Nou weer even een update al zal dit een lange geschiedenis gaan worden. Geen wormen aangetroffen, of restanten. Hij is erg actief aan het worden en holt rondjes door zijn stalletje als je bij hem komt.
Hij heeft vitamine en zijn eerste enting ontvangen en een zalfje voor het oog. Ga je volgens mij heel wazig van kijken, zo vet. Ze had nog nooit zo'n kleintje gezien en behandeld. Over zes weken krijgt hij de tweede spuit.
Hoe beroerd hij er ook uitziet, door zijn geknipte (?) of geschoren vacht lijkt het erger dan het is. Hij zit wel nogal vast in zijn haar maar het is niet vervilt. Toch even afwachten of hij zelf gaat verharen, ik hoop het. Zijn huidje is erg gevoelig en je voekt alle botjes zitten, heel apart.De roos in zijn halsje en manenkammetje zijn een reactie op een slechte conditie. Pas als het echt warm weer is een keer wassen.
Zijn verkoudheid, gele snottedrellen is nu helemaal weg, en zijn hoesten is ook gestopt. Hij is een stuk bij-de-hanter dan eerst.
Zijn hooi eet hij prima, en zijn voer blijft klein beetje geplette haver en de muesli van Baileys.
Op zich valt zijn conditie dus misschien toch wel mee. Wat je echt niet zou zeggen als je hem ziet.
Zaterdag worden zijn hoefjes, eindelijk, gedaan en gaan we kijken in hoeverre hij rotstraal heeft. Smeden maken ook niet gauw kleine uitzonderingetjes op 'spoed aub'.
Nu maar hopen op veel zon, dan kan hij naar buiten.
Als hij mee mag holt hij helemaal blij naar de anderen, en hij weet de weg heen en terug en loopt dan keurig voor je uit.
Dank jullie voor de tips, sta ik er niet helemaal alleen voor.