groene leem en kreupel paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: groene leem en kreupel paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:59

ik doe het gewoon zo Lachen

De "enge" diepe wonden laat ik zowizo altijd aan een VA over, maar die kleine dingen doe ik gewoon zelf...... OF ze moeten op "gevaarlijke" plaatsen zitten.......... je begrijpt dat ik niet graag aan een binnenkant van een achterbeen onverdoofd een wond ga hechten Haha! Haha! Haha!

maar op de schouder, hals zelfs bil is dat nooit echt een probleem.....

Mijn va heeft het mij gegeven toen ik in drie maanden tijd 8 hechtklanten had, hij is altijd heel erg van de uitleg......... en ik heel erg van de vraag Lachen Op een gegeven moment ging hij weg, drukte me een steriel hechtset in mijn handen en mompelde dat ik hem niet meer moest bellen voor deze wissewasjes en dat ik nu prima in staat was het zelf te beoordelen en te doen Lachen (hij had mij het laatste gevalletje onder zijn supervisie laten hechten, waren maar 3 hechtinkjes )

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:03

Ok,de binnenkant van een achterbeen is idd niet echt ideaal om onverdoofd te doen Lachen
Ik ga er zeker eens een keer achter horen bij mijn DA.
Mag ik vragen waarom jij zelf geen IV inspuitingen meer geeft?Mag ook via PB...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:05

Ik durf het gewoon niet meer Lachen Lachen vroegah was het bijna wekelijks dat er wel wat gespoten moest worden........... nu heb ik het al een heel aantal jaren niet meer gedaan (was niet nodig, kwam niet voor bij wijze van) en ik ben nu bang dat ik het niet meer kan Haha! Haha! Haha! denk ik........

Ik zou het nu niet zo snel meer doen, omdat ik bang ben dat ik het niet goed doe Lachen je moet daar een bepaalde mate van routine in hebben, en de routine is wat zoek Haha! Haha!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:11

Ik begrijp je.Moet eerlijk toegeven dat ik toen ik nog als groom werkte was ik ook zekerder om te spuiten dan nu...Als je 15 paarden hebt staan moet je over het algemeen meer spuiten dan als je er maar 1 hebt...
Maar je blijft het wel kunnen hoor.Eens je de techniek onder de knie hebt verleer je die niet meer...is zoals fietsen Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:13

hihi zou je denken ??? Lachen Lachen ik kan wel eens op mijn enigste eigenste de enting geven...........

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:22

zoveel dingen hoeven er ook niet intra veneus gegeven te worden..... maar ja je moet dat soort dingen wel vaak blijven doen anders verlies je een beetje je handigheid erin, ik werk dan als DA assistente maar af en toe is het lastig....vooral bij kleine wiebelende hondjes enzo Bloos

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:29

iets meer on topic.. let wel op dat je paard geen wondjes heeft als je gaat smeren. staat hij de volgende dag met een voetbalbeen, dan is het goed mogelijk dat je er toch een gemist hebt en alsnog de DA te bellen Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:40

groene leem mag dus wel op wondjes....
Maar langer dan 3 dagen mag je het echt wel gebruiken. Ik heb iig nog nooit gehoord dat er een max aantal dagen aan het gebruik van groene leem zit.
Mijn paard heetf eht tijden ook door zn voer gekregen, en dan 3 weken lang 2 eetlepels per dag

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:41

antiphlogestine niet voorzover ik weet Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:45

het is nooit goed om dat soort spul op een wond te smeren Lachen krijg je de meest gruwelijke benen van

Ik heb van die coolers....... zijn een soort van transportbeschermers....... die maak je nat en die blijven dan zo een 12 uur rond de 5 graden........ IDEAAL Lachen

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:47

Heb goede ervaring met leem ivm met een lichte draadwond.
Ik heb het er gewoon opgedaan en 2 dagen laten zitten en steeds weer ververst. Het been werd na een 10 tal dagen niet meer dik en het wondje is supermooi zonder littekeken genezen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:21

Leem is een prima middel tegen zwellingen. Ik gebruik het met een tussenpoos van een dag.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 10:37

bij de paarden drogist kwam ik Multi Milk tegen. Iemand daar ervaring mee?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 18:05

mijn vragen over leem zijn wel redelijk beantwoord en paardjelief is weer in orde.

Topic kan op slot