3 jarige wat voor voer? hoeveelheid?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: 3 jarige wat voor voer? hoeveelheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:25

Tandjes en kiezen na late kijken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:43

Die van mij krijgt zeker heel erg weinig dan in vergelijking met die van jullie. Hij krijgt onbeperkt ontzettend rijk hooi. Hij krijgt per dag maar een halve kg krachtvoer.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:54

Mijn paardje van 3 1/2 krijgt ook 1 kg biks per dag en slobber, en twee maal veel hooi..
Rij nog niet met hem, longeer hem wel 3/4 keer in de week, de rest vd week gooi ik hem los of ga met hem wandelen.

De dieranarts was er laatst en zei dat hij goed strak in zn vel zat en een super figuur heeft Haha! wat ik natuurlijk met hem eens ben Knipoog

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:05

Ik zou minder brok geven en er een granenmix bij geven. Daarnaast ben ik het niet eens met 'experimenteren' waar hij het goed op doet... Een paard heeft geen maag van beton en heeft al meerdere weken nodig om aan een bepaald soort voer te wennen. Dus echt niet iedere maand iets anders proberen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 18:01

piaffe: daar ben ik ook geen voorstander van. ( verschillende soorten gaan proberen)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:34

Mijn 3,5 jarige die 2 maal per week 15 minuten gelongeert wordt(is nog niet ingereden) krijgt 3 maal 3/4 basisbrok en krijgt 3 maal grote porties kuil. Daarnaast geeft ik hem Slobber of luzerne. Ik geef hem daarnaast nog van Pavo de Multivit erbij.

Doet hij het goed op. Zijn moederlijn heeft nogal aanleg om dik te worden dus ik hou hem in de gaten. Liever iets schraler dan te dik. Maar hij is rond zat!