Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
): 1,5kg nature's best

Elpharo schreef:Grinnik...nou, hier iemand uit de randstad![]()
Die van mij krijgen om 6.30 hooi/kuil en muesli (mijn paard 1/3 schep en mijn pony een handje) en gaan tussen 8.30 naar buiten de paddock in waar ze bijna de hele dag hooi/kuil hebben in van die mooie hooibakken. Tussen 17 en 18 uur gaan ze weer naar binnen waar ze weer ruwvoer en muesli krijgen (zelfde hoeveelheid). Om 22 uur krijgen ze nog een voerronde, er mag een bakje krachtvoer (muesli/biks) bij, maar als ik mijn voer in drie beurten opdeel en ze niesen per ongeluk dan kunnen ze het helemaal niet meer vinden
6.30 en 22 uur voerbeurt wordt door de stalhouder gedaan, de rest door onszelf (en de 6.30 beurt- iets later dan- wordt in het weekend en op feestdagen ook door ons gedaan). Het wisselt of er dan eerst ruwvoer of krachtvoer wordt gegeven, omdat niet iedereen tijd heeft om te wachten tussendoor. Over het algemeen wordt er bij ons op stal heel weinig krachtvoer aan de paarden gegeven en veel ruwvoer...ik ben erg happy met dit alles. (oh ja in de zomer staan ze op het gras, maar dat kan in de winter gewoon niet hier). Komend seizoen wordt er meer hooi gebaald zodat we meer hooi kunnen voeren..het is nu te senl opgegaan dus krijgen de paarden die normaal hooi zouden krijgen nu voor een deel kuil...wel superduper kuil, maar toch kuil
Dus best ok geregeld....voor het westen