antoine de bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:49

marlon7 schreef:
Ik ben benieuwd of hij er ook voor zorgt dat je paard in de wei niet mee onregelmatig loopt, want dat doet mijn paard dus wel. Verdrietig

Nee, daar kan AdB niet voor zorgen. Hij kan je alleen helpen met je paard recht te richten en het gewicht meer op de achterhand te brengen. En daarvoor moet je erop zitten. Dus mensen die denken met een paard recreatief aan een lang teugeltje te kunnen gaan rijden "want mijn paard heeft HKO, en werken kan niet meer maar buitenritjes maken wel" doen juist het tegenovergestelde van wat een paard nodig heeft. Namelijk begeleiding en verzameling.
Dus op het weiland gaat jouw paard niet uit zichzelf verzameld lopen hoor!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:57

Dat bedoel ik dus ook.... Eigen instructeurs zijn beter, maar willen toch lessen bij AdBt. Zegt genoeg dus.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 13:08

Cassidy"]
[quote="marlon7 schreef:
Ik ben benieuwd of hij er ook voor zorgt dat je paard in de wei niet mee onregelmatig loopt, want dat doet mijn paard dus wel. Verdrietig

Nee, daar kan AdB niet voor zorgen. Hij kan je alleen helpen met je paard recht te richten en het gewicht meer op de achterhand te brengen. En daarvoor moet je erop zitten. Dus mensen die denken met een paard recreatief aan een lang teugeltje te kunnen gaan rijden "want mijn paard heeft HKO, en werken kan niet meer maar buitenritjes maken wel" doen juist het tegenovergestelde van wat een paard nodig heeft. Namelijk begeleiding en verzameling.
Dus op het weiland gaat jouw paard niet uit zichzelf verzameld lopen hoor!
[/quote]
Vaak krijgt een paard hko als het een 'bouwfout' heeft, of te wel het paard is van nature scheef. Goede ruiters die weten hoe ze een paard 'recht' moeten rijden (zowel horizontaal als vertikaal) kunnen dit op lossen. Bij ons op stal staat bv. een paard dat een scheef bekken had. Door les bij (een leerlinge) van Antoinne die haar heeft geleerd hoe ze haar paard moest rechtrijden, is het scheve bekken voor een groot deel al weer recht geworden (dit paard liep overigens nog niet kreupel).
Als een paard kreupel is door overbelasting door bv. een scheef bekken en je krijgt dit bekken recht is de kans groot dat hij ook op de wei niet meer kreupel loopt. Dit heeft echter wel veel tijd nodig. Of te wel het gaat ook om verbetering van de houding van het paard.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:30

Citaat:
Waarom zou je naar AdBt gaan als je toch een goeie instructrice hebt? Dan moet je niet veranderen, zou ik tenminste zeggen. Kan jouw instructrice dat niet veranderen dat jouw paard in de wei niet meer onregelmatig gaat lopen?

waarom zou je dan juist niet gaan?

4 ogen zien immers meer als 2. En als instructeur kan het nooit kwaad om eens met een andere instructeur het probleem aan te pakken.
Je bent immers nooit uitgeleerd.

Er zijn genoeg ruiters die wel eens ergens anders lessen, goed voorbeeld zijn de clinics van Thyrza. Half bokt vliegt er naar toe terwijl ze allang voorzien zijn van instructeur.
De een heeft er heel veel aan en de ander bedankt de volgende keer.

mensen moeten eens langer kijken dan hun neus lang is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:58

Ik ga absoluut met Cowgirl mee. A mind is like a parachute, it only works when it is open.....