Update:
Mn zusje wandelt doordeweeks met mijn verzorgpaard, omdat ik ergens anders op kamers zit. Dinsdag was ze gaan wandelen en liep hij natuurlijk erg gevoelig. Tsja, ze zal wel veel spierpijn hebben, want het is ook niet niks om in 1 keer een heel andere hoefstand te hebben. Het verschil tussen links en rechts is wel bijna weg. Ze was erg kreupel op links, maar daar zie je nu niet veel van terug.
Vandaag is ze weer gaan wandelen, ook veel door het water want dat is goed voor de hoeven. Het ging al stukken beter, ze liep soepeler en de meeste pijn van gister lijkt dus veroorzaakt door directe spierpijn.
Tijdens het wandelen kwam ze de eigenaar van het paard tegen. Deze was heel erg negatief (helaas
) Hij geloofde er nog steeds niets van dat het goed gaat komen. En hij zei ook nog "ja, nu loopt hij helemaal vreselijk slecht".
Argumenten van ons dat dat niet vreemd is, na 6 jaar op 'hoge hakken' gelopen te hebben wil hij niet naar luisteren. Maar ik vind het wel heel positief dat ze binnen 2 dagen al best soepel loopt en de kreupelheid een stuk verminderd is. Ze struikelt nu ook niet meer over haar linkerbeen, want ze zet haar voeten veel verder naar voren.
Ach, sommige mensen zijn misschien pas te overtuigen als ze het zelf voelen....