paardendrogist, dochorse etc Waarom?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patsy

Re: paardendrogist, dochorse etc Waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:03

Er zijn producten die prima zonder dierenartshulp te voeren zijn. De mijne krijgt biotine (besteld bij de paardendrogist) en daardoor heeft ze het afgelopen jaar veel betere hoefstructuur gekregen. (waardoor mijn ijzers nu wel 8 weken vast blijven zitten) Ja
Maar er zijn ook zaken waar je niet zelf mee moet dokteren, hoestdrankjes enzo, dan moet je gewoon een DA laten komen.
En een paard dat poeders tegen de spierpijn nodig heeft omdat hij altijd spierpijn heeft, wordt mijns inziens gewoon verkeerd getraind. Daar zal geen poeder tegen helpen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:09

@hollstein dat kan je zelf ook goed bijhouden.

verder kan je veel producten ook gewoon bij de dierenarts halen zonder visite hoor.

als je weet dat je paard vit. e en selenium nodig heeft bel je op tijd de da ken hij hetbestellen en jij het afhalen of de da het laten brengen als hij in de buurt is.
tja net zo makkelijk.

veel mensen willen ook te voorzichtig zijn door van alles te gaan geven zonder dat het nodig is.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:30

Omdat het pure commercie is zijn er produkten te koop die eigenlijk al vallen onder het kopje 'oplichting'. Een voorbeeld is biotine: meestal wordt dat te koop aangeboden als biotine zijnde, maar als men goed kijkt (en proeft) blijkt het te gaan om 99% druivesuiker en 1% biotine. Met magnesium gebeurt ongeveer hetzelfde; men biedt magnesiumoxide aan, wat goedkoper is maar moeilijker opneembaar is, ipv magnesiumchelaat. Dat is 1 van de redenen waarom ik geen voorstander ben van supplementen. Voor diegenen die wel supplementen willen kopen: heel goed opletten wat je aanschaft!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:49

biotine kan ook een slecht effect op je paard hebben. Ik vind het eerder troep, en merk nooit verschil met of zonder. Ik heb geen idee of het eens onderzocht is?

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 15:18

madamX schreef:
Omdat het pure commercie is zijn er produkten te koop die eigenlijk al vallen onder het kopje 'oplichting'. Een voorbeeld is biotine: meestal wordt dat te koop aangeboden als biotine zijnde, maar als men goed kijkt (en proeft) blijkt het te gaan om 99% druivesuiker en 1% biotine. Met magnesium gebeurt ongeveer hetzelfde; men biedt magnesiumoxide aan, wat goedkoper is maar moeilijker opneembaar is, ipv magnesiumchelaat. Dat is 1 van de redenen waarom ik geen voorstander ben van supplementen. Voor diegenen die wel supplementen willen kopen: heel goed opletten wat je aanschaft!

Als dat waar is wat je zegt dan is het echt pure oplichting! tja mensen willen magnesium en omdat ze niks van scheikunde ofzo afweten maakt het ze ook niet uit of ze magnesiumoxide hebben of magnesiumchelaat, als er maar magnesium in zit. Goede tip!! Eigenlijk zou er op dit moment nu de commercie het meeste is, een lijst gemaakt moeten worden met dat soort zaken.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:49

Je moest eens weten hoeveel onzin er verkocht wordt, producten die helemaal niet nodig zijn! Er wordt een interessante naam aan gegeven en een prijskaartje aan gehangen. Overigens is men wel verplicht om de ingrediënten op een etiket te vermelden (potjes zonder etiket moet je al helemaal niet kopen), maar ook daar hebben zij een truukje voor bedacht om het product interessant te laten lijken: geef de benaming weer in het Latijns! Zo staat er bv geen 'water' op het etiket, maar 'Aqua'. Dat klinkt interessant en is vast geneeskrachtig!
Simpel te controleren door een willekeurige ruitershop binnen te stappen en alle etiketten eens nauwkeurig te bekijken (test je ook meteen de kennis van de medewerkers; die weten meestal ook niets..): de 'grote namen' maken zich het meest schuldig aan het verkopen van gebakken lucht...

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:59

Ik kom regelmatig bij de paardendrogist (al nog voor ze een webwinkel hadden). Veel is inderdaad commercie, er staat genoeg waarvan ik me afvraag hoe ze het ooit bedacht hebben en waarom je dat zou moeten gebruiken. (Veel uit de rensport ed ontstaan volgens mij).
Maar ik vind het persooneel altijd erg behulpzaam maar ook erg nuchter. Hun standpunt is naar mijn mening ook: je zou niks extra nodig moeten hebben als je het paard paard laat met genoeg weidegang en voldoende ruwvoer e.d. Bij mij was het: "Wil je ze iets ter aanvulling geven? Neem een liksteen".
Ze geven inderdaad aan wat je zou kunnen proberen bij een bepaald probleem, maar als je verder door vraagt gaan ze er niet om liegen.
Mijn shet heeft zomereczeem en door middelen van de paardendrogist is ze er alle zomers toch goed door heen gekomen. Een andere optie zou zijn geweest om cortico's te spuiten of anders had ze aan zee moeten staan of was het misschien wel einde verhaal geweest!

Kortom ik ben totaal niet rouwig om het bestaan van de paardendrogist maar je moet wel je verstand gebruiken. De website vind ik niet compleet genoeg, er zou meer op kunnen staan over de primaire en secundaire behoeften van een paard.
Het zou niet slecht zijn als dierenartsen hier meer toezicht op kunnen houden. Dat zou voor alle partijen misschien niet eens zo slecht zijn. Dan weet je dat de producten "veilig" zijn en passend voor de situatie.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:38

volgens mij is de eigenaresse van de paardendrogist de dochter van evert offereins. dus zal het wel goed zitten en verstand moet je wel gebruiken en niet alles gelooft wat de producenten zeggen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:36

jemaine schreef:
Helemaal mee eens Afgod

Wij mensen gaan inderdaad zelf dokteren, maar ik vind het bij een beest, paard nogal een slechte rage worden. Die zeggen niet waar ze last van hebben, we kunnen alleen kijken naar hun gedrag en uiterlijke verschijnselen. Echt slecht dat er toch mensen zijn die die bedrijven geld laten maken terwijl hun DA die mensen beter zou kunnen helpen, en uiteindelijk hun paard. Een Da kost meer geld dat weet ik, maar uiteindelijk help je je paard er sneller mee.

het ligt er gewon helemaal wat er aan de hand is , mijn merrie heeft zomer eczeem, daar ga ik echt geen DA bij halen, want die weten buiten fenonolf verkopen ook totaal niet wat ze er mee aan moeten , kan ik de DA wel iedere week laten komen opdraven en dan schiet ik er nog geen fluit mee op

dus koop ik zelf wat middelen waarvan ik weet dat het geen kwaad kan en bsluit ik wat er wel en niet gegeten gaat worden om te zorgen dat de symptomen verminderen,
tot nog toe heb ik meer succes met mijn eigen ideeen dan met de oplossing van de DA

al komt mijn paard slecht door de vacht heen, dan geef ik een kuurtje zeewier en een kuurtje lijnzaadbrok
daar heb ik ook heel geen DA bij nodig ,
ja er zijn genoeg mensen die geen flauw benul hebben van het hoe en wat
en ja bij een hoop dingen is het absoluut beter om de DA er bij te halen ,
maar bij een paar kuchjes , zet ik mijn paard is aan de fenegriek, als het daar met een paar dagen niet veel beter door word dan komt de DA als nog

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 18:29

Sonja_vR schreef:
jemaine schreef:
Helemaal mee eens Afgod

Wij mensen gaan inderdaad zelf dokteren, maar ik vind het bij een beest, paard nogal een slechte rage worden. Die zeggen niet waar ze last van hebben, we kunnen alleen kijken naar hun gedrag en uiterlijke verschijnselen. Echt slecht dat er toch mensen zijn die die bedrijven geld laten maken terwijl hun DA die mensen beter zou kunnen helpen, en uiteindelijk hun paard. Een Da kost meer geld dat weet ik, maar uiteindelijk help je je paard er sneller mee.

het ligt er gewon helemaal wat er aan de hand is , mijn merrie heeft zomer eczeem, daar ga ik echt geen DA bij halen, want die weten buiten fenonolf verkopen ook totaal niet wat ze er mee aan moeten , kan ik de DA wel iedere week laten komen opdraven en dan schiet ik er nog geen fluit mee op

dus koop ik zelf wat middelen waarvan ik weet dat het geen kwaad kan en bsluit ik wat er wel en niet gegeten gaat worden om te zorgen dat de symptomen verminderen,
tot nog toe heb ik meer succes met mijn eigen ideeen dan met de oplossing van de DA

al komt mijn paard slecht door de vacht heen, dan geef ik een kuurtje zeewier en een kuurtje lijnzaadbrok
daar heb ik ook heel geen DA bij nodig ,
ja er zijn genoeg mensen die geen flauw benul hebben van het hoe en wat
en ja bij een hoop dingen is het absoluut beter om de DA er bij te halen ,
maar bij een paar kuchjes , zet ik mijn paard is aan de fenegriek, als het daar met een paar dagen niet veel beter door word dan komt de DA als nog

Je hebt helemaal gelijk, het is toch meestal even uitzoeken wat er bij je paard past, zeker wat zomeraxceem betreft. Je zegt zelf dat als het na een paar dagen nog niet over is het kuchen dat je er een Da bij haalt, dan doe je het verstandig en verantwoordelijk Lachen