WAT IS DIT ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:17

zou het geen vleesetende bacterie kunnen zijn?
weet dat die bij mensen nl ook voorkomt(oa mijn oom heeft het gehad) en ziet er dan ook erg naar en zo ongeveer uit.
de plek word dan nl ook steeds groter.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:17

Mest en plast ze wel goed? Lijkt mij namelijk heel pijnlijk wanneer ik zie dat onder haar staartwortel het er ook niet gezond uitziet. De wond moet je zo schoon mogelijk houden, misschien 'luchtig' afdekken op een of andere manier om vliegen enz. weg te houden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:18

Trailer pakken, paard erin en op naar de kliniek. Da even bellen dat ze ontslagen is, want een da die dat zelf niet voorsteld met dit soort wonden en alleen aangeeft het zelf ook niet meer te weten zou bij mij klaar zijn. Toegeven dat je het niet weet siert een mens, maar daar is dooverwijzen voor uitgevonden.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:18

Als de wiedeweerga een andere kliniek opbellen of inderdaad foto's naar Utrecht sturen. Dit ziet er echt heel erg uit....

De DA heeft iets voorgeschreven wat dus niet helpt. Heel raar dat hij/zij geen andere stappen onderneemt.

Ik hoop dat jullie niet te lang hebben gewacht. Succes!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:19

wat het is weet ik niet maar het lijkt nu of veel wildvlees vorming is en op de wond komt dit moet weg gehaald worden anders groeit het niet dicht. En blijft de ontsteking. Maar wat het is durf ik niet te zeggen ??? als het is open gesprongen kan mischien abces zijn kwam er allemaal witte prut uit??

Miracle_

Re: WAT IS DIT ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:21

Jeetje, wat erg!
Ik zou toch een second opinion laten maken.
Eventueel foto's doormailen naar een kliniek, of even bellen! Of een andere dierenarts laten kijken!
Zou het niet bij schoonmaken laten, maar toch even actie ondernemen!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:21

In een kliniek is de infectiedruk veel groter dan thuis. Gehecht worden kan het niet. Dus wat voor meerwaarde zou een kliniek hebben?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:22

Zo zeg, hier schrik ik echt van.

Hoe lang zijn jullie nu bezig met het middeltje van de DA, of heb ik hier overheen gelezen.

Denk dat de beste tip: foto's mailen naar Utrecht of met paard naar de kliniek voor een second opinion al genoemd zijn.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:22

mackkwek schreef:
zou het geen vleesetende bacterie kunnen zijn?
weet dat die bij mensen nl ook voorkomt(oa mijn oom heeft het gehad) en ziet er dan ook erg naar en zo ongeveer uit.
de plek word dan nl ook steeds groter.

Getsie, dan wordt je dus langzamerhand opgegeten... Dit ziet er niet echt goed uit hoor! Had je daar niet beter eerder naar laten kunnen kijken? Snel naar een goede dierenarts maar. Hopelijk knapt ze op en is het niet te ernstig :(:)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:23

opala schreef:
In een kliniek is de infectiedruk veel groter dan thuis. Gehecht worden kan het niet. Dus wat voor meerwaarde zou een kliniek hebben?

Meer kennis?? Een plaatselijke da of een groter kliniek maakt toch even echt wel verschil. Nu is niet bekend wat er gaande is bij het paard, lijkt me toch de eerste prio om daar achter te komen.

saskiaojan

Gotsiegebakje,
dat ziet er niet goed uit, kan idd alleen maar meegaan met de adviezen hierboven,
second opion van een andere da, fotos mailen naar kliniek of idd je paard inladen en naar de kliniek toe gaan!
dit gaat zo niet genezen door alleen schoonmaen en wat je van de da hebt gekregen....

succes ermee!

Anoniem

Dat ze er daar misschien meer verstand van hebben, het beter kunnen schoonmaken, het beter kunnen onderzoeken met de juiste benodigdheden???

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:24

andere dierenarts gaan dit ziet er echt niet goed uit

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 14:26

Ze heeft er jeuk aan kan gewoon mesten en plassen heeft daar geen problemen mee. Het is niet de staartwortel zelf maar erboven. Ook krijgt ze geen koorts!
Het is idd vies om te zien en een operatie bij een pony van 24jr ....de dierenarts gaf dan alleen als optie in laten slapen.
En dat wil mijn vriendin eigenlijk ook niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:27

Nee een paard met zo'n wond laten lopen is niet zielig? Inslapen is paardvriendelijker dan um hier mee laten lopen en niet naar een kliniek gaan 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:28

Jeetje, ziet er heftig uit!
Ik zou of naar de dierenkliniek (vandaag nog!) of met spoed een andere DA laten komen, dit geneest ,volgens mij, niet zomaar.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:28

Ik zou ook echt een andere dierenarts laten komen ipv niks te doen of de beslissing te nemen om in te laten slapen.

En zo snel mogelijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:30

vivana schreef:
Ze heeft er jeuk aan kan gewoon mesten en plassen heeft daar geen problemen mee. Het is niet de staartwortel zelf maar erboven. Ook krijgt ze geen koorts!
Het is idd vies om te zien en een operatie bij een pony van 24jr ....de dierenarts gaf dan alleen als optie in laten slapen.
En dat wil mijn vriendin eigenlijk ook niet.

Als je hiermee niet naar de DA gaat dan gaat ie vanzelf dood aan een of andere ontsteking...

Als er al geen eitjes in gelegd zijn, want het is lekker heet geweest en dit is niet in 1 dag gebeurd... Niks doen en verder gaan met mondwater en dat andere spul (wat dus niet werkt) is dierenmishandeling. :)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:30

Iehl, wat een vieze wond.
Uit je verhaal maak ik uit dat de dierenarts de wond nog niet heeft gezien. Dit lijkt me toch echt verstandig.

Je hebt toch het beste voor met je paard ? Dan maak je uiteindelijk de verstandigste keuze om voor het paard te kiezen dan voor jezelf

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:31

Jemels dit is niet normaal hoor! Eigenlijk vanuit hier hetzelfde advies als de rest geeft! Foto's mailen naar de kliniek en probeer dit op te lossen. Getsie

Kimbers

Potverdikkie wat een onzin van die dierenarts zeg.
DA weet niet wat het is maar kan dan wel zomaar zeggen dat het beter is om het paard in te laten slapen?
Van zo'n da krijg ik echt de kriebels.
Het enige goede wat je nu kunt doen is vandaag nog een kliniek bellen, erheen rijden en vanaf daar weer verder zien.
Zo kan en mag je een paard niet laten staan.

Steef

Inderdaad even Utrecht bellen! Dit is niet goed :n

belle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:32

:(:)
Dat ziet er niet lekker uit! Ik zou inderdaad ook om een second opinon vragen.
Ik schrok er echt van!

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:32

Ik kan niet begrijpen dat deze 'paardenliefhebster' (jouw vriendin) hier zo mee blijft doorlopen. Dit had al een week geleden moeten zijn opgelost. Maar als ik zo kijk is het misschien wel te laat. Of je moet nu per direct de kliniek opbellen om te zeggen dat je eraan komt, paard van een ander of niet.

Sorry, ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt maar ik denk dat dit gewoon einde verhaal of einde staart is :( Kan hier best kwaad over worden, dit is gewoon zielig!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:34

Hoe kan een DA nou voorstellen om hem te laten inslapen als je niet eens weet wat het is?

Maar jullie moeten ook een beetje peper in je r**t krijgen..

Hop! Als de donder je paard op de trailer en naar de kliniek rijden, voordat het nog erger wordt!!