paard plast niet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

Re: paard plast niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:52

Ik zou me er ook niet te druk om maken, mijn merrie plast ook niet onder het zadel of vreemd terein, alleen in de stal en wei.

Zolang die gewoon doet plassen zou ik me er niet te druk om maken, al is het natuurlijk wel erg vervelend en niet fijn rijden.

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:31

Geeft niks hoor.
Let er anders goed op, of hij thuis wel plast.
Ik ken namelijk een aantal paarden die plassen niet, of moeilijk met een zadel op hun rug.
Natuurlijk proberen hé.
Of de spanning van de nieuwe omgeving of terrein.
Gewoon even wachten of hij het thuis wel doet.
Zijn er verder nog bijzonderheden en/of plast hij thuis ook niet, lijkt het me verstandig toch nog even de DA te informeren of te laten kijken.

Mvg.

Lisa15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 21:30

bedankt voor alle reacties!
de stal was gister ook gewoon weer nat dus hij plast wel.
ja ik zat er ook al wel aan de denken miss blaasontsteking, amar hij doet dit dus alleen onder het rijden
en plast verder in de stal wel..
even opletten de volgende les, als die weer niet wil plassen en wel zo staat.. hm vind het wel apart Bloos

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:53

Het kan misschien ook zijn dat die onder het werk wil uitkomen.
Zo'n pony hadden wij op de manege, altijd als we moesten galoperen ( deze pony was liever lui dan moe )
deed die alsof die moest plassen. Terwijl er niks uit kwam.

Wat ook wel eens helpt is zachtjes fluiten, daar moeten ze ook wel eens van plassen.
Net als bij mensen als je moet plassen en je water laat lopen, komt het ook sneller. Knipoog

Lisa15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:09

ja dat fluiten doe ik zowiezo altijd al..
gister in de les ging die weer stilstaan.. kwam niks, later nog een keer stilstaan.. kwam niks,
dus ik dacht jaa nu ga je maar mooi doorlopen, maar toen ging die nog een keer staan en hij wou niet vooruit,
en toen kwam het wel echt..