Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik hield hem dus in want hij moet rustig wandelen. Ik heb hem vitamine E + Selenium gegeven in wat appelmoes maar dat vond hij erg vreemd... de appelmoes zonder de vitaminen vond hij toch beter smaken
Ben lekker bij hem in zijn stalletje gaan staan en hij kreeg veel ziekenbezoek van mijn nieuwe stalgenoten , ze kwamen hem allemaal even aaien en een praatje maken en dat vond Omar wel gezellig
Hij krijgt nu 3x daags hooi en ik ga 3 bakjes met wat wortels voor zijn stal zetten zodat hij dat bij de voerrondes krijgt en zo zijn box niet afbreekt
Het is zo verradelelijk want het lijkt nu wel of hij weer okay is maar dat is niet zo
De DA komt volgende week weer kijken bij hem of er verbetering inzit en of hij voorzichtig weer wat bix mag krijgen... Arm kereltje van me
maar gelukkig weet ik nu wat hij heeft en was ik er nu op tijd bij maar ik ben echt bang dat hij het eerder heeft gehad en weet niet hoe schadelijk dit kan zijn. Het probleem is dat Omar echt een hard paardje is, hij zal niet gauw tekenen van pijn vertonen
Gelukkig ken ik hem nu heel goed (heb hem nu bijna 1 jaar) en als ik nu iets opmerk aan hem dan luister ik alleen nog maar naar mijn eigen gevoel en bel de DA. Eleonoor schreef:Pappen en warm houden is het oude advies. Lekkere dikke deken op en geen brok voorlopig. Niet stappen tot de dierenarts weer een proef heeft gedaan dat het niveau is gedaald.
Als een paard goed bevangen is geweest kan de verzuring best wel een tijdje een effect hebben op je paard. Neem er de tijd voor om te zorgen dat echt alles uit het lichaam is verdwenen voor je ook maar iets aan werk gaat doen. Voorkom ten allertijde stress situaties of waarbij hij onverwacht veel spanning heeft. Lekker vertroetelen en borstelen.
en ging vervolgens lekker proesten onder het stappen. De laatste 3 dagen wandelen werd hij een beetje vervelend en was het blijkbaar zat. Hij wilde graag rennen