Mijn paard 'testpaard' van Horse Care lijn(jeuk)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Mijn paard 'testpaard' van Horse Care lijn(jeuk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 23:54

Dag 3:

Helaas, helaas, mn meisje heeft nog steeds jeuk..nu was het ook wel een vreselijke dag om te testen met dit bedrukte weer en onweer in de lucht, icm 25 graden..heb haar 2 maal ingesprayed en de wondjes behandeld met de gel.
Wat wel erg fijn is van de gel, het maakt het erg goed schoon tegelijkertijd..
Toch heb ik me voor vanavond en morgenochtend het niet durven permiteren haar staart alleen met de gel achter te laten, want het was zo enorm heet en opgezwollen, dat ik er toch maar even sudocreme op heb gedaan..dr manen en rest vd plekken wel met de gel gedaan.

Heb de 2 niet eczemers ook heel stout, even met de spray ingespoten, want zij zaten op de aalsptrepen helemaal vol met vliegen en je zag ze vertrekken...Dus gok voor niet eczemers dat dit ideaal spul is, maar te licht voor de eczemers...

We zullen het gaan beleven dit is immers pas dag 3 en de week is nog niet voorbij :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:44

Amy jij hebt haar normaal dus zonder deken lopen, maar ze heeft wel echt eczeem?
Kun je ook foto's maken en plaatsen, met name van de plekken waar jij dus gel voor gebruikt, dat illustreert wat beter :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 09:00

Klopt, ze loopt over het algemeen zonder deken (ligt nu wéér klaar voor de maak, pff)..ze zat begin van seizoen nog giga in dr wintervacht en met deken om werd ze gek, ging ze weer schuren van de jeuk door de warmte en zodra die af was, leek het voor dr een enorme opluchting..
Ik mag het flink afkloppen nog, vorig jaar april waren haar manen al weg, nu is zij eind mei tijdens mijn vakantie begonnen met schuren aan haar manen aan 1 zijde, althans de paarden onderling heel hardhandig gekroeld..en nu sinds 3 weken is zij aan haar staart begonnen (hadz e afgelopen jaar ook erge last van). Met pasen kreeg zij ook een enorme eczeemaanval, maar dat kwam door enorme stress en die jeuk verdween ook al na 3 dagen weer middels wat ondersteuning van rescue (haar vrienden allemaal verhuist en zij bleef achter).
Helaas nog geen juiste deken gevonden die haar echt helpt, zonder extra jeuk ervan te krijgen..en de BOETT schaf ik niet nieuw aan, omdat ze erg veel speelt en kroelt, moet er niet aan denken na al het sparen dat de 210euro meteen weggegooid kan worden :P (heb er vorig jaar 1 seizoen 3 versleten).

Ze is getest op schimmel en luis en dat was niet aanwezig. Moet wel zeggen, ben ervan overtuigd dat het gras haar erg slecht deed..

Oja, helaas maar 1 foto, moet even nieuwe maken...(heb nl nog een paard op een andere stal, waar ik haar ging wassen en eindelijk ontmoette zij elkaar na 2 jaar, dus heb mn batterijen daaraan opgemaakt, haha).

Afbeelding

Haar staart is voornamelijk ellende..hier net gewassen en de gel erin gesmeerd, vandaar het glibberige, hihi.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:14

ben erg bnieuwd naar de resultaten blijf het zeker volgen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 22:15

Helaas, helaas..en erg slechte nacht gehad. Mn merrie heeft zich volledig tot bloedens aan toe opengekrabt.

Nu was het ook wel vreselijk benauwd weer, zwermen vol mugjes en zelfs de niet eczemers hadden erge jeuk..dus daar kan geen spul tegenop natuurlijk.

Ik heb haar gisterenavond na het rijden wederom gewassen. Ik moest wel, gezien de verwondingen.
Na het wassen met de shampoo, haar laten drogen en heb de gel er niet op durven smeren, wel ingesprayed met de vliegenspray.

De antiklit vind ik erg fijn spul. Heb er wel heel veel van nodig, maar dat heb ik van de andere antiklispullen ook.
Makkelijk doorkambaar en ruikt erg fris. Ja, dit is wel een middel wat ik ook aan zou schaffen.

De Gel zou ik persoonlijk niet aanschaffen, omdat ik denk dat het mijn merrie (mag ik vloeken, had het zooo gehoopt) niet helpt en de jeuk erger is geworden.. Heb dus helaas weer met ons vertrouwde sudocrempje moeten smeren, want kon haar onmogelijk nog een nacht zo laten staan.
Gelukkig blijkt het bij een andere tester wel te werken, althans stukken beter dan mijn merrie...dus zo zien we maar, voor elk pard geldt wat anders en is het uitvissen wat werkt.

Ik heb geen idee of er groene zeep oid doorheen zit, want mijn merrie kan daar slecht tegen en heb de indruk dat dat er doorzit althans het ruikt een beetje daarnaar? Dus dan zou het wel verklaren waarom ze ergere jeuk krijgt aan haar staartaanzet en manenkam...de antiklit spuit ik immers niet op de huid zelf eveneens als de vliegenspray..(ze heeft nu ook kleine wondjes nl op haar heupen, van de vliegenspray?).

Heb wederom de andere 2 dames er ook mee ingespoten, gezien zij een eczeem hebben en ik wilde zien wat het met hun zou doen en daar lijkt het zeker verlichting te bieden, de vliegen blijven wel weg iig..de mugjes niet..

Ik ga dus verder zonder de gel en ben benieuwd..baal ervan als een stekker, had het zo gehoopt dat vooral de gel haar goed zou doen..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:44

Gut, wat balen zeg :(

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 22:36

Wat een weer, wat een weer..de dazen zijn nu ook gekomen, ellendelingen.
Ik gebruik de vliegenspray ook voor mezelf en het lijkt te werken..ze blijven op afstand en gisteren een verdwaalde daas op mn been, die gelijk de vleugels nam elders :P

Mn merrie heeft haar manen echt compleet weggeschuurd, gelukkig geen wondjes...dr staart is brakke ellende..kon de gel er niet opsmeren, gezien het zo openlag..
Heb haar wel met de shampoo wederom gewassen en de open wondjes met teatree schoongewassen..
Vliegenspray gebruikt en net weer terug om weer te wezen sprayen..het waait lekker, koelt af, dus aanzienlijk minder mugjes..gelukkig :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 07:38

De vliegenspray is bijna op..moet na vandaag beginnen met de hervulling.

Haar benen spuit ik steeds in met bremse bremse, wegens het vreselijke eczeemweer, maar die deed zelfs zn werk niet naar behoren, terwijl ze daar over het algemeen toch wel wat verlichting bij heeft.

Ik denk dat de middelen bij deze lijn producten ideaal zijn voor niet eczemers. Heb het nl ook gebruikt voor de niet eczemers op mn weide en die stonden er meteen stukken kalmer bij (zij zelfs kregen met dit weer geschuurde staartjes)..
Ik merk echt dat het verlichting geeft, ook bij mn eczemer, maar het gewoonweg niet heftig genoeg is..wat ergens ook logisch is, want als antivliegenspul voor koeien al haast niet werkt, dan kan het middel wat gebaseerd is op esetherische olieen dat ook niet waarmaken denk ik.

Erg jammer, had zo vreselijk gehoopt dat het'flink zou werken..
De gel heb ik niet meer durven gebruiken, terwijl ik vermoed dat daar exact hetzelfde inzit als in de sprays en antiklit..maar die maken niet direct contact met de huid..want op dr huid deed het haar niet goed..(bij de niet eczemers bracht ook dit middel verlichting).

Mijn conclusie, fijn spul voor niet eczemers..en ik denk zomaar, dat als je al erg vroeg in het seizoen begint met dit middel, voor de mugjes er zijn, het stukken beter zn werk doet. Het weer was nu al zo bizar, dus kon ze er niet in 'meegroeien'.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:58

Ik ben inmiddels ook benieuwd naar de reacties van de andere "testpiloten"?
Werkt het nu wel of niet?

Bedankt

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:33

Mijn conclusie in het kort: Het werkt, maar helaas niet beter dan de meeste middeltjes. De dazen (bij mij ging het vooral om de dazen, niet om eczeem of vliegen, dat is niet zo'n probleem) blijven tijdelijk weg. Bij het rijden werkt het op de heenweg, dus de eerste 10 a 15 min, in het bos zitten weinig dazen en op de terugweg werkt het helaas al niet meer afdoende.
Ik heb mijn paard inmiddels onder een eczeemdeken staan, dit lijkt helaas de enige oplossing.
Overigens is het wel fijn spul en ruikt het niet zo vies als hertshoornolie producten. Ik gebruik de shampoo nog steeds, de rest is inmiddels op.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:21

Mijn conclusie: het werkt wel iets, maar niet voldoende.
De shampoo is wel goed, het vliegenspul vind ik niet voldoende werken voor eczemers. De gel reageerde Wisse erg sterk op, waarschijnlijk kan hij niet tegen een ingredient daarvan.

Mooie producten, werkt wellicht beter als je voor het eczeemseizoen begint met behandelen of bij paarden die echt heel mild eczeem hebben. Denk wel dat het fijn is voor paarden die geen eczeem hebben sowieso!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 10:03

Wat zou dat zijn, dat er op de gel zo heftig gereageerd wordt? Ruikt hetzelfde als het andere spul, maar mss is de concentratie wat hoger van bepaald bestandsdeel omdat het wat dikker was?Hier had mn merrie dat ook en al haar manen compleet weggeschuurd..

Wel top dat ik mee mocht doen voor mn paardje, alleen helaas helaas...(antiklit gebruik ik nog steeds, niet op huid, maar uiteindes staart)