rotstraal, what to do?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 13:41

De slimste en snelste oplossing is een spuitbus OCT-spray bij je dierenarts halen. Het is niet belachelijk duur, en werkt meteen. Hoef uitkrabben, spray op de straal spuiten en de volgende dag is de straal hard als steen en droog ipv zacht, nat en stinkend. Nog een paar keer herhalen en dan blijft het weg.

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 16:26

Mrietjesueel schreef:
Goed dat je het zegt, NIET GEBRUIKEN als de rotstraal al in het leven is doorgedrongen! Het bijt inderdaad in de wond, doodt alle bacterien, maar in de hoef voelt je paard er niets van.

Waterstofperoxide wordt VERDUND oa gebruikt bij ontstoken tandvlees en tandproblemen bij mensen. Is een aloud spoelmiddel.

tandpasta droogt de plek ook helemaal uit, zou ikzelf ook niet zo snel gebruiken.

ikzelf zou gaan voor de egyptische zalf

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:48

Er zijn een heleboel middeltjes tegen rotstraal. De goedkoopste en ook prima oplossing is Badedas (je weet wel, van die douchegel). Ik heb dat regelmatig bij paarden gebruikt. Werkt prima. Gewoon iedere dag een beetje op de straal en tussen de groeven doen (puur) en met een borsteltje inwrijven. Je snapt wel dat ik het voor douchen niet meer gebruik. Weet je zeker dat je uitdroogt. Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 00:57

Er zijn meerdere middeltjes genoemd, die goed werken (o.a. Egyptische zalf, waterstof peroxide enz.). Dit advies komt van mijn hoefsmid Lachen : Het belangrijkste is, dat je vóórdat je deze middelen gaat gebruiken, de hoef/hoeven perfekt schoon maakt! Als de hoef na het schoonmaken droog is, doe je het middel erin. Als je iemand hebt die je kan helpen met het betreffende been hoog te houden, "floss" je de straal daarna met een stuk gaasverband. Als je dit hebt gedaan, doe je nog wat van het middel in de straal en prop je er een schoon gaasje in (het gaat het beste met de achterkant van een thee-lepeltje Lachen !). De volgend dag herhaal je het ritueel, je bent dan in een paar dagen van het probleem af !!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 02:23

Sterre schreef:
Er zijn meerdere middeltjes genoemd, die goed werken (o.a. Egyptische zalf, waterstof peroxide enz.). Dit advies komt van mijn hoefsmid Lachen : Het belangrijkste is, dat je vóórdat je deze middelen gaat gebruiken, de hoef/hoeven perfekt schoon maakt! Als de hoef na het schoonmaken droog is, doe je het middel erin. Als je iemand hebt die je kan helpen met het betreffende been hoog te houden, "floss" je de straal daarna met een stuk gaasverband. Als je dit hebt gedaan, doe je nog wat van het middel in de straal en prop je er een schoon gaasje in (het gaat het beste met de achterkant van een thee-lepeltje Lachen !). De volgend dag herhaal je het ritueel, je bent dan in een paar dagen van het probleem af !!

Als je geen flossgaasje hebt: ik leerde het ooit met een strotouwtje (ook om je middeltje op z'n plaats te houden en af te schermen tegen binnendringend vuil). Maar dan wel een 'echt' strotouwtje en niet van dat oranje of l.blauwe spul waarvan ik vermoed dat het te glad is en eruit valt.

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 04:59

Gewoon vette watten kan ook. Die heeft iedereen toch wel? Knipoog

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:19

Mrietjesueel schreef:
Gewoon vette watten kan ook. Die heeft iedereen toch wel? Knipoog

Tuurlijk; als je mij niet meetelt.... Haha!

skatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 14:04

Hoi,

heb ook een paardje met rotstraal gehad en mij werdt gezegd de goedkoopste tandpasta van de hema!
En ik moet zeggen SUPERRRR.
En nog goedkoop ook!
Eerst ff met het voetje in de soda.
En daarna de pasta, watten erin en klaar!
Natuurlijk wel ff blijven herhalen Haha!

s6