Jaarling 1 week zonder water

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gonja

Re: Jaarling 1 week zonder water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:27

even voor de duidelijkheid!
mijn vraag was niet of ik er een dierenarts bij moest halen! Dat kan ik zelf wel bepalen ja of nee, en een DA kan er toch vrij weinig mee, die zeggen toch in de gaten houden ofzo dus...

Gonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:28

berpie schreef:
Gonja schreef:
super bedankt voor de leuke reacties!
maar na een week begon ze er erg slecht uit te zien! Scheve mond
en at ze niets meer dus...

nu staat er trouwens wel weer water op het drinkbakje..

edit: typfout Tong uitsteken
edit: nog een typfout Tong uitsteken

ja jeetje echt stom van je hoor maar niet heus.
ik heb het zelf meegemaakt, drinkwaterbak van een van de nieuwe paarden bleek het niet te doen kwamen we naar een week achter, het stomme was dat het laagje water er wel in bleef liggen daarom niet opgemerkt, zo stom, hij ging er ook steeds slechter uit zien en we waren al bang dat hij ziek zou worden, uiteindelijk met uitmesten even in de stal van de buurman gezet en hij bleef drinken en nog eens drinken, daarop ging het lampje branden en knapte hij snel op naar zijn benodigde water, affijn hij is nu aangewezen als een van de 100 hengsten van het fps die doorgaan voor de hengstenkeuring (niet bij ons want hij is al tijdje geleden verkocht)

Was erg stom van ons en hebben er wel van geleerd maar hij heeft er gelukkig niets aan over gehouden, ik vind het ook dapper van je dat je het hier zo eerlijk durft neer te zetten, nou ja ook jij hebt geleerd denk ik, kan gebeuren hoor en heel erg natuurlijk maar zeker niet met opzet.

dankje Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:33

Gonja schreef:
Okee nu komt iets heel erg zieligs.

Wij hebben buiten een buitenkraan, die 's winters altijd wordt afgesloten, vanwege de vorst.
Het drinkbakje van mijn jaarling is ook op deze leiding aangesloten.
Nu kwam ik er dus vrijdag achter dat daar geen water meer op stond, me vader had dat dicht gezet voor de vorst.
Het bleek dus dat ze al een week zonder water zat! Scheve mond Gelukkig is ze nog wel een paar keer naar buiten geweest en heeft ze daar kunnen drinken.!!

Maar nu was dus mijn vraag: hoe lang kunnen paarden zonder water!

Je mag reageren als je het antwoord oip mijn vraag weet, en kom niet aan met reacties van "hoe kon je zo stom zijn en je moet dat altijd controleren", want dat weet ik zelf ook wel!!

grtz

Het is gelukkig goed gegaan, Gonja.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de vraag van jou, die je in je openingspost stelde: (ik heb het even vetgedrukt)

HOELANG zou een paard zonder water KUNNEN zonder dat ie inwendige beschadigingen krijgt??

Gonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 18:03

Downhill schreef:
Gonja schreef:
Okee nu komt iets heel erg zieligs.

Wij hebben buiten een buitenkraan, die 's winters altijd wordt afgesloten, vanwege de vorst.
Het drinkbakje van mijn jaarling is ook op deze leiding aangesloten.
Nu kwam ik er dus vrijdag achter dat daar geen water meer op stond, me vader had dat dicht gezet voor de vorst.
Het bleek dus dat ze al een week zonder water zat! Scheve mond Gelukkig is ze nog wel een paar keer naar buiten geweest en heeft ze daar kunnen drinken.!!

Maar nu was dus mijn vraag: hoe lang kunnen paarden zonder water!

Je mag reageren als je het antwoord oip mijn vraag weet, en kom niet aan met reacties van "hoe kon je zo stom zijn en je moet dat altijd controleren", want dat weet ik zelf ook wel!!

grtz

Het is gelukkig goed gegaan, Gonja.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de vraag van jou, die je in je openingspost stelde: (ik heb het even vetgedrukt)

HOELANG zou een paard zonder water KUNNEN zonder dat ie inwendige beschadigingen krijgt??

ja idd ik ook..

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:11

Hoe lang dat kan weet ik niet. Ik weet wel dat de nieren wel even een opdonder hebben gehad hiervan. Daar kan je paard problemen mee gaan krijgen.
Je kan hem er nu even doorheen helpen door hem een drainagekuur te geven, om zijn nieren even "door te spoelen". Ik vind Drainage Compositum van de Groene Os hier heel goed voor.
Zo'n flesje kost zo'n 22 euro en is op homeopatische basis. Je kan het bijv. bij de paardendrogist bestellen.
De rest lost hij zelf wel op, nu hij weer kan drinken. Hou hem gewoon even goed in de gaten, zeker of hij wel normaal plast.