@stoere: ten eerste, zelf ook nemen! zelf geef ik het niet echt van te voren ofzo, als ik weet dat er iets spannends aankomt hebben mijn paarden er nog geen last van. zelf geef ik het dan iets van 10 min. van te voren. maar dat komt ook omdat ik het effect op mezelf heel snel merk, en daarom denk ik dat het niet van te voeren hoeft...
misschien zou je het kunnen geven voordat je de trailer e.d. pakt. dus dat je paard nog niets door heeft om het zo maar te zeggen.
Ik heb bachbloesem gebruikt bij een paardje wat ik aan het inrijden was. Kon nog best een opgewonden, nerveus standje zijn. Hij werd er een stuk relaxter door.
stoere
Geplaatst: 23-03-09 21:34
@ siskeh: Ja ik zit er ook aan te denken om het dan zelf ook te nemen! Mijn paard heeft er pas last van als ik haar beschermers voor de trailer om doe, dan weet ze dat er wat gaat komen, in de toekomst kan het zijn dat ze het bij het vlechten al gaat door krijgen. Nu is dat nog niet het geval. Dus ik hoef zeg maar pas net voor ik haar bescherms om ga doen het spul te geven? En hoeveel zal ik dan geven?
Ik dacht zelf namelijk dat ik de dag ervoor er al mee moest beginnen...
Ik wilde misschien Bach rescue geven als ik met mijn merrie naar de keuring ga. Alleen nu is het wel de bedoeling dat ze op de arabieren keuring natuurlijk een beetje gaat showen. Wordt ze van de rescue niet te 'mellow'?
@jal(sorry je naam is errug lang): als je paard van zichzelf niet mellow is, zal hij dat ook niet worden, behalve als je er zoveel ingiet dat ze dronken is.
@stoere: tja hoeveelheid weet ik echt niet...is erg wisselend. ik heb zo'n pipetje op mn flesje, en ik doe meestal 1 pipetje. als ik het door het water doe 3 ongeveer( maar dat is voor 2 paarden)
hoe veel van te voren heb jij al spanning voor het trailerladen e.d.? want misschien kan je dan al voor beiden beginnen.. je paard voelt misschien al dat er wat gaat komen, dus dan kan je dan beginnen.
Dat is waar als ik al gespannen op stal kom, merkt zij dat natuurlijk aan mij. Ik neem denk de dag zelf 'sochtends als wat, dan kom ik al ontspannen op stal hoop ik. Ik lees gewoon zoveel verschillende meningen dat is best lastig, ik denk dat ik gewoon wat moet gaan proberen. Bedankt voor je hulp
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-09 09:58
Ik heb getest en ik moet er 1 geven,ik geef het voor verlatingsangst en het werkt heel erg goed.
Mijn dochter en ik gebruiken ook rescue remedy voor onszelf en de paarden als we op wedstrijd gaan. De eerste keer als we gaan inpakken, de paarden voor we ze gaan laden en dan allebei nog een keer voor het losrijden.
uccello
Geplaatst: 25-03-09 19:38
Wij hebben het geprobeerd bij een nerveus paard op wedstrijd, geen resultaat ook niet na een aantal weken. Misschien werkt het niet bij elk dier.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-09 19:39
Welke bloesem gebruikte je,je moet namelijk de oorzaak aanpakken dus het kan zijn dat je niet de goede had?
siskeh
Geplaatst: 25-03-09 19:41
@uccello: het werkt niet bij elk probleem, als je een nerveus paard op een wedstrijd hebt kan het aan heel veel dingen. ik weet niet welke remedie je gebruikt hebben, maar het is niet zo dat rescue overal voor werkt
engel3
Geplaatst: 25-03-09 19:50
hallo, ik werk al jaren met de bloesemremedies bij paarden en ook honden, en dat werkt heel goed en heel mooi, ik gebruik niet alleen de bach remedies maar ook de nederlandse remedies. mocht je meer willen weten over de bloesemremedies bij paarden dan kan je me altijd mailen voor advies,
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-09 22:11
Daarom moet je ook de juiste bloesem geven dan werkt het wel.