Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
picobello2 schreef:Dat is geen erg geluid,
het is gewoon hetzelfde als dat jou maag aan het
knorre is

Deniseeeee schreef:Dat komt omdat je op een ruin rijd, dat komt omdat je paard eerst hengst was en gecarstreerd is dus er zijn delen weggehaald wat dus nu los zit. Daardoor komt dat
.
Fem_daf schreef:Anne_GTI schreef:
Dikke kans dat die lucht zuigt van achteren.
Helaas kan dit echt en worden deze merries vaak "dichtgenaaid", heel vervelend probleem.
Citaat:Mijn vriendin zegt dat er dan lucht onder het zadel zit maar ik heb toch echt het idee dat het uit de buik van mijn paard komt
Citaat:Maar heeft het ook niet iets met plassen te maken dan?
Citaat:Ik dacht vroeger altijd dat mijn paard de hik had..
Citaat:Ik dacht altijd dat dat een lege maag was..
Citaat:Dat komt omdat je op een ruin rijd, dat komt omdat je paard eerst hengst was en gecarstreerd is dus er zijn delen weggehaald wat dus nu los zit. Daardoor komt dat
Citaat:Dat is geen erg geluid,
het is gewoon hetzelfde als dat jou maag aan het
knorre is
Citaat:Als je je oor tegen de buik legt voor de flank hoor je het geborrel van de darmen. Laag geborrel met zo af en toe een beetje harder geborrel is goed. Heel veel hoog geborrel duidt op gaskoliek. Geen geborrel is groot probleem en gelijk DA bellen.
Maar dat hoor je niet als je erop zit.
*

Kris schreef:Inderdaad, heel simpel; Kokergeluid. Lucht dat in de koker verplaatst wordt. Vaak komt dit voor bij gespannen ruinen of hengsten.

Raja schreef:Kris schreef:Inderdaad, heel simpel; Kokergeluid. Lucht dat in de koker verplaatst wordt. Vaak komt dit voor bij gespannen ruinen of hengsten.
Ik dacht juist bij ONTspannen ruinen of hengsten.
Omdat pielemuis heen en weer beweegd...
juist bij ontspanning...
toch???

.
) maar ook paarden die het vooral laten horen wanneer ze al eventjes aan het werk zijn en beginnen te ontspannen.
Heb heerlijk gelachen, dank je wel dames!!

Niets om zorgen over te maken!