pezen en homeopathie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Re: pezen en homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:01

Dit zeg ik zeker niet uit commercieel oogpunt, ik verkoop het niet.
Ik geloof zeker dat homeopathie werkt. Ik heb er al veel goede dingen van gezien.

Waar ik mijn opleiding heb gedaan? Is dat relevant in dit verhaal? Als je mijn achtergrond wil lezen, kan je hier kijken:
http://www.fysio-osteo-paard.nl/#

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:24

MarisdB schreef:
heleenxx schreef:
Je kan pees-compositum gebruiken van de Groene Os, Puur Pees van Puur Natuur, of Tendo-cure van VSM.
Volgens mij is alles te bestellen via de Paardendrogist.
Het zijn allemaal soortgelijke aanvullende middelen, dis het herstel van de peesblessure niet versnelt, maar wel kwalitatief verbetert.

Zeg je dit nu uit commercieel oogpunt of geloof je dit echt?
Waar heb jij je opleiding tot fysiotherapeut gedaan???

Dit heeft niets met commercie te maken, in Puur Pees en Tendo-cure zit ook Ruta.
Zelf heb ik hele goede ervaringen met Ruta, blessure hersteld sneller, puur eigen ervaring en zit echt niet tussen de oren.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:31

ik verwacht van een fysiotherapeut toch meer kennis en kunde dan een verwijzing naar homeopathische druppels...

Zou je dan eens kunnen uitleggen wat het (fysiologische) effect van die druppels is? Ik ben dan namelijk wel benieuwd naar hoe dat dan precies invloed kan hebben op het herstel van de pees.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:44

Homeopathie is geen geneesmiddel, het geeft alleen een extra prikkel aan het lichaam om sneller te herstellen. Een fysiotherapeut kan volgens mij het herstel ook niet echt bespoedigen.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:47

Ikima schreef:
het geeft alleen een extra prikkel aan het lichaam om sneller te herstellen.

Hoe dan?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:53

MarisdB schreef:
ik verwacht van een fysiotherapeut toch meer kennis en kunde dan een verwijzing naar homeopathische druppels...

Zou je dan eens kunnen uitleggen wat het (fysiologische) effect van die druppels is? Ik ben dan namelijk wel benieuwd naar hoe dat dan precies invloed kan hebben op het herstel van de pees.

Je lijkt wel wat erg kort door de bocht.
TS vraagt specifiek om een homeopatisch middel, daar geef ik antwoord op. Dat heeft totaal niets met mijn medische kennis te maken. Ik kan best een heel diepgaand relaas afsteken over de anatomie en fysiologie van pezen, maar daar wordt hier toch niet naar gevraagd?
Ik heb verder geen zin om hier een discussie te gaan voeren over homeopathie. Daar zijn al genoeg discussies over geweest.
Als jij niet in homeopathie geloofd, prima. Ieder zijn mening.

Ikima, een fysiotherapeut kan een peesblessure ook niet bespoedigen inderdaad. Wel kan je dmv bepaalde apparatuur en adviezen de kwaliteit van het peesherstel verbeteren, niet de duur die ervoor nodig is.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:59

Vraag jij ook bij gewone medicijnen wat het fysiologisch effect is?
Door het juiste middel te geven wat op een bepaald gebied of probleem van toepassing is wordt het lichaam door deze prikkel gestimuleerd om zichzelf te herstellen. Als je het exact wilt weten dan moet je een homeopaat bellen maar ik vraag mij af of er genoeg artsen of dierenartsen zijn die je dit kunnen vertellen over reguliere medicijnen dus vind ik het eigenlijk een beetje zinloos om hier verder op in te gaan.
Zelf heb ik gemerkt dat homeopathie bij mij paard goed werkt en het kan mij dan geen bal schelen hoe het verder werkt, als het maar helpt en verder niet schadelijk voor het dier is.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:03

Ikima schreef:
Vraag jij ook bij gewone medicijnen wat het fysiologisch effect is?

Ja, anders heeft het niet zoveel zin om het toe te dienen. Gelukkig is dat bij reguliere medicijnen allemaal uitgebreid onderzocht en getest voor ze op de markt komen...

Dat jij er niet veel verder over nadenkt vind ik logisch, maar van een fysiotherapeut verwacht ik eerlijk gezegd wat meer inhoudelijke kennis. Die weet toch hoe eea in elkaar steekt, dus dan is het wel eens interessant om uit te leggen hoe iets dan precies werkt. Ik vind het zelf namelijk vrij shocking dat een fysiotherapeut, met die kennis, homeopathie adviseert. En dan ben ik dus benieuwd naar de onderbouwing.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:11

Ik heb na 12 jaar studie een heleboel inhoudelijke kennis over anatomie en fysiologie.
Homeopathie is weer een andere studie, een 5-jarige HBO opleiding. Die heb ik niet gedaan, dus ik ga daar niet verder over in discussie. Als ik denk dat mijn paard een homeopathisch middeltje nodig heeft bel ik een homeopaat. Daar heb ik al veel goede resultaten van gehad, dus dat zal ik blijven doen. Wetenschappelijk bewijs of niet.
Dit gaat veel te veel off-topic.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:15

Het is gewoon duidelijk dat jij niets van homeopathie afweet en er totaal negatief tegenover staat, prima moet je zelf weten.
Zelfs mijn dierenarts schrijft weleens homeopathische druppels voor en ik neem aan dat hij genoeg kennis heeft. Jij geeft liever chemische troep aan je paard omdat het wetenschappelijk bewezen is.
Verder ben ik het met heleenxx eens, en er werd gevraagd naar een bepaalde middel en niet om het wel of niet geloven in homeopathie.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:28

Ikima schreef:
Het is gewoon duidelijk dat jij niets van homeopathie afweet

Ik heb al een aantal keer om uitleg gevraagd maar die kun je me ook niet geven Verward

Er wordt door een aantal andere users ook ingegaan op het algehele genezingsproces bij een peesblessure, dus je opmerking over "TS vraagt naar homeopathie" vind ik dan weer niet zo relevant. Ik snap niet zo goed waarom je zo geirriteerd zou moeten reageren als er gevraagd wordt hoe die druppels dan precies zouden werken in het herstel, afgezien van de mededeling dat het "bevordert". Er bevordert namelijk zoveel...

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:37

er is een hk topic over peesblessures. zie mijn onderschrift.

en even over middeltje bij peesblessures. ze hebben over het algemeen niet zo erg veel effect. de meeste worden gewoon via het eten gegeven, worden dus in de darmen opgenomen in het bloed en uiteindelijk door het hele lichaam verspreidt. omdat de pezen zo slecht door bloed zijn komt er dus weinig tot niks van het middel bij de pezen terecht.
wat wel kan helpen is idd veel beweging en koelen etc om de doorbloeding te bevorderen zodat de genezing sneller gaat.