ellepel schreef:ik heb zelf goed ervaring met luchtwegcompositum van de paardendrogist.
eventueel extra vitamines geven om de weerstand te ondersteunen kan ook heel zinvol zijn.
een product als opkikker van de paardendrogist is heel goed omdat het ook probiotica bevat die de darmen ook helpt, antibiotica is toch slecht voor de darmflora
Dit had mijn antwoord kunnen zijn. Ook ik heb erg goede resultaten met het luchtwegcompositum van de Groene Os. Heel af en toe krijgen ze een kuurtje als ze hoesten en dan is het snel weer weg. Ook mijn paard heeft last van zijn luchtwegen (stof o.i.d.). Hij heeft 2 jaar terug zelfs een astma aanval gehad.
Ik voerde voorheen ook Havens (Derby Compact om precies te zijn). Ze krijgen sinds Mei de Herbamix van Mijten ( http://www.mijten.be ). Dat zou ook goed zijn voor de luchtwegen. Sindsdien hoesten ze bijna niet meer. Maar ze krijgen sinds april ook Glucosamine bij (van de Groene Os) en dat ondersteunt ook de luchtwegen (dat spul dan, niet de glucosamine zelf).
Ik vond het idee van het uittesten van "voer-allergie" ook een erg goed plan! Ik hoop voor je dat het daarin zit. Dat is meestal makkelijk aan te passen en dan blijft het ook weg.