Wat vinden jullie allemaal in jullie muesli?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:33

Ik voer Nature;s best en op het moment Havens muesli. Nog nooit iets anders dan muesli gevonden :D

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:33

Nexus schreef:
Overigens voer ik uit de zakken en niet uit bulk... Misschien dat ik daarom nog nooit iets anders dan muesli gevonden heb?! :D

Hoe denk je dat ingrediënten in je voeder van de boer naar de fabriek geraken? En hoe het dan de zakken gevuld worden?

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:37

Uhm... tja... :P

Maar het met behulp van perslucht vanuit een bulkwagen naar een silo is bij mij op de stallocatie in ieder geval niet aan de orde. ;)

Ben overigens wel heel erg benieuwd om welk merk het gaat, want het is en blijft natuurlijk een bijzonder kwalijke zaak!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:40

Nou ze hebben net gebelt, en kantoor is wat anders als de productie (dat is bij ieder bedrijf zo volgens mij :+ ) en hij ging er achter aan. Het was al 3 weken geleden opgestuurd naar de kwaliteitsdienst ofzo van het bedrijf, maar daar hadden ze nog niks van gehoord... Dus nu hoor ik vandaag of morgen meer!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:45

Het enige dat ik ooit in mijn muesli aantrof waren een levende en twee dode muizen, een klein probleempje bij de opslag van de mueslizakken :o . Tegenwoordig bewaar ik al mijn voerzakken in mijn schuur met vier katten, nooit meer een muis gevonden...
Verder heb ik nooit vreemde materialen in mijn muesli aangetroffen (voer Havens).

Berwicowa

Re: Wat vinden jullie allemaal in jullie muesli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:46

Heb al verschillende soorten muesli gevoerd en niets raars aangetroffen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:00

KnedoStables schreef:
Bij het transporteren van brokken of muesli met behulp van perslucht vanuit een bulkwagen naar een silo kan het wel eens voorkomen dat de slang ruimer is dan de aanvoerpijp. Deze ruimte kan de chaffeur, wanneer hij geen passende slang bij zich heeft, opvullen met bijvoorbeeld een plastic zak of kranten. Hierbij kan er soms stukken van in de silo geraken.
In de bulkwagen kunnen in het compartimentensysteem ook onderdelen stuk gaan en afbreken welke dan samen met het voeder in de silo belanden.
Uiteraard dient er altijd een kwaliteitscontrole plaats te vinden en voor zover ik weet heb je met GMP altijd een kwaliteitsgarantie omtrend de samenstelling van je voeder.

Muesli in bulk? lijkt me sterk.
Een bedrijf welke GMP gecertificeerd is moet inderdaad aan strenge eisen voldoen; komen er ongeregeldheden in het voer voor dan klopt er iets niet. Ze lopen dan het risico op een fikse boete of de de certificering wordt ingetrokken. Koop ook nooit voer bij bedrijven die niet gecertificeerd zijn, die kunnen alle rommel klakkeloos in het voer verwerken, zonder controle. Gelukkig zijn er steeds minder ongecertificeerde bedrijven maar ze bestaan helaas nog wel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:08

Dit is gewoon een goed merk voer incl certificaten dus ik ben erg benieuwd hoe ze dit oplossen :D

En muesli in bulk ja... Grondstoffen moeten toch ook aangevoerd worden en dat gebeurt ook vaak met bulkwagens maar ook vaak met containers!

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:09

dan praat je over grondstoffen, niet over het eindprodukt. Muesli is niet zomaar in bulk op te slaan wegens het gevaar van broei.

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:16

Euhm, bij ons wordt de muesli ook in bulk aangeleverd (en in de silo gestort) Gevaar van broei?

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:18

madamX schreef:
dan praat je over grondstoffen, niet over het eindprodukt. Muesli is niet zomaar in bulk op te slaan wegens het gevaar van broei.

Wij hebben voor onze dieren (rundvee en paarden) de muesli/all mash in silo's opgeslagen, silo's jaarlijks grondig reinigen, drooghouden en een strakke voedersnelheid dan heb je geen last van broei.

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:19

Overigens nog nooit iets in de muesli gevonden wat er niet thuis hoort.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:23

Tsjikkie schreef:
Overigens nog nooit iets in de muesli gevonden wat er niet thuis hoort.

Ik ook niet, behalve hele stukken aan elkaar geplakt musli.
Ik voer pavo herbasan.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:24

Nee, gelukkig nog nooit iets gevonden in de muesli of brokken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:31

buiten af en toe een erwt, wat ongebroken maïs of iets dat op schapenkorrel lijkt nog nooit iets vreemd gevonden. Heb al Cavalor, Mijten, Roossens, Lannoo, Pavo en 2 huismerken/witte producten van lokale veevoedermaalderijen gehad.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:09

madamX schreef:
Dat is wel een heel erg kwalijke zaak; onmiddellijk melden bij CVB.

ik wou net zeggen, steentjes, plastic?

als je dat in je voer vindt, lijkt het me idd een beetje slechte zaak, dat mag niet verkocht worden.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:29

Ik heb pavo(verschillende soorten muesli) en Subli muesli met kruiden gevoerd. nog nooit wat raars als wat jij bedoeld gevonden. gelukkig. natuurlijk wel in hooi, helaas, maar daar is denk ik verder neit veel aan te doen. Mensen moeten gewoon niet troep in andermans land gooien en maak dat heel nederland maar eens duidelijk :(
Ben ook benieuwd hoe ze dat allemaal gaan oplossen. Ik bedoel, mogen ze wel even een gratis zak(schoon uiteraard) naar je toe sturen! :P

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 14:06

Femke16 schreef:
Ik bedoel, mogen ze wel even een gratis zak(schoon uiteraard) naar je toe sturen!

Nou die zak voer wil ik niet eens meer :+

Moet zeggen dat ze me aardig teleurstellen! Ze zouden me binnen een dag terugbellen, maar dat werd niet gedaan. Heb toen de dag erop zelf gebelt, en de telefoniste zou een notitie maken en op het bureau van diegene die er over gaat neer leggen... Heb daarna alleen ook weer niks gehoord :(:)
Ben erg benieuwd wanneer ik wat van hun kant hoor...