Oplossing voor het voeren van hooi

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Oplossing voor het voeren van hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:25

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 19:57

Ellepel, Die van jullie zien er ook erg handig uit. We hebben namelijk ook een kleine shetlander en die kan bij een aantal voorbeelden niet bij het hooi komen. Dat is dus ok niet handig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:15

voor shetlanders zou je ook een speciekuip kunnen nemen.
even een paar stoeptegels erin zodat ze er niet mee aan de wandel gaan of vastzetten met een strotouwtje

gevonden,op marktplaats:
Doe-het-zelf en Verbouw
en dan kratten en dozen:

even scrollen,maar er staan ook appelkisten op,die zijn ook prima te gebruiken en kun je zo in hoogte zelf verstellen.
containerbakken etc...je moet er alleen soms wel een eindje voor rijden

even zoeken op gaascontainer,die hebben wij namelijk:
http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats ... ind=3&fs=1

en kleintjes kunnen er ook makkelijk uit eten:
Afbeelding
welsh a veulen en shetveulen.

enige nadeel:
ze gaan er aan schuren, ze gaan er in staan,er overheen hangen haha ze worden wel goed gebruikt bij ons Haha!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:41

maar, het blijft wel een zooitje er voor denk ik.
want ze kunnen het hier nog heel goed uittrekken toch? (die van mij zou t doen:P)

Ik zag eens bij iemand een kist, en daarIN een rek bevestigd, waar de paarden tussendoor konden eten (gaashek zegmaar) en wat meezakte met het hooi. ook ideaal, maar moet je wel handig voor zijn.
nodig:
kist
rek
handig iemand die systeem in de kist maakt waardoor rek mee zakt met het hooi Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:45

dat zooitje ervoor valt wel mee hoor,als je ze niet zoveel geeft dat ze er echt een bende van maken?
hier kun je denk ik ook wel een rek er op leggen hoor zodat mee zakt met het hooi?

mooiste is als je een stuk kunt betegelen in je land en ze daar voeren, dat veeg je zo schoon

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:37

inderdaad dat is ideaal. ik heb nu 1 kant straat. 2 kanten kleigrond, en de 4e kant loopt het draad langs. Dus ik heb 2 blubberhooikanten, en 1 schone kant.
Tot nu toe vind ik het goed te doen, aangezien ik andere jaren overal blubberhooikanten gewend was.

Zoals je zegt kun je als je hier de tijd voor hebt steeds kleine beetjes geven.
Helaas gaat dat niet bij iedereen, zoals ik (oh oh arme ik:P) die sochtends en baal hooi verdeeld, en savonds ook. Daar kunnen ze dus heeeerlijk mee aan de slag om een zooitje van te maken! Lachen