info over hoefschoenen gevraagd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

Re: info over hoefschoenen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:29

@rapido: dan mag je wel eerst flink oefenen, want paarden moeten er volgens mij wel aan wennen.
Die draak van mij wil ze niet aan, hoe vaak ik ook probeer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:46

Dat weet ik toch, was erbij toen je ze paste! maar die waren ook wel loeistrak! Maar alles went toch!? Haha!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:13

dit gaat echt niet lukken :-( dus wij gaan blootsvoets verder. Gelukkig zijn dr hoeven door al het buiten stappen al veel harder geworden.
Ze horen volgens mij redelijk strak te zitten, anders ben je ze halverwege kwijt. Das best zonde.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:19

dat is zeker zonde maar de easyboots-epic hebben ook nog een gaiter om verlies tegen te gaan. Google ze maar eens en dan zie je ook een filmpje over hoe je ze aan moet doen.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:54

de 1e paar keer vielen idd tegen om ze aan te doen maar daarna super snel ff door hebben en hoe het paard zelf het lekkerst vind. ik heb ook de gaiters en zijn erg fijn en kunnen er ook weer af. die 2 van mij liepen er zo op weg ook degene die nog nooit ijzers heeft gehad.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:09

@ kynshiri: dat is echt een superhandige tip! dat ga ik echt doen.
@ isapaardje: dankjewel, was al op zoek naar die tabel.
ik heb wat rondgekeken en ik kan voor € 124,- 2 easyboots epic krijgen. vers uit de winkel. ik vraag me nu af of ik dat niet wat goedkoper op marktplaats ofzo kan halen. als ik eenmaal de maat weet hoef ik daar alleen maar naar te zoeken. aan de andere kant kan ik de kwaliteit van marktplaats wel vertrouwen?
wat vinden jullie? waar hebben jullie je easyboots ( epic) vandaan gehaald?

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:24

abeltje voor 124 euro is echt niet duur hoor (als er gaiters aan zitten) ik heb ze ook via mp vandaan de laaste paar zelfs voor 25 euro!!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:54

@ chevano, ik kan ze met korting krijgen, en ja de epics met gaiters.
dat valt dus nog best mee volgens jou, maar je kan ze ook heel goedkoop van marktplaats halen.
wat zou je aanraden, nieuw kopen of tweedehands?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:03

kynshiri schreef:
de mijne heeft easyboots voor vooraan; hij wandelde er zo mee weg en je kan ze gewoon uitdoen na het rijden (een groot voordeel tov ijzers imo) uiteindelijk waren ze ook niet zo duur... als je bekijkt wat beslag vooraan kost... 2 a 3 keertjes laten beslaan en je easyboots zijn betaald.
mijn paard mag intussen stilaan weer aan het werk na een serieuze blessure aan zn hoeven en hij vond het meteen geweldig dat ie met die dingen aan lekker over het asfalt kon heen stampen zonder dat het pijn deed Vork

Ja

ik heb een keer uitgerekend dat je na twee jaar easyboots rondom 700 euro hebt bespaard, t.o.v. 2 jaar lang rondom laten beslaan

(en dan zijn de medische kosten als gevolg van hoefijzergebruik niet meegerekend)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:14

Easycare® Easyboot 'Epic' deze heb ik sinds een week hij heeft 4 hoefzweren gehad aan 1 been dus hij heeft een paar flikke gaten in ze hoef door het uit snijden hij loopt er de hele dag mee buiten enzo omdat hij niet op ze blote voet kan lopen.ben der tevreden mee

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 21:44

Arabesk schreef:
kynshiri schreef:
de mijne heeft easyboots voor vooraan; hij wandelde er zo mee weg en je kan ze gewoon uitdoen na het rijden (een groot voordeel tov ijzers imo) uiteindelijk waren ze ook niet zo duur... als je bekijkt wat beslag vooraan kost... 2 a 3 keertjes laten beslaan en je easyboots zijn betaald.
mijn paard mag intussen stilaan weer aan het werk na een serieuze blessure aan zn hoeven en hij vond het meteen geweldig dat ie met die dingen aan lekker over het asfalt kon heen stampen zonder dat het pijn deed Vork

Ja

ik heb een keer uitgerekend dat je na twee jaar easyboots rondom 700 euro hebt bespaard, t.o.v. 2 jaar lang rondom laten beslaan

(en dan zijn de medische kosten als gevolg van hoefijzergebruik niet meegerekend)

jeetje echt waar !? dat is nogal een bedrag!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 23:11

wat ik nog wilde vragen.... hoe houden hoefschoenen zich bij verschillende gangen op verschillend terrein?
kijk ik snap dat stap op ieder terrein geen probleem is, mar draf in de berm, of galop op het asfalt. of in de berm?
blijven ze zitten, blijven de hoeven schoon ( vrij van schurend vuil), dempen ze genoeg voor een galop op hard terrein( asfalt, keien, straatstenen)
en wat ik ook nog wilde vragen is of iemand een verandering heeft gemerkt in de pezen of spieren nadat ze hoeschoenen zijn gaan gebruiken. pezen zijn sterker, goeie spieropbouw, of juist kreupelheden en pees/spierproblemen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:18

Mijn kennis rijdt met zijn Smitjes dus mendurance tweespan en gaat daarmee over allerhande terrein in een snelheid van ca. 15 km/u gemiddeld. Onder terrein worden ook bosvijvers verstaan.
Filmpje van mijn pony op haar hoefschoenen voor de kar in het bos op:
http://www.filmpjes.nl/v/40616-Isabella-voor-de-kar

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:50

Mijn ervaring is dat de hoefschoenen zich heel erg goed houden op verschillende terreinen in verschillende gangen.
Ik kan je alleen niet vertellen hoe de galop op asfalt of stenen gaat, want dat wil ik mijn paardebeesten absoluut niet aandoen.

124 euro voor de epics is heel erg goedkoop. Zeker doen!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:07

waar heb je dat zo goedkoop weten te bemachtigen als ik vragen mag??

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:15

tja ik doe wel galop voor de kar op het asfalt omdat ze zo erg dempen vind mijn pony het ook erg fijn dus dat gaat ook erg goed. ik gebruik ze alleen voor op het asfalt en hard terrrein dus niet voor op het gras en zand maar er zijn er genoeg die er endurance mee rijden dus dat moet ook goed zitten.

en zo ook graag weten bij welke winkel je zo goedkoop kan krijgen.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:53

ik heb het voorlopig enkel bij stap en draf op het afsalt gehouden, omdat ik wat voorzichtig moet zijn de komende tijd met mn paard... maar dat ging prima

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:03

rapido schreef:
waar heb je dat zo goedkoop weten te bemachtigen als ik vragen mag??

ik wer k in een ruiterwinkel, dus ik heb personeels korting Vork . maar ik heb rond gekeken en ze zijn zonder personeelskorting toch ook 3-4 euro goedkoper. het is de superstore de ruitershop in harmelen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:32

Ik heb vandaag de epics opgehaald. Gelijk aan de standaard schoen, maar dan met gaiter.
Maar eh ... weet niet wat Harry's Horse verwacht van een shetlandbeen, maar dat is toch wel dikker (zeker nu met winterhaar) dan wat zij aan klittenband hebben gemaakt ... Maw .. ik krijg die band niet gesloten. Zal daar een stukje aan moeten naaien (of het been moeten scheren Tong uitsteken)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 22:36

tja dan verwachten ze poezelige minepootjes natuurlijk Lachen
laat je even weten hoe ze bevallen?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:27

zucht die van mij zijn dus al stuk een week oud.ging longeren en ik zag op eens me schoenen vliegen.klitteband gescheurd ben gelijk terug gegaan naar de winkel die gaan maandag naar harry horse om te laten zien.ze kosten 90 euro bestuk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:46

Ik heb easyboot (zonder gaiters) voor, tweede hands aangeschaft, en ze bevallen super goed! Ben er zo blij mee! Mijn merrie was best gevoelig voor, maar stampt nu overal door heen met haar mooie schoenen *LOL* Ik ben er 2x eentje verloren, omdat ze soms aantikt. Eerste keer merkte ik het, de tweede keer moest ik terug om te gaan zoeken Clown Maar ik gebruik ze best intensief, dus die 2x valt nog mee. Kan ze ook zonder problemen onderweg weer aan doen, mijn paard is heel makkelijk.

Ik wil nu wel niewue schoenen met gaiter bestellen, zodat ik haar rondom hoefschoenen aan kan doen voor als we met de kar weggaan.

Vind ze fijne n makkelijk in gebruik Jaa: