flanken optrekken, zwaar ademen, geen koorst, eet/mest goed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:14

Onze VA wilde ze niet eens enten toen Prair zo moeilijk ademhaalde. Die zei gelijk dat we maar naar de kliniek moesten om haar na te laten kijken. Bovendien hoef ik nog niet eens te denken aan rijden als Prair nog iets van dubbelslag heeft, de eigenaar zou me direct het erf afschoppen...
Ik weet 't niet hoor, kan natuurlijk niet zo bij anderen kijken en goed beoordelen, maar ik zou toch oppassen en niet al te makkelijk erover denken.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:26

Mijn paard werd ook in eens kortademig en begon daarna met afvallen, geen puf. Bleek dat ie spierbevangen was maar dat meneer zijn eigen te groot hield om de goede symptonen af te geven... Houd er dus rekening mee dat je paard jouw ook voor de gek kan houden en er meer aan de hand kan zijn !!!!
Ga dus AUB gewoon naar een kliniek en laat m testen...

Succes in ieder geval.

SandravdB

Re: flanken optrekken, zwaar ademen, geen koorst, eet/mest goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:23

Haar ademhaling is al stuk beter vandaag en hoefzweer is verder uitgesneden, wil morgen weer wat langer met haar stappen om dan te kijken maar vandaag was in elk geval al stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:38

Een paard dat luchtweg problemen heeft mag niet op rust.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:13

russel schreef:
Een paard dat luchtweg problemen heeft mag niet op rust.

Helemaal mee eens. Zoveel mogelijk buiten in de frisse lucht en zorgen dat hij in de benen blijft.
Wil niet zeggen dat je volop aan het werk moet gaan natuurlijk.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:45

Ligt eraan wat je onder rust en luchtwegproblemen verstaat.
Ons is toch echt wel te kennen gegeven, toen we Prair van de kliniek ophaalden, dat ze eerst minstens een week op rust moest. Maar dan rust als in gewoon lekker naar buiten en daar rondscharrelen. Als een paard écht zwaar ademt wil je er niet eens wat mee doen, beessie heeft dan al moeite zat met rechtop blijven staan en lopen op zich, die doe je echt geen lol door ermee te gaan sjouwen...
Een paard wat er een stuk minder heftig aan toe is is idd wel erg gebaat met lichte beweging, op dat punt ben ik het uiteraard wel helemaal met jullie eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:48

Als het paard het zo benauwd heeft, kan ik mij niet voorstellen dat TS op bokt adviezen vraagt, maar al in de kliniek staat.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:18

russel schreef:
Als het paard het zo benauwd heeft, kan ik mij niet voorstellen dat TS op bokt adviezen vraagt, maar al in de kliniek staat.

Das waar, maar het stond er zo stellig en dat terwijl het niet in zomaar elk geval zo is (dus kon ik het niet laten toch even te reageren :o ).

@SandravdB: Gelukkig dat ze alweer wat beter gaat hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:30

Ja, ik snap um ;)

Aan mijn paard merk je helemaal niets, totdat hij weer helemaal vol slijm zit van binnen.

SandravdB

Re: flanken optrekken, zwaar ademen, geen koorst, eet/mest goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:56

Het gaat alweer stuk beter, haar ademhaling is redelijk normaal zelfs na lichte arbeid (rustig stappen aan de longe) op haar hoefzweer loopt ze nog licht gevoelig maar dat lijkt te komen doordat het diep uitgesneden is, vrijdag komt mijn smid controleren hoe dit aangepakt moet worden.