Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sammie schreef:Ik heb een jaar of wat terug een heel artikel vertaald vanuit hetEngels over Narcoleptie bij paarden. Zoek dit eens op, leesen vergelijk de symptomen.. Dan pas kun je oordelen of dit van toepassing is.. Iedereen sukkelt wel eens in slaap..ook mensen..
In dat artikel staat ook dat er geen medicijnen, poeders of pillen voor zijn. Een da kan hier niks aan doen. Het is iets neurologisich,dus bloedprikken heeft ook geen zin.
Het ziet er rot uit, ja. Maar is onschuldig en het paard heeft er verder weinig last van. Paniek zaaien is dus niet nodig...
nicolailover schreef:misschien wilde hij gaan liggen maar bedacht hij zich
Sammie schreef:Ik heb een jaar of wat terug een heel artikel vertaald vanuit hetEngels over Narcoleptie bij paarden. Zoek dit eens op, leesen vergelijk de symptomen.. Dan pas kun je oordelen of dit van toepassing is.. Iedereen sukkelt wel eens in slaap..ook mensen..
In dat artikel staat ook dat er geen medicijnen, poeders of pillen voor zijn. Een da kan hier niks aan doen. Het is iets neurologisich,dus bloedprikken heeft ook geen zin.
Het ziet er rot uit, ja. Maar is onschuldig en het paard heeft er verder weinig last van. Paniek zaaien is dus niet nodig...
AnneMaaike17 schreef:dit heeft een stagebegeleider op een springstal mij verteld, het kan zijn dat zijn hart af en toe een keer overslaat (dat hij 1 of 2 slagen niet "klopt") en dat het paard daardoor even door zijn knieën zakt. Een Z-paard van hun had dat ook.
chocobroodje schreef:Het ziet er voor mij uit alsof ie in slaap valt en dan eigenlijk wil gaan liggen maar zich toch bedenkt. misschien juist omdat jullie er waren? Dat ie niet durfde te gaan liggen? Ik denk niet dat het kwaaad kan maar het ziet er vreemd uit. Hoe oud is het paardje? Ooit eerder ziek geweest? Staat ie alleen? is er pas een paard weg of bij de kudde gekomen?

nicolailover schreef:hij is bijna 14 (de 27ste)
hij is nog nooit ziek of kreupel geweest
hij staat alleen in een weitje met veel paarden om hem heen
(als hij bij andere staat krijgt hij geen eten enzo hij laat zich wegjagen)
een half jaar geleden is er een kudde hengsen gekomen maar dat is wel erg ver weg