Rare plekken op de neus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:05

Dat is verbrand. Zonnebrand er goed op smeren of neus netje tegen de zon.

Mysticism

Re: Rare plekken op de neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:06

zou alleen zo neusflapje ook goed werken omdat het nog een jaarling is en wil niet dat ze vast komt te zitten ofzo

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:08

Je kan ook een vliegenmasker met neusnetje om doen, dan hoeven ze geen halster om. Dan loop je iig al een stuk minder risico op de wei :j

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:09

een paardje die ik kende had dit ook, de neus is verbrand, het beste is een minimaal 50+ zonnebrand creme die water dicht is er op smeren minimaal 2 keer per dag, en in de avond vaseline.. en als je de mogelijkheid hebt tot op stal zetten zou ik hem even een weekje binnen zetten tot t is weg getrokken,,

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:12

ze hebben niet echt een stal ze staan 24/7 op het land staat wel een schuil stal maar daar zit geen deur in zodat ze er uit kan sowieso als ze als enige op de stal staat terwijl ze wel naar buiten kan kijken hoe die andere lekker buiten lopen te "genieten" ziet er ook zo zielig uit:P

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:14

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:22

Die werkt ook. Heb ik ook nog gehad alleen moet ie dan wel verplicht een halster om en dat heb ik zelf liever niet op de wei.

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:23

Jellie schreef:
Die werkt ook. Heb ik ook nog gehad alleen moet ie dan wel verplicht een halster om en dat heb ik zelf liever niet op de wei.

Ze hebben bij ons eigenlijk altijd een om omdat mijn opa simpel weg niet weet hoe die werken en als hij er dan een nodig heeft ofzo kan hij ze zonder eerst een uur met dat halster te klote zo meenemen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:24

Dat is die field relief waar ik eerder op doelde en het netje en flapje waar veel mensen het over hadden :)
Maar hiervoor moet je wel een halster om wat gevaarlijk kan zijn. Dus je kan ook een vliegenmasker met flap omdoen zodat je het halsterrisico alweer flink beperkt, zoiets als dit, of dit

*edit; als ze toch een halster om hebben dan kan het gewoon. Mijn pony heeft er vorig jaar ook de hele zomer mee gelopen :j
Maar nu is er een stiksel los aan een van de zijkanten van de verbindingsstukjes waardoor hij scheef hangt en dat is niet handig. Ook moet je opletten dat hij niet rechtop gaat staan, dat gebeurt vooral wanneer ze uit een voerbak eten oid. Dan heeft het geen nut, plus dat hij ontzettend vervelend is voor je paard!