Oorzaken van onregelmatig lopen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amelii

Re: Oorzaken van onregelmatig lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:00

Een blokvoetje krijg je nooit heel weg. Het paardje zijn spieren zijn zo gevormd. We hebben een goede hoefsmid die dit voetje goed doet.
Rotstraal ja, een goeie verzorging misschien?
een jong paard laten wennen aan vanalles en aan allerlei hindernissen mocht niet? Toen had hij het trouwens nog niet. Die dag toen het gedaan was merkte ik zelf dat hij niet goed stapte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:02

Een paard met een blokvoet heeft een dusdanige stand dat er veel meer belasting op de pezen komt, en daar ga je dan ook nog mee springen? Sorry hoor, maar daarmee doe je je paard geen goed.

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:09

Als hij eet schraapt hij altijd met zijn voet over de grond. Hiervoor hebben we speciale mat liggen en hij heeft hoefijzers zo kan hij ze niet afschuren.
We hebben toch hezelfde blokvoetje voor?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:00

ok even heel simpel gezegd, wat kan een paard onregelmatig maken?
Alles wat er mis kan zijn met zn benen (hoeven, botten, pezen, spieren etc) en laten we de rug niet vergeten. Tevens kan het rijtechnisch zijn. Kortom: 1001 mogelijke oorzaken... zo zonder paard echt totaal niks van te zeggen, sorry.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:10

KiWiKo schreef:
een paard wat onregelmatig loopt heeft altijd pijn.

Nu dat duidelijk is, niet belasten en inderdaad de dierenarts naar laten kijken. Wellicht kan hij/zij ter plaatste wat meer doen indien nodig een foto maken en anders zou ik het advies even afwachten of je met je paard naar de kliniek moet en welke. Ondertussen zou ik niet zelf gaan "proberen". Succes.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:09

Weet iemand eigenlijk wat de kosten gemiddeld zijn als je foto's wilt laten maken van de benen?

TSgoed dat de DA komt, maar als het te lang duurt (bv pas eind volgende week) dan misschien toch even apart laten komen of vragen of de DA begin van de week kan komen en dan meteen erna ook de paarden allemaal enten?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:11

rond de 150 euro

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:30

Zal ik eens een rijtje maken?
Aanvullingen zijn welkom.

Hoefkatrol, kogelarthrose, sesamoiditis, hoefzweer, losse wand, vernageld, dunne zolen, keratoom, straalkanker, mok, lage en hoge overhoef, blessures aan de diepe buiger, oppervlakkige buiger, interosseus, check ligament, blessure van één van de vele collateraal of schuine banden in de ondervoet, arthrose van de carpus, osteochondrose van de kogel of de schouder, chipfragmenten van de kogel of de straalbeenslip, blessure aan de schouderbursa of bicepspees, halsproblemen die doorstralen naar een voorbeen, ataxie, gebitsproblemen, slechte ruiter, conformatie (een paard met een bokhoef kán eigenlijk anatomisch gezien onmogelijk volledig zuiver lopen eenvoudigweg omdat ie scheef ís), kissing spines, IS-problematiek enz...

En dan gaat het alleen over het voorbeen, kan ook nog zijn dat het probleem eigenlijk achter zit, maar dat alleen de compensatoire onregelmatigheid vóór is opgemerkt.

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 12:22

Maandag komt de hoefsmid.
Dan gaan we de tandarts ook nog contacteren.
Ja de veearts die gaan we opnieuw bellen voor dan ook nog te vragen buiten het enten en kijken wat er mis om accupunctuur toe te passen als hij vastzit.
Normaal kom ik met hun info wel verder. Lachen

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 18:48

De oorzaak is gevonden door onze hoefsmid. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:49

EN????????? wat was die dan????????? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:49

En, wat was de oorzaak??

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 19:33

De hoefsmid was geweest en mijn papa was naar daar gegaan. (ik was in school) En het komt dus vanuit zijn stralen in zijn hoeven. Hij is er op het moment heel gevoelig aan. (3 van de 4 hoeven) Ze zijn niet hard genoeg. We waren ze nochtans aan het behandelen tegen hoefrot (dat potje van Kevin Bacon). Maar nu moeten we iedere dag zijn poten in een emmer met sodawater zetten. (en er moet ook nog een speciaal product zijn in de winkel (wel duur) en dat ga ik ook nog gaan halen) Er zat een soort bacterie (niet echt een bacterie een beestje ofzo) in zijn hoef en ja dat deed hem pijn. Lachen En vandaar het onregelmatig lopen, eerder met pijnlijke voetjes lopen. Lachen De hoefsmid deed ook iets zei papa en hij reageerde er fel op dus is het duidelijk dat. Knipoog
Hij is er erg gevoelig aan dus zal ik hem als het genezen is toch regelmatig opnieuw in sodawater moeten zetten om ervoor te zorgen dat het niet meer terugkomt.