zelf handiger vinden, maar shampoo kan ook wel denk ik.
en hoe doe ik dat dan? met een handdoek deppen ofzo?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Evelien14 schreef:Yinnar schreef:
Ik smeer de zalf altijd direct op de open wond. Binnen een mum van tijd zit er een korst op. Het kan gewoon op een open wond gebruikt worden. Wanneer er een zich een korst heeft gevormd moet je juist stoppen met het gebruik van de zalf om te voorkomen dat de al aardig geheelde wond (korst) weer week wordt
dat is toch gewoon calendulan ofziets. dat je voor mensen heb? of is dit iets anders voor paarden?
Yinnar schreef:er staat bij mij calendulan creméEvelien14 schreef:
dat is toch gewoon calendulan ofziets. dat je voor mensen heb? of is dit iets anders voor paarden?
De calendulazalf is gewoon verkrijgbaar bij de drogist, Kruidvat, Etos. Ik vind het superspul en heb het standaard in mijn kast staan. Open wondjes zijn binnen een mum van tijd dicht. Wel de zalf nemen niet de gel!
maybe2 schreef:ik had bij mij op stal ook 2 paarden die dat hadden,en dat hoeft er niet perse aan te liggen dat het halster te strak zit,maar hier spelen ze veel met elkaar en dan trekken ze elkaars halster soms af,dus ik heb de paarden geen halsters om in het land.
maar je moet het inderdaad wel even goed schoonhouden en daarna lekker de natuur z'n gang laten gaan.