Proefpaard Re-Mint Horse & Dog Care Products

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Proefpaard Re-Mint Horse & Dog Care Products

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 20:05

Ik heb de afgelopen paar dagen iedere dag flink gespten met de vliegenspray en de staart ingesmeerd met de gel. De staart is zo goed als dicht, de losgekomen korstjes haal ik er telkens vanaf zodat die geen jeuk veroorzaken.
Moet zeggen dat ik niet weet of de geld veel effect heeft; hij heeft de staart maandag geschuurd en ik zie nog weinig verschil.
Achter zijn oren heeft hij +/- woensdag opengeschuurd maar dat is al meer dicht dan de staart. Omdat het hem pijn deed mocht ik er niet aankomen en heb ik daar dus geen gel opgesmeerd.

Vanmiddag heb ik de deken afgehaald om te wassen, er staat nu een briesje waardoor er nagenoeg geen muggen waren.
Morgen gaat de deken weer op, ben benieuwd hoe het dan met de jeuk staat!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 15:53

Het dagje zonder deken is prima doorstaan.
De temperatuur is flink gezakt, waardoor het nu op de wei hard waait en er weinig vliegen zijn, zelfs de dazen zijn bijna allemaal weg :D

Waar ik me wel zorgen over maak is de schuurplek op zijn staart.
Maandag heeft wisse op de trailer staan schuren en zag het er zo uit:
Afbeelding

Vandaag, precies een week later ziet het er zo uit:
Afbeelding

Het lijkt dus alleen maar erger te worden!
Woensdag had hij ergens tegen staan schuren met zijn hoofd, achter zijn oren lag een grote plek van zo'n 2x3cm helemaal open. Ik mocht er niet aankomen van wisse, heb er daarom alleen een scheutje Dettol overgegooid om te ontsmetten en daarna heeft hij met deken op gelopen en heb ik er niets aan gedaan. Vandaag zag ik dat de korstjes daar al los beginnen te laten, het zit al een paar dagen helemaal dicht.
Ik kon er met moeite wat van de gel opkrijgen, ben benieuwd wat daar het resultaat van zal zijn.

Vandaag en morgen laat ik Wisse zonder deken staan; het waait nu stevig en morgen komt er zeer slecht weer aan dus geen mugjes :D
Heb weer overvloedig gesprayd, net zoals de afgelopen dagen.
Ben overigens wel inmiddels al bijna door de spray heen!
Wisse wilde zich niet goed laten hanteren vandaag, daarom heb ik Storm met de shampoo gewassen om te kijken wat voor effect dat op hem heeft. Hij heeft wat plekjes op zijn staartwortel en jeuk onder en naast de staart.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:17

Je mag wel oppassen dat vliegen geen eieren gaan leggen in de open wond.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 22:49

Mwah open wond zou ik het niet willen noemen, het is meer een klein schaafplekje zeg maar. Voor de rest is het dicht.
Morgen doe ik de vliegendeken weer op!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 07:29

Tis ook echt vreselijk weer voor eczemers geweest hoor..daar kan geen enkele vliegenspray tegenop, zelfs mn bremse bemse doet niet wat ie moet doen..