Muesli, er zit meer structuur in wat er voor zorgt dat de paarden er beter op kauwen, dus langzamer eten wat beter is voor de spijsvertering. In principe hoef je pas als je je paard iedere dag intensief traint brok te voeren en zelfs dan zijn er nog mensen die dit niet doen. Maargoed soms zit je bv .aan brokken vast. Mijn vader heeft laatst een zak voer meegenomen, heeft zich vergist in de zak en het was dus basis-sportbrok ipv muesli. Nu gooi ik gewoon een paar stukken oud brood en wortelen door het voer waardoor ze ook langzamer moeten eten omdat die stukken brood en wortel wat in de weg zitten. Hij doet het er ook prima op. (heb de hoeveelheid voer nu wel even teruggeschroefd) Maar in principe gaat mijn persoonlijke keuze meer uit naar muesli dan naar brok, muesli ligt iets dichter in de buurt bij het natuurlijke voedsel van een paard dan brok wat je in feite zou kunnen beschouwen als junkfood. Als je je pony gewoon recreatief rijdt hoef je in principe geen brok te voeren, ze halen meer dan genoeg goede energie uit muesli. Tenzij je je pony ietwat heter probeert te krijgen maar dat lijkt me niet. Ik voer mijn pony al eeuwen een dieet dat bestaat uit 2/3 handjes muesli, gecombineerd met gras of hooi. Soms met een beetje lekkers als winterpenen/appels/oud brood. En hij doet het er prima op. (goede vacht, energierijk, super gezond)