Het "welke-veearts-neem-ik"-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:16

Bokhorst (kootwijkerbroek) is een goede DA, maar ik heb er ook al mindere verhalen over gehoord... Zelf heb ik het ook meegemaakt.. mijn pony had een peesschede ontstekin, Bokhorst heeft het perfect behandeld echt super, maar toen kwam het probleem, mijn pony bleef onregelmatig lopen, volgens Bokhorst zat het in de schouder en was niet meer op te lossen, mijn pony kon ik dus maar beter af laten maken....
Ik heb toen via via bij een homeopaat/accupuncturist terecht gekomen, en het probleem bleek achter te zitten.. Doordat het vele kreupel lopen van de peesschedeontsteking was mijn pony zijn achterhand verkeerd gaan gebruiken... Nadat de homeopaat/accupuncturist mijn pony om de 2 weken 2 maand heeft behandeld, loopt mijn pony weer super, en hetis nu ongeveer een jaar geleden en ik ben nu L2-dressuur M-springen en M SGW (Z-SGW startgerechtigd...)
Ik zeg dus zeker niet dat Bokhorst slecht is, helemaal niet, bij heeft de peesschede ontsteking van mijn paard super opgelost, maar als ik niet bij de homeopaat/accupuncturist terecht was gekomen, was mijn paard nu in worstjes.....
Maar ja zo heeft iedere DA wel zijn minder goede verhalen, dat blijft toch bij iedereen...
In Borculo schijnen ze ook een nieuwe DA te hebben een hele goede, dus misschien dat dat ook wat is??

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 17:38

Zo, ik heb vrijdag een afspraak in Schalkwijk, voor een scan.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:25

Daar heb je denk ik een goede keuze mee gedaan! Ook voor keuringen (klinisch en rontgenologisch) zijn ze erg goed.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:33

goed zo!
succes!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:45

Diana_Mabel schreef:
Ik zweer bij Jan Kroes die gaat echt door het vuur voor je paard, die van der Lau is van de oude stempel en van Peters wil altijd meteen afrekenen Lachen Maar Jan Kroes is echt toppie!hij heeft zelf ook paarden dat vindt ik een groot voordeel.

Euh ook de beide hanzen hebben paarden en Van Der Lauw fokt al jaren paarden dus ik denk dat je er een beetje naast zit. Jan is net afgestudeerd dat is net weet anders dan iemand die al jaren in het vak zit. Heb ook goede ervaringen met Jan maar ook met Hans Peeters met Hans van der Lauw minder. Toen Leys koliek kreeg had ik Jan erbij heeft me super geholpen en snel doorverwezen toen er twijfel was. Nu nog iedere keer al ik hem zie kijkt hij ff naar hem wel een fijn idee.

Nadeel van bellen met de Ambulante kliniek in Utrecht is dat je er al snel heen moet en ze daar houden a een leuk kostenplaatje zit ik niet echt op te wachten. Plus dat je vaak iedere keer een andere DA hebt heb liever een vaste waar ik wat aan heb dan iedere week een andere.

Denk dat je met Schalkwijk een goede keuze hebt gemaakt ze zullen welgelijk erna of een fysio beginnen met Ultrageluid. Ik kan je dat zeer aanraden het kost wat centen maar je zet er wel weer sneller op. Plus een wekelijkse controle op de pees is nooit weg. Neem de tijd om het te laten herstellen en vraag ze de oren van het lijf.
Succes

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:40

Diana_Mabel schreef:
Ik zweer bij Jan Kroes die gaat echt door het vuur voor je paard, die van der Lau is van de oude stempel en van Peters wil altijd meteen afrekenen Lachen Maar Jan Kroes is echt toppie!hij heeft zelf ook paarden dat vindt ik een groot voordeel.

Daar ben ik het dus niet mee eens. Hans Peeters is juist degene die nog wel eens 'laat maar zitten' zegt! Hans vd Louw is vaak wat lomper/stugger in de omgang met mensen, maar met paarden is hij super. Hans Peeters trouwens ook. Ze hebben ook een nieuwe (weet niet hoe hij heet) die zelf ook paarden heeft en ook erg goed is.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:22

Kan je vertellen dat schalkwijk bij ons de boel heeft bedonderd met een paard keuren die we van een kennis van hem kochten.Hhij keurde dat paard 100% goed en dat had nooit gemogen.na een vracht gezeik hebben ze het paard mooi terug moeten nemen en zijn wij er gelukkig weer vanaf.!!!! dus ik kom nooit meer bij schalkwijk!!!!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:34

Ach ja zo heeft iedere dierenarts wel iets..... Gerard Mensen uit Deil keurt ook alle paarden van een handelaar bij ons uit de buurt goed, terwijl ook daar nogal vaak wat aan mankeert. Die handelaar is ook van de verzekering, alle paarden worden bij hem goedgekeurd, maar o wee als je door een andere dierenarts laat keuren.....

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:40

als het paard daadwerkelijk niet in orde blijkt te zijn kun je de veearts aansprakelijk daarvoor stellen.En terecht.Want het paard wat wij hadden werd twee weken later al kreupel.Ik hou niet van zulke geintjes het moet gewoion goed zijn,.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:51

Nee Linda daar heb je helemaal gelijk in! En een veearts hoort eerlijk te zijn, ook al is het zijn eigen paard of het paard van een kennis.

Ransie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:40

joop007 schreef:
Kan je vertellen dat schalkwijk bij ons de boel heeft bedonderd met een paard keuren die we van een kennis van hem kochten.Hhij keurde dat paard 100% goed en dat had nooit gemogen.na een vracht gezeik hebben ze het paard mooi terug moeten nemen en zijn wij er gelukkig weer vanaf.!!!! dus ik kom nooit meer bij schalkwijk!!!!!

Dat heb ik ervaren met mijn vorige paard in lienden. Ze was helemaal goed gekeurd ( er stond op het keurings formulier : uitstekend sportpaard!!), en nog geen jaar later is ze door dezefde dierenarts helmaal afgekeurd (leterlijk op alle fronten!!). Ik noem geen namen, maar hij zij nog tegen mij dat dit paard nooit gekeurd had mogen worden. Dat wie dit paard goed gekeurd heeft er niet met zijn hoofd bij was...... Dat had hij nooit mogen zeggen want hij had het paard ZELF goed gekeurd...

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:41

Het is niet de bedoeling dat dit een slowchat wordt. Vandaar dat ik een deel van dit topic naar de mesthoop heb gezet.
Blijf aub on topic.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 07:50

De meeste mensen bij ons op de manege (en ik ook) gaan altijd naar DAP Bodegraven. Zelf heb ik goede ervaringen met hen, maar er zijn bij ons ook mensen die er zijn weggegaan.
Zoveel dierenartsen, zoveel meningen denk ik!

Ransie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:28

Bubbels, ben je al naar de dierenarts geweest?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 16:57

Ja, en het zat niet in de pees. Werd geholpen door Hans Peeters. Hij zei niet zoveel, maar ik had wel vertrouwen in hem. De rest van mijn verhaal staat bij verslag van de dag.

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:09

masja"]
[quote="bubbels schreef:
Want ik weet het echt niet meer! Ik hoor over elke vee-arts gezeur, ik heb nu Ed Hermens uit Vianen, maar ook daar hoor ik vreemde verhalen over. Ik zit nu dus met een peesprobleempje en hij zegt "anderhalve week rust en dan weer op gaan bouwen". Ik ben bang dat dat te snel is dus ik wil een second opinion. Kennen jullie een goede vee-arts in de regio Utrecht?

Hmm, over Hermes hoor ik ook weinig goeds. Ja hij heeft goede apparatuur heeft om te scannen...

Ach een fout in menselijk, dus elke DA heeft wel eens een inschattingsfout gemaakt. Maar als je een ander wilt proberen neem dan die van Diana_Mabel. Dat is ook bij jou in de buurt...
[/quote]

goede apparatuur om te scannen schrap dat ook maar! Een tinker merrie was volgens hem de hele winter drachtig en nu werdt het lente en werdt ze ineens hengstig en was ze niet meer drachtig Je kan bij een mogelijk peesprobleem ook je hoefsmid vragen die weten ook nog wel eens het een en ander over benen (die van ons tenminste als ie komt)

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 12:14

Hihi, late reactie. Baduh heeft al speciaal beslag dankzij mijn supersmid, en de tandarts komt volgende beek zijn bekkie restaureren. Dus hij is weer als nieuw! Bij drachtige merries hoor ik wel vaker dat soort verhalen over Hermens. Dat ie toch echt een hartje hoorde, maar het veulen allang dood bleek. Snif.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:33

Ja, erg late reactie.
Fijn dat Baduh weer beter gaat. Daarmee wil ik het topic dan sluiten.