te slechte hoeven voor op het weiland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: te slechte hoeven voor op het weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:47

Wat dan? Cytek is prut.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:54

De gevolgen van cytek:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:57

Tja, die behoeven geen verdere uitleg....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:59

scoxxx: Hoe zit dat ijzer vast over die hele breedte? Opgevuld/gelijmd of zo?

(die stand van die voet naderhand.. Bloos! )

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:47

scoxxx schreef:
Een goed hoefsmid weet ieder ijzer er correct onder te krijgen, ook bij weide-paarden!
Weigang mag geen enkele consequenties voor ijzers hebben!
Doet dat het wel, dan heeft de hoefsmid slecht werk afgeleverd.

En indien iedere maand nieuwe ijzers, dan nagel je als hoefsmid de 1e keer wat hoger... opdat je de 2de keer dezelfde nagelgaten kan gebruiken.

Heb je een fotootje van de hoeven van je paard Nicole?

Ik heb daar wel eens vaker van gehoord, maar werkt dat echt? Worden de gaten dan niet groter doordat er elke x opnieuw nagels in geslagen worden? (Geen idee of dit een blonde vraag is, ik vraag me dit dus oprecht af) En ik denk dat een foto idd heel veel zal ophelderen, dan kunnen er meerdere mensen naar kijken en wie weet wat dat nog oplevert voor je paardje.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:48

@ Breghje neehoor, indien er een kwaliteit vakman hoefsmid onder je paard zijn werk doet Knipoog... hoef je daar niet bang voor te zijn.
Maar iedere maand nieuwe ijzers is voor mij categorie "slechte hoefsmid". Maar goed, wellicht mankeert het paard iets en roep ik te hard Tong uitsteken

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:54

scoxxx schreef:
@ Breghje neehoor, indien er een kwaliteit vakman hoefsmid onder je paard zijn werk doet Knipoog... hoef je daar niet bang voor te zijn.
Maar iedere maand nieuwe ijzers is voor mij categorie "slechte hoefsmid". Maar goed, wellicht mankeert het paard iets en roep ik te hard Tong uitsteken

Oké, bedankt voor de uitleg. Bregh had toen ze nog op ijzers stond ook van die drama hoeven hoewel in basis goed, maar niet groeiden en al sleten als je er te lang naar keek Haha! . Die is van de ijzers gegaan met supplement, hoefschoenen eronder en nu heeft ze mooie harde hoefjes die goed groeien. Waarom ze toen niet of amper groeiden terwijl ze alleen hakken kreeg als ze naar de keuring moest... geen ideeee!

nicole_easy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 21:32

geerke schreef:
ts...staat je paard gewoonlijk de hele dag op stal?
misschien dat daardoor de doorbloeding van de hoef niet optimaal is....en dat komt pas naar boven als ze echt veel gaat bewegen op het land.....misschien...ik zeg niet dat het zo is...

Haha!