Stampen (mijt?)hoe behandelen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Stampen (mijt?)hoe behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:09

Eerst een diagnose laten stellen!

Voor mijt moet de DA afschraapsels van de benen nemen en die bekijken. het is helemaal niet gezegd dat hij mijt heeft.
Mok kan ook een oorzaak zijn. Of er is gewoon niks.

Mijn vorige tinker stampte en krabte ook regelmatig. Hij is bekeken door de dA op de faculteit Utrecht en er waren geen bijzonderheden. Ja, dan kan je van alles gaan spuiten maar dat is dus zinloos.
Ook mijn huidige tinker stampt af en toe een beetje maar heeft ook geen afwijkingen.
Ik was de benen af en toe met tea tree shampoo en dat kalmeer t wel wat. (geldt trouwens ook voor de manen; wel wat jeuk maar geen eczeem. Het broeit gewoon een beetje).

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 15:54

Heb vannochtend de sokken eraf geknipt, scheren werd afgeraden door de DA aangezien je eventueel wondjes kan veroorzaken en als het haar weer begint te groeien (stoppels) kan het juist jeuken!

Daarna gewassen met Tree shampoo. Nu staat hij te drogen in stal en daarna met neocidol wassen.

Maar waarneer kan ik dit het beste weer herhalen ong 2 wkn.
Want als het wel mijt is dan hebben die natuurlijk ook eitjes gelegd die weer uit komen!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:44

Voor alle ongedierte staat 10 dagen.
Dan pak je alle uitgekomen eitjes.
En voor de zekerheid daarna nog eens en dan binnen 10 dagen.
Om de beestjes te vangen die voor de eerste 10 dgn uit het ei zijn gekomen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:17

Hier een topic van mijn trekpaard, met op het laatst foto's van vorig jaar november en nu. Je ziet het verschil heeeel duidelijk!
[ITP] Mijn trekpaard is kaal....Wat een metamorfose!!!
Mijn behandeling afgelopen jaar was:
Eerst 10 dagen met Hydrocortiderm smeren (3x per dag) om de wonden te dichten.
Daarna 3 dagen elke dag insoppen met Sebacil, daarna eens in de 3 weken en daarna om de 3 maanden.
In september ben ik begonnen met de Cydectin, die doe ik nu om de 3 weken en tussendoor was ik steeds 1 x met teatreeshampoo.
Nog 2 keer om de 3 weken en daarna om de 3 maanden en als dat goed gaat om de 6 maanden, ter preventie.
Het is een helse klus, maar je ziet het resultaat, en dat telt!

Dat ze van scheren jeuk krijgen vind ik niet. Ze zijn toch niet helemaal kaal? Ze houden al stoppels! Voor Fleur was het t beste wat ik gedaan heb, want pas dan kan je het echt goed en direct behandelen, maar dat is mijn mening.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:56

Zou Dettol ook helpen? Aangezien hier ook chloor in zit?
En hoe vaak moet je dan wassen met dettol, en hoe vaak met tea tree shampoo? Het gaat hier om een Tinker met maar een heel klein plekje mijt.

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:23

Geen sebacil of imavarol. dit hebben wij ook gebruikt voor onze fries. en het werkt niet! ik zou zeggen wassen met betadine shampoo en de sokken vlechten zodat het goed kan luchten en goed droog wrijven met een handoek.