bij mijn paard werkte probiotica van de paardendrogist, de opkikker had totaal geen effekt. verder niet al te heftig hooi(goed roog en liever wat ouder gras) en een goede meusli of brok.
Hoi, We hebben ook een paard gehad die erg gevoelig was op zijn darmen. Het was geen shetlander, maar misschien heb je toch wat aan deze tip. Wij hebben toen een kuur Digest Plus gegeven (duurt ongeveer 4 weken) en deze heeft heel goed geholpen. Het paard is nu niet meer gevoelig op zijn lijf en buik en laat zich erg fijn rijden, is ontspannen en fit. Mocht je het willen proberen: Veba-star is de leverancier.
Allemaal heel erg bedankt voor de goede tips, moet me effe op mijn gemak uit gaan zoeken wat het allemaal is en waar ik het kan krijgen. Ik hoop dat er wat gaat helpen.
Nee, ik ben op zoek naar meer ervaringen en een eventueel alternatief, beetje kort door de bocht commentaar. Als ik een goed iets kan vinden op kruidenbasis zou ik dat erg prettig vinden en dat zal dan de opkikker in ieder geval vervangen.