hoe schoon maken van de koker en de penis van me paard ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:43

Bij onze shet moet ik het ook regelmatig een keer doen, maar vind het moeilijk om zo even uit te leggen.
Dus heb even voor je gegoogeld en een stukje tekst gekopieerd.

GESLACHTSONDERDELEN
Uitwassen van de koker
Bij paarden in de vrije natuur wordt de koker van de hengsten door het dekken gereinigd, maar bij onze paarden is het nodig de koker regelmatig uit te wasssen.
Indien het paard zich niet erg vuil maakt volstaat het om de koker 2 tot 3 maal per jaar te reinigen, bij "vuile" paarden is het soms zelfs maandelijks nodig.
Om de koker uit te wassen, gebruikt men lauw water (geen heet), Sunlight zeep (omdat deze zuiver van structuur is) en een stukje van een spons (een andere dan deze voor de neus en de mond gebruikt wordt).
Deze handelingen voorzichtig en rustig aanpakken bij paarden die dit niet gewoon zijn, men neemt er best de tijd voor. Ook hier houdt de andere hand best contact met het paard om te voelen hoe hij reageert. Paarden die dit gewoon zijn laten dit rustig toe.
Men begint in de eerste kamer. Dit is de holte waar zich al die rimpels bevinden (uiterlijk gedeelte van de koker). De handen worden natgemaakt en ingewreven met zeep (dit wordt voortdurend herhaald zolang men de koker wast) en men verwijdert het vuil en de korsten. Het is niet nodig om het helemaal van de huid af te trekken, men weekt het best eerst een beetje los.
Vervolgens duwt men de hand wat verder en komt zo in een gladder gedeelte waar meestal weinig vuil aanwezig is. Gewoon een paar keer met de vuist doorheen gaan (zeker niet vergeten om telkens de handen te spoelen en in te zepen).
Daarna bereikt men de laatste kamer via een kleine opening achteraan. Men moet helemaal deze kamer binnengaan tot men voelt dat de sluitspiervan deze kamer rond de pols zit. Dit is de plaats waar de penis zich bevindt en waar meestal vrij veeel vuil zit dat dan ook verwijderd dient te worden. De huid in deze kamer is heel kwetsbaar, men mag zeker geen lange nagels hebben of ringen dragen, anders wordt het paard vanbinnen gekwetst.
Tenslotte neemt men de kop van de penis en tast men even om de urineleider te vinden, waar men echter niet binnen gaat. Wel worden de holten errond gereinigd, met een vingertop. Hier treft men meestal grijs, nogal papperig vuil aan, wat eventueel al hard kan geworden zijn. Voorzichtig weghalen, waarna de koker kan gespoeld worden.
Om te spoelen gebruikt men steeds vers water en begint men in de laatste kamer. Een stukje spons met proper water wordt uitgeperst in die kamer. Dit wordt herhaald tot de kamer volledig gespoeld is, waarna dezelfde handeling wordt verricht voor alle andere kamers. Men kan ook met de tuinslang voorzichtig de koker uitspuiten, tenminste als de slang op warm water kan aangesloten worden.
Tot slot wordt de buitenkant met een handdoek afgedroogd.

Succes ermee

graafstra

Re: hoe schoon maken van de koker en de penis van me paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:51

maar zeep is toch niet goed wat ik begrepen heb ????

gaat hij daardoor dan ook uitschachten????

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:00

ik heb(paint) en ik had een ruin waarbij het zo vies wordt dat ze niet meer uitschachten en zelfs plassen met de piemel in de schacht
dan moet je echt wat gaan doen hoor!

mijn appie laat hem gelukkig wel hangen na een fijne kroelbeurt maar bij hem is het dan ook lang zo smerig niet

adviesje
als je klaar bent je handen wassen met tandpasta, ben je van dat vieze luchtje af

verder lekker warm water gebruiken, geen zeep, liefst speciaal kokkerschoonmaakspul en teder te werk gaan

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:06

spatter schreef:
ik heb(paint) en ik had een ruin waarbij het zo vies wordt dat ze niet meer uitschachten en zelfs plassen met de piemel in de schacht
dan moet je echt wat gaan doen hoor!

mijn appie laat hem gelukkig wel hangen na een fijne kroelbeurt maar bij hem is het dan ook lang zo smerig niet

adviesje
als je klaar bent je handen wassen met tandpasta, ben je van dat vieze luchtje af

verder lekker warm water gebruiken, geen zeep, liefst speciaal kokkerschoonmaakspul en teder te werk gaan

daarom heb ik de vraag ook op bokt gesteld. ik ga de tips in iedergeval opvolgen en kijken of het gaat lukken. er is me ook verteld dat je er 'm zo kan trekken maar ik vind dat niet de beste manier want dan krijgt hij er nooit vertrouwen in en omdat hij nu nog maar 2 jaar is doe ik het liever met geduld dan gehaast

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:08

spatter schreef:

:D :D _O- _O- :')
Dan begint dat ding tegen zn buik aan te "kloppen" als ik dat doe, denk ik...
:D :D _O- _O- :')

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:10

De dekhengsten krijgen een plaatselijke verdoving en laten daardoor alles lekker hangen en uitwaaien :D

Ideaal geen stress voor beide

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:12

wij hebben 1 paard die het niet erg vind als je het schoonmaakt. dus zijn vaste bereider maakt het vaak met de hand schoon.
verder hebben wij ook een paard die ook problemen heeft tijdens het plassen schuift hij hem ook niet meer uit. soms zetten wij de spuit er op en proberen er in te spuiten maar this lastig. dus asl jullie nog tips hebben ben benieuwd.
ik zat ook te denken aan spierverslappers een idee is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:19

kwestie van oefenen :P

steeds je hand naar de koker brengen en er rond wrijven
dan steeds proberen er iets in te komen
zogauw ze door hebben dat het geen pijn doet laten ze steeds meer toe

enné, je halve onderarm verdwijnt er echt in voor je bij het eind bent :o

ik zou er nooit een tuinslang in steken
ten eerste weet je niet wat je raakt, hij zou maar tegen de eikel komen auw auw
ten tweede maak je er weinig echt mee schoon, de vette smurie die je juist moet verwijderen laat er niet door los

bij paarden die er echt last van hebben, doorzoeken tot aan de ingang van de penis
daar zit vaak een vettig stukje(boontje genoemd) wat de plasbuis ook blokkeert met plassen(niet prettig voor de ruin)

als je ruin zijn staart schuurt kan het komen door een vieze schacht

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:22

beantsje schreef:
Downhill schreef:
Is er iemand die dit kan vertalen in het Nederlands? Ik heb nog NOOIT 1 woord engels gesproken.... O:) :o?

Nou bij deze (soms ietwat vrij vertaald):

1. Zorg dat je er zeker van bent dat er geen argwanende vriendjes, moederlijke buren of padvinderkindertjes binnen gezichtsafstand van het gebeuren zijn. Alhoewel, ze komen natuurlijk onverwacht TOCH net wel opdagen als je er net midden in bezig bent. Verzin dus een goede uitleg.

2. Knip je vingernagels kort. Verzamel paard, waterslang en je gevoel voor humor (plus in het ideale geval Excalibur schoonmaakmiddel en misschien dunne latex handschoenen)

3. Gebruik de slang (of een natte spons) om de koker en zijn bewoner nat te maken. Ehm, dat wil zeggen, doe dit op een “beschaafde” manier, dat wil zeggen, waarschuw je paard, want hij is geneigd een aanval te plegen als een ijskoude waterslang onverwacht in zijn privédelen spuit.

4. Stel je paard nu voor aan mr. Hand. Persoonlijk vind ik het het veiligst om naar het hoofd van het paard te kijken, met mijn schouder en heup dicht tegen mijn paards dij en heup, zodat ik het meteen voel als hij een verdachte beweging maakt (zoals zijn been optillen). Bovendien kan hij mij hooguit wegschuiven en niet werkelijk slaan, als ik zo dicht op hem sta. Het paard moet vastgehouden worden door een helper of door je vrije hand, NIET vastgebonden zijn aan een paal of tussen de lijnen. Hij kan best een beetje heen en weer schuiven als hij niet blij is met mr. Hand maar laat je daar niet door weerhouden; zo lang je geduldig bent en geleidelijk werkt en pal tegen hem aan blijft staan, komt hij er wel overheen. Onthoud dat het bepaald on-damesachtig is als je meteen naar je paards Edele Delen graait. Laat je paard merken wat er staat te gebeuren. Leg je hand tegen zijn buik, glijd met je hand naar achteren tot je naar binnen kan in het Huis van het Echte Edele Deel. Zodra je dit eerste gedeelte van je bestemming bereikt heb, bevochtig dit dan goed met Excalibur of een ander middel. Als dit buitenste gedeelte van zijn koker echt ranzig is, zul je kleine klompjes voelen en korrels smegma zullen eruit vallen als je hem vanbinnen betast. Bevorder het verwijderen hiervan geduldig en zachtjes.

5. Tot nu toe heb je waarschijnlijk nog alleen maar in het buitenste gedeelte van de koker gezeten. Gek genoeg zul je merken dat het Ding zelf afwezig blijkt te zijn. Dat komt omdat hij zich verlegen heeft teruggetrokken tot de binnenste kamers. Kruip dus omhoog in deze tunnel en ga erachteraan!

6. Als jij en mr. Hand je weg dieper in de koker vervolgen, zul je stuiten op iets wat voelt als een smalle poort dat opent naar een ruimte erachter. Laat jezelf binnen terwijl je op je paards reactie let. Je bent nu in het binnenste Heilige van het Echte Edele Deel. Hij zit hierin naar achteren verstopt, en doet alsof hij er niet is. Zeg ‘m gedag en zwaai naar hem. Nee even serieus, laat je vinger naar voor en naar achter langs de zijkant ervan gaan. Als je paard niet uitschacht, is dit je enige mogelijkheid om eventueel opgedroogd smegma te verwijderen, dat aan de oppervlakte van het Ding zelf hangt. Ga dus zachtjes op ontdekking rondom, en trek eventuele korstjes die je vindt, eruit. Gebruik meer water en meer excalibur als dat nodig is om vastgeplakte troep los te krijgen.

7. Als mr. Hand en het Edele Deel elkaar beter hebben leren kennen en het Ding voelt lekker glibberig schoon rondom, dan is er nog 1 taak te doen , controleren op de boon en deze verwijderen. De boon, is een gladde, niervomige opeenhoping van smegma in een klein zakje net binnenin de urinebuis. Niet alle paarden maken zo’n boon aan, maar naar mijn ervaring doen de meesten dat wel, zelfs als ze aan de buitenkant geen zichtbaar smegma vertonen. De hippische urinebuis heeft een tamelijk grote diameter, en dat geeft jou de mogelijkheid om heel zachtjes een van je dunnere vingers door de opening naar binnen te schuiven. Doe dit, en zoek onderweg naar boven naar iets wat aanvoelt als een bultje of ‘erwtje’ niet hoger dan laten we zeggen een kleine 2 cm vanaf de ingang. Als je de boon ontmoet, overreed hem dan zachtjes en vriendelijk naar buiten te gaan met je vinger. Dit vereist wel wat geduld van ZOWEL mr. hand ALS je paard, maar het paard zal blijer en gezonder zijn als het is volbracht. In het zeldzame geval dat de boon te groot is om naar buiten gehaald te worden, dan zou je kunnen proberen wat ik (uit pure wanhoop) vorige maand bij mijn paard deed. Vouw duim en wijsvinger rond het uiteinde van het Ding en knijp stevig om de boon eruit te drukken. Tot mijn stomme verbazing lukte het en mijn paard vermoordde me NIET toen idd dit deed en hij lijkt er geen blijvende schade door opgelopen te hebben. Ik heb trouwens van mijn leven nog nooit zo’n enorme boon gezien.

8. Het enige wat nu nog gebeuren moet, is bevallig weer naar buiten treden en het gebied erg grondig spoelt, terwijl je je verontschuldigt voor de genomen vrijheden. Een slang is hierbij VEEL handiger om te gebruiken dan een spons + emmer, zo is mijn ervaring. Zorg dat je het water ook naar het Ding zijn binnenste vertrekken laat stromen, niet alleen het buitenste gedeelte van de koker. Daarvoor kan het nodig zijn dat je het uiteinde in je hand neemt het hem persoonlijk naar boven/binnen begeleidt.

9 Tadaa, je bent klaar! Zeg:”Braaaaaf paardje” en geef hem een boel wortels. Let op de gekke bekken die hij trekt als hij je handen ruikt. Mmm…misschien moet je nog ÉÉN dingetje doen…

10. Het enige waarvan ik weet, dat echt met succes het heerlijke smegmageurtje van je handen (nagels, armen, ellebogen en waar het ook maar terecht is gekomen) is Excalibur. En zelfs dan, als je geen handschoenen gebruikt hebt, kan het zijn dat je een poosje een wat apart persoonlijk parfum draagt. Dus, *tip van Flip*, ga de schacht van je paard NIET schoonmaken als je kort daarna een sollicitatiegesprek of een First Date hebt. En dan is er natuurlijk nog die ALLERLAATSTE stap…

11. Hoe leg je dit uit aan je moeder (of buurkindje, of de meteropnemer of wie je ook maar net ziet staan in de deuropening van de stal, terwijl ze sprakeloos het hele gebeuren hebben aangezien)

Nu dan, gaat heen en reinigt het Edele Deel!
Laatst bijgewerkt door beantsje op 02-08-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:22

spatter schreef:
kwestie van oefenen :P

steeds je hand naar de koker brengen en er rond wrijven
dan steeds proberen er iets in te komen
zogauw ze door hebben dat het geen pijn doet laten ze steeds meer toe

enné, je halve onderarm verdwijnt er echt in voor je bij het eind bent :o

ik zou er nooit een tuinslang in steken
ten eerste weet je niet wat je raakt, hij zou maar tegen de eikel komen auw auw
ten tweede maak je er weinig echt mee schoon, de vette smurie die je juist moet verwijderen laat er niet door los

bij paarden die er echt last van hebben, doorzoeken tot aan de ingang van de penis
daar zit vaak een vettig stukje(boontje genoemd) wat de plasbuis ook blokkeert met plassen(niet prettig voor de ruin)

als je ruin zijn staart schuurt kan het komen door een vieze schacht

dat is iets daar heb ik teminste wat aan :j hij schuurt idd ook vooral als hij ff op stal staat bedankt voor de tip

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:23

Ik doe het al twee jaar met ph neutral(is mij toen door iemand geadviseerd)en zonder zeep krijg ik het ook niet goed schoon.
Dan ben ik een week later weer bezig want dan zitten zijn onderbenen weer helemaal onder het smegma.
Als je het voor de eerste keer doet is het wel belangrijk dat je met twee man bent,en dat je er op verdacht bent dat ze kunnen uithalen.

@spatter:Ben wel benieuwd waar je dat kokerreinigingsspul kunt krijgen heb er nog nooit van gehoord misschien ook een optie voor onze shet.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:26

Beantsje: jij bent een TOPPER!! +:)+

Dankjewel :j

EDIT: Heb helemaal dubbel gelegen :D :):) _O- :')

"Koker en zijn "bewoner".... :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:29

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:33

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:35

Downhill schreef:
Is er iemand die dit kan vertalen in het Nederlands? Ik heb nog NOOIT 1 woord engels gesproken.... O:) :o?

Even off-topic maar ik keek naar je nickname (engels) en toen naar 1 van je onderschriften (engels) en je woont in Brazilië schrijf je en dan geen engels spreken? >;)

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 12:15

het is me gelukt met schoonmaken van z'n koker door middel van wrijven onder z'n buik toen ging hij 'm uitschachten hij werd zelfs stijf _O- het was behoorlijk vies maar hij is nu schoon heb het met warm water en een baby doekje gedaan. wou het in z'n stal doen maar daar werd hij weer afgeleid door andere dus hebben we het op het land gedaan (dan maar in het zicht) toe ging hij zich eindelijk ontspannen

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:09

Ik heb dus in het weekend dit topic gelezen en vandaag heb ik de theorie even in de praktijk gezien. Het verhaal van Mr Hand vond ik al geweldig en ik werd er even aan herinnerd...

Ik kreeg een telefoontje van mijn stalgenoot dat mijn paard raar deed. trapte met zijn achterbenen naar zijn koker en ging met een achterbeen omhoog staan. ook sloeg hij met zijn staart tegen de koker. Dierenarts gebeld en toen ze kwamen gelijk even gekeken.
sedatie gegeven, een speciaal soort, waarvan het zakie helemaal uitschacht (handig als dat niet lukt).
Anatomie lesje heb ik helemaal bijgewoon, en bijzonder interessant.
Paard bleek niet 1 'boon' te hebben (in de holte rond de urinebuis), maar 2, en wel van 2 1/2 cm doorsnede!!!
ook zaten er in de koker viezigheid en maden :r

dus, ik kan ook aan de schoonmaak, over een week moet ik het doen en daarna regelmatig, zo'n 1x per maand.
Gelukkig was het probleem snel verholpen....

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 03:28

Jeetje wat een lekker topic zeg! Bweeerkkk.
Maar zelf wil ik ook eens de koe (paard) bij de hoorns (oren) vatten en bonen, erwten of andere groentes uit de groentetuin verwijderen, het mot toch eens gebeuren en stel dat hij er last van heeft!

Ik ben alleen bang dat hij me een jaar lang niet meer gaat aankijken, hij is zo preuts als de neten namelijk .....

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:16

Wij maken de piemel en koker 2x per jaar schoon bij onze ruin. We doen dat met het scheren, omdat ie dan sedatie pasta krijgt en vanzelf uitschacht. Tis mn de 1e keer (eind september/begin oktober) dan ook echt nodig. Mensen, dit is echt geen overbodige luxe. Dat zie je wel aan het berichtje van driebergen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:12

Volgens mij kan ik bij Djok lastig in de urinebuis :=
Hij heeft wel een lange, maar wel een smal edel deel :+

:')

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:15

er is hier al een topic over met heel veel info

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:25

floorsil schreef:
wij hebben 1 paard die het niet erg vind als je het schoonmaakt. dus zijn vaste bereider maakt het vaak met de hand schoon.
verder hebben wij ook een paard die ook problemen heeft tijdens het plassen schuift hij hem ook niet meer uit. soms zetten wij de spuit er op en proberen er in te spuiten maar this lastig. dus asl jullie nog tips hebben ben benieuwd.
ik zat ook te denken aan spierverslappers een idee is.

je hebt geen spierverslapper nodig. bel de dierenarts voor een sedatie. dan laat het paard in kwestie over het algemeen zijn zakie eruit hangen en kun je zonder problemen je gang gaan.

hoewel er ook paarden zijn, die ondanks sedatie zich op die plek niet aan laten raken.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:42

tijdens het afspuiten met warm water ga ik ook even richting de plasser.
Eigenlijk is die nooit vies (echte vellen zeg maar) maar heeft mijn paard dan wel zo'n boon.
Moet je het ook een keer schoonmaken als het eigenlijk niet vies is ;)

shine2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:14

ik zou er niet te veel aan zitten.
hoe meer je er aan komt ,hoe vaker het moet
je verstoort zo een beetje het vermogen van het lichaam.
als het echt noodzakelijk is ( medisch oogpunt)geef je hem tranquigel en dan laat hij hem circa een uur hangen,dit is een middel die de spieren wat verslapt

itsbm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:26

ik maak de koker van mijn ruin nooit schoon aan de binnenkant! maar 'het' ziet er gewoon schoon uit, geen velletjes of vuil, dus volgens mij hoef ik er tot nu nog niks aan te doen. ;)