Iemand ideeen? (medicijnen in poedervorm geven)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:57

Dat spuugt ze hier dus gewoon uit.

Maar vanmorgen is het gelukt, hoefde er geeneens moeite voor te doen!
Had brood klaargelegd en thuis de poeder met een beetje zonnebloemolie gemengd. Dit papje op het brood gesmeerd (als beleg :D ) en dit meegenomen naar stal. Ik wilde eigenlijk een brood-wortel mix maken, maar paardlief stond te trappelen om voer. Dus heb ik een boterham dubbelgevouwen (beleg binnenin) en gegeven. Nou, dat ging er in hoor! Ik heb de rest ook zo gegeven, en niks uitspugen dit keer. Hoera! Nu kijken of het morgen ook nog werkt. Anders toch aan de mix. Zo moet je steeds weer een ander trucje bedenken...

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 07:22

vraag wel even na aan je DA! er zijn een aantal antibiotica soorten die je niet met bietenpulp of
andere kalkrijke voersoorten moet voeren. bijv. doxycline werkt niet als er kalk bij komt.
dus beetje oppassen, ook met extra vitaminepoeders en suplementen geldt liever niet tegelijk
met medicijnen. soms kun je ook een andere vorm met dezelfde werkzame stof krijgen, bijv. als
pasta of juist vloeibaar net wat bij jouw paard het makkelijkst werkt.
de smaak kun je vaak heel goed camoufleren met anijspoeder (supermarkt:kruidenrek)

Noiske

Re: Iemand ideeen? (medicijnen in poedervorm geven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:43

Kopje rozebottelthee erbij. Smaakt een beetje zurig en dat hebben veel paarden graag.

ArianeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:52

Wij nemen meestal een 0,5 kg muesli met omega5 olie erdoor zodat de poeder er niet "los" op ligt. Ik heb zelf een paard dat de wormspuiten niet wil, ik koop tegenwoordig alles in tabletvorm elke in tot poeder maal en zo krijgt ze toch alles binnen. Ik maak er een lekker maaltje van, met appeltje en worteltje.. heel veel succes !

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:08

die van mij moest ook een tijd poeder door zijn eten. (primeval) hij wou dit ook niet eten. door de lijnzaad of zemelen, dan plakt het vast en dan eten ze het wel op. tenzij die van jou nog een grotere zeurpiet is als die van mij. :+ (liet lijnzaad ook rustig regelmatig staan. )

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:27

Mijn eerste paard werd dampig op 25 jarige leeftijd. Ze kreeg even ventipulmin, maar at dan gewoon haar brokken of slobber niet meer. Ze rook het, of het smaakte bitter, ze liet het gewoon staan.

Toen ben ik gaan experimenteren..

Mijn oude (overleden merrie inmiddels) was dol op brood, dus smeerde ik op twee oude boterhammen appelstroop en kiepte daar de poeder op. Dan de boterhammen op elkaar plakken, en ...ze trapte erin!!!

Was idd even zoeken naar het geschikte trucje!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:18

Op een boterham met honing wil ook wel werken. Gelukkig heb ik zo'n malle knol die alles eet. Ze zou het nog van mijn hand likken...

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:17

mijn paard wilde het poeder nooit opeten, kon proberen wat ik wilde.. heb uiteindelijk een appel uitgehold aan de bovenkant, daar het poeder
ingestopt en de appel zegmaar weer eenbeetje dichtgemaakt, toen at ze het zo op!