Dramatische buitenrit: paard en schoonzus gehecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 13:52

MamboBeach schreef:
Wat ik me afvraag, heeft ze niets aan haar tanden of iets, ze heeft zo'n smakker gemaakt...

Heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. Maar het eerste wat ze deed toen we op de DA stonden te wachten was eten :Y) . Daar ben ik wel blij om, als dat ook nog een probleem was, dan zaten we pas echt te kijken.

Heb net de DA nog even gebeld met de vraag of ik ze op de wei mag laten. Ze is weer helemaal wakker en staat te kijken van: Mag ik er niet uit?
Uitgelegd dat ze niet gewend zijn om opgesloten in een stal te staan. Dat ik eventueel een kleine uitloop van 6 x 10 voor de stallen heb.
Dat mocht eerst niet, toen ik zei dat ze niet gewend was opgesloten te staan, toen mocht het wel, maar apart van mijn paard. Toen ik uitlegde dat als ik de een op wei zou zetten en de ander in de uitloop, dat de ander dan echt niet rustig ging staan kijken.

Uiteindelijke conclusie was, dat we zo min mogelijk stress moesten veroorzaken. Paarden dus ook niet uit elkaar halen. Alleen opletten dat Isabel niet aan de hechtingen van Chey ging zitten.
Een beetje beweging was goed tegen de stijfheid, maar ze mochten niet gaan rennen.
Nu is mijn wei niet zo groot. Ze rennen dan ook zelden.
Maar om het zekere voor het onzekere te nemen laat ik ze alleen in de uitloop en niet op de wei. Eens kijken wat er dan gebeurd.

Isabonny

Re: Dramatische buitenrit: paard en schoonzus gehecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 13:55

Zo, nu ga ik me toch eens douchen. Ik heb het bloed van Cheyenna nog tot aan mijn schouders zitten.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:01

Jee zeg, dat moet schrikken zijn geweest!

Sja wat betreft de wonden kan ik je zo ook niet helpen. Valt er niets te maken van stof, met banden / elastiek tegen de vliegen (dat doen wij voor honden ook zo vaak professories als er iets gebeurt in het pension)

Nou succes met het herstel, hopelijk krijg je hier nog goede adviezen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:01

Doe jezelf en je paard een lol en laat het gewoon aan een goede paardenarts over om te bepalen hoe de wond behandeld moet worden. De ene wond is de andere niet. Ik hoop dat ze snel weer herstellen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:02

wat een lelijke wonden en verschrikkelijk zo'n smak
beterschap voor zowel je schoonzus als het paard :(:) :(:) :(:)

ontzettend stomme hond en niet attent genoeg van de baas maar ik vind dat hij het uiteindelijk wel heel netjes heeft proberen goed te maken
duidelijk dat hij het zichzelf ook verwijt en fijn dat hij bereid is de kosten te betalen
dat is toch een zorg minder

in de link van ir111 staan inderdaad de mooie middeltjes voor een nette genezing

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:05

ongeloofelijk, dat is schrikken
ben vorig jaar ook met mijn pony op de buitenrid gevallen, zag er ook ongeveer zo uit. Het is gelukkig goed gekomen. Goed verzorgen en rusitg aan. sterkte aan jullie drie

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:12

Zo, ga je even lekker buitenrijden denk je dan... Echt heel veel beterschap voor je schoonzus en het paard, middeltjes zijn er al genoeg gegeven en idd, de man met hond gaat het heel erg netjes oplossen zo te zien.

Hopelijk blijft het bij alleen wat schaafwonden en houd het paardje er verder niets aan over.

Hoe gaat het met de elleboog van je schoonzus of heb ik daaroverheen gelezen?

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:15

jeejtje, ik hoop dat alles met het paard goedkomt en je schoonzus natuurlijk! ik hoop dat je veel tips kunt krijgen over de wonden... veel sterkte en tof dat die man de kosten gaat betalen!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:18

Breghje schreef:

Die is gehecht. Hij zeurde enorm. Ze heeft zich een paar paracetamols gepakt tegen de pijn. Ik meende dat ze pijnstillers had gekregen, maar dat was dus niet zo.

Ze was onder de douche geweest en zei dat haar hele rug tot aan haar nek onder de schrammen zat...ook lekker |( .
Tja, met zo'n warm weer, heb je natuurlijk niet zo veel aan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:19

Je schoonzus kan ook vetramil gebruiken, ik gebruik het zelf ook op brandwonden en schaafplekken!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:27

Isabonny schreef:
Breghje schreef:

Die is gehecht. Hij zeurde enorm. Ze heeft zich een paar paracetamols gepakt tegen de pijn. Ik meende dat ze pijnstillers had gekregen, maar dat was dus niet zo.

Ze was onder de douche geweest en zei dat haar hele rug tot aan haar nek onder de schrammen zat...ook lekker |( .
Tja, met zo'n warm weer, heb je natuurlijk niet zo veel aan.

Dat ze niet meteen een paar pijnstillers heeft meegekregen.. Ze zal morgen en overmorgen wel heel erg stijf zijn...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:28

Het ging me eigenlijk om die Mesitran.
Maar inmiddels heb ik een hele waslijst met middeltjes :D . Dank jullie wel.

Ik wilde de DA er eens naar vragen. Misschien heeft hij het ook in zijn assortiment. Dan hoeft dat dus helemaal geen probleem te zijn.

Strakkies nog maar eens de benen afspoelen, als ik er tenminste nog aan mag komen. Toen ik dat de eerste keer deed en de wondspray erop deed, toen was ze nog half versuft en wilde ze al weg.
Toen ik later met een spuitbusje vliegenspray aankwam, maakte mevrouw dat ze wegkwam...al sloffend, och charm.

Ik heb ze nu in de uitloop staan. Ik heb de hele middag in mijn louncheset op het terras lekker zitten kijken. Ze loopt gelukkig niet kreupel. Maar ja...als je 2 kapotte knieen hebt, met welke moet je dan kreupel lopen he? :P . Maar ze loopt tenminste nog op en neer. Heeft het hooi opgegeten en is vanzelf de stal ingegaan, waar ze waarschijnlijk minder last heeft van de vliegen.
Het is dat ik ze vannacht niet op de wei durf te laten (ivm geen vliegen) omdat ik bang ben dat ze dan misschien wel gaan rondrennen, anders had ik at gedaan en dan overdag toch op stal opsluiten. Och ja, het is even behelpen op de kleine uitloop.

Ik gooi in ieder geval geen stro in de stallen, dan gaan ze tenminste (hoop ik) niet liggen en dan komt er ook geen vuil in de wonden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:29

jeetje meis wat zullen jullie geschrokken zijn! Pb idd paintlinger eens, zilverwater kan je schoonzusje ook gebruiken

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:31

Caira schreef:
Je schoonzus kan ook vetramil gebruiken, ik gebruik het zelf ook op brandwonden en schaafplekken!

Wat doet Vetramil? Heeft dat ook een verdovende werking dan?
Ik weet eigenlijk niet of ze op haar elleboog wat mag smeren. Die is nu ingetaped, maar omdat de dokter niet alle steentjes eruit kon peuteren was er zowieso al het risico dat het zou gaan etteren. Dus of ze dan mag smeren? Misschien mag ze alleen maar met een spuitbus vloeibaar ontsmettingsmiddel spuiten?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:44

jeetje dat ziet er naar uit, hopen dat het snel weer beter gaat met paard en schoonzus. wat ik je wel kan aanreaden is zoals al eerder is gezegd, zilverwater, is ook op de hechtingen gespoten bij mijn hond en het ziet er super mooi uit

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:10

Of het specifiek als verdovend middel te boek staat weet ik niet,maar ik smeer het altijd op mijn brandwonden en dan trekt het de brand eruit

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:58

Caira schreef:
Of het specifiek als verdovend middel te boek staat weet ik niet,maar ik smeer het altijd op mijn brandwonden en dan trekt het de brand eruit

Aah, das net wat ze nodig heeft. Ze kwam net nog even naar haar paard kijken. Haar elleboog stond in brand zei ze.

Ik al haar een briefje voor morgen neerleggen, want dan komt de DA en dan zou ze zelf komen (ik moet werken).

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:18

Echt erg. Hoop dat het snel beter gaat met de wonden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 20:25

Ik heb schoonzus net weer aan de lijn gehad. Ze gaat morgen eens kijken of ze bij de drogist of apotheek aan zilverwater en Vetramil kan komen.

Tevens heb ik gezegd dat ze pijnstillers aan de DA moet vragen, want ik geloof dat die spuit van vanmiddag is uitgewerkt en het arme dier staat nu de hele tijd met haar neus naar haar linkerknie te reiken. Er zaten geen vliegen op, knie is inmiddels dik. Dit is ook het been waar ze de ergtste slag mee heeft opgevangen.

Ik vraag me af of je daar iets van cooling gel op kunt smeren. Rondom dan, niet op de wond. Knie is echt een stuk dikker dan de andere. Morgen ook maar aan de DA vragen.
Het spoelen vanavond was erg moeilijk. Deed blijkbaar veel pijn. Ze wilde niet stil blijven staan. En dan is het net een tank, die kruising Fjord/Appaloosa. Sleurde me gewoon door de uitloop van de ene naar de andere kant...en dan ben ik toch niet de lichtste :P

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:49

Vetramil is een honingzalf!
Vaak verkrijgbaar bij de dierenarts.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:53

Sjongejongejonge, die sukkels met die honden ook aldoor..
Pff, ik was al over mijn toeren toen mijn pony enkel een rake trap uitdeelde naar een hond (eigen schuld, moet je die beesten maar aanlijnen), hierbij zou ik echt héél erg boos zijn geworden als ze niet zo behulpzaam waren geweest.
Ach, ik hoop dat ze hiervan geleerd hebben en even nadenken met honden/paarden/aanlijnen.
Ontzettend sneu voor je paardje en je schoonzus.. :(:)

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:55

Mijngod ;(

Arme Beesje :(
Veel sterkte :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:35

zilverwater is dacht ik ook bij de apotheek te verkrijgen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:41

Jeetje wat een ellende... Ziet er erg sneu uit..
Geef het paard en je schoonzus maar en dikke knuf vanaf bokt!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:46

Er is een bepaalt type "gewone" honing die je hiervoor kan gebruiken. Moet je even Monya pben (ze heet op bokt ook Monya) van 't Balingehof. Zij hebben ook een paard gehad met een enorme wond en die behandeld met honing. Hielp goed.