Het voeren van mijn paard.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: Het voeren van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:04

Love_Nola_xx schreef:
De eigenares vertelde dat ze als ze de hele dag binnen staan dat ze drie keer per dag wat hooi krijgen.

Wat verstaat de eigenares dan onder ''wat hooi" Hoeveel is dat dan?

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:04

een plakje dacht ik ?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:15

dan is dat zeker weten te weinig.. even ter vergelijking.. mijn paard groeit nog volop.. loopt ongeveer een uur of 6 a7 per dag buiten... maar eet in de tijd dat hij op stal staat ongeveer anderhalve kruiwagen op een avond leeg...
ze is dan ook nog volop in de groei.. maar een paard moet naar mijn idee echt zoveel hooi hebben als dat hij op kan.. mijn oude pony eet ongeveer een halve tot hele kruiwagen op een avond.. ze krijgen bij mij op stal echt zoveel als dat ze op kunnen.. daarom verscheelt het nogal...
wat ik zou doen?? eventjes overleggen met de staleigenaar..
aangeven dat je echt vind dat jouw paard te dun kijkt.. en vragen of ze onbeperkt hooi zou kunnen krijgen..
kijken hoe de reactie is...
mochten ze daar slecht op reageren vraag dan of dat het misschien wel op te lossen is met wat extra betalen...
als dat echt niet mag baten zou ik op zoek gaan naar een nieuwe stal met mensen die ervoor streven een paard zoveel mogelijk hooi te geven..
krachtvoer valt zelf altijd bij te voeren... maar zoiets als hooi.. dat is lastig omdat dat meerdere keren per dag gevoerd zal moeten worden...
lastig,... maar denk ik het beste voor je paard... heb je toevallig een foto van je paard??? en de zijn huidige conditie???
groetjes keshia

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:08

Ik vind een plakje ook zeer weinig voor een paard van 1.70. Misschien kun je overleggen met de stal eigenaresse dat hij 2 plakjes per keer krijgt. Dat heeft hij toch zeker wel nodig. Ik hoop echt dat je het zo op kunt lossen en niet meer krachtvoer gaat geven omdat dat voor jou makkelijker is, want dit komt je paard echt niet ten goede.