Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nati schreef:Dank jullie wel voor de lieve berichten.
Hij is nog net zo slecht als gister, dus nu pijnstillers (die ook weer ontstekingsremmend zijn)...dus het is nog even afwachten...en vind overigens de dierenarts erg vaag doen..en was ook niet echt blij dat zei kwam had eigenlijk op iemand anders gehoopt.
.
sharir schreef:ik zou naar de kliniek gaan met hem.
mijn paard heeft lichte ataxie, komt alleen aan het licht bij spiervermindering.
maar daar kunnen ze te weten komen waar het zit en juist op die plaats ontstekingsremmers spuiten.
nu ben je aan het afwachten. terwijl je juist nu ACTIE moet ondernemen. om in de toekomst nog iets aan je paard te hebben.
Dit is geen aanval. Maar omdat ik weet hoe het is om z'n paard te hebben. De vorige eigenaar heeft het ook zo gedaan.
) nati schreef:Nou mensen, Leo is nagekeken...het zat dus in z'n hals. 2 wervels die uit elkaar stonden, waardoor er dus een zenuw knel zat, en achter dus zo raar ging lopen (het probleem zat er wel al veel langer volgens hem, er is dus iets gebeurd, waardoor het dus nu naar boven kwam). Hij drukte op dat punt en het deed hem echt heel erg zeer, toen liep hij naar zijn achterhand, drukte weer op punten deed weer heel zeer (links ook gedaan, links niks aan de hand).
Hij pakte z'n been en trok het heel hard omhoog en toen opzij.....Drukte weer....en het was weg, echt heel bijzonder, toen door naar z'n hals...Hij zegt: wat ik nu ga doen...als er een breuk inzit en ik doe dit valt hij dood neer (ik denk nou.....lekkere geruststelling), hij pakte zijn hoofd, duwde het voorzichtig opzij en dat het eenmaal opzij was gaf hij er een ruk en een duw aan.....(geen dood paard pfjoe)....Hij ging weer naar die plek in z'n hals...kleine reactie nog, hij deed dit nog 2 keer, voelde weer.....en het was weg.... Toen kreeg Leo rondom alle zere plekken acupunctuur naalden met een bepaalde vloeistof in gebracht....en dat alles klaar was, begon Leo de hele tijd erorm te gapen hahaha... Heb echt grote bewondering voor die man , hij vond het wel opmerkelijk hoe wakker Leo er evengoed nog bij stond door alle ellende hihi...ben trots op Lee
Conclusie is dus:
Niet zo erg als wat wij verwachten, maar wel een ataxie met rechts achter, wat dus veroorzaakt word door die (noemde hij die halswervels op....ik geloof c2enc3) halswervels die scheef zaten, nu dus afwachten hoe hij verder word, nu stappen en in de paddock, als ik denk dat hij beter word/is, mag ik voorzichtig weer wat gaan longeren en dan komt hij over een maand weer, hij zei wel dat dit heel lang kan duren...ong week 6/8 (invergelijking met z'n peesblesure vinden we 8 weken wel meevallen ), maar dat er echt nog wel hoop is!