Heeft mijn paard Ataxie?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Heeft mijn paard Ataxie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 12:18

Hij is 20 inderdaad, ik heb zelf altijd gedacht dat hij zo apart liep omdat hij heel erg kort is in de rug, het zal me dan ook niets verbazen dat er inderdaad wat zou zitten.

Hij is inderdaad nu 20 en heeft nergens last van, loopt nooit kreupel op een keer verstappen na wat na een dagje of 2 weer goed is. Ik zal het er eens met mijn DA over hebben, eens zien wat hij zegt, maar ik denk, zolang hij er geen last van heeft, gewoon lekker laten lopen. Hij wordt alleen nog recreatief bereden, lekker lange rechte stukken in het bos, vind hij heerlijk, verder staat hij 24/7 op het land en vermaakt zich prima, heeft nergens last van.

Als ik de DA gesproken heb zal ik het wel even melden Ja

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:19

Idd, groot gelijk.
Als ie nu 5 was en actief in de sport liep.
Maar juist als je nu, na jaren zo lopen, vanalles gaat kraken en veranderen, heb je veel kans op dat het alleen maar veel slechter word.

Maar een goede fysio die heel geleidelijk alles soepeler maakt, dat kan imo dan weer weinig kwaad.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:33

Je paard zou ook nog een knie kunnen hebben die af en toe op slot gaat (het raar/stijf wegstappen vanuit stilstand). Telgang heeft in ieder geval niets met ataxie te maken. Het ene paard stapt nu eenmaal zuiverder dan de ander en ook daar kun je met rijden nog het een en ander aan verbeteren. Maar als ie 20 is, zou ik 'm lekker in z'n waarde laten, hij is er immers al zo oud mee geworden. Succes!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:45

Ik zou er ook een goede fysio bij laten komen, die kan hem helemaal los maken en vast meer vaststellen dan dat wij zo kunnen.