paard met lintworm

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

den_shir

Re: paard met lintworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 21:28

ellepel.. het kan inderdaad door haar tanden komen... en dat ze wat afvalt.. Maar dit .. je moest haar eens zien... ziet er echt niet uit.. Het is een tuigpaard... maar ziet er nu uit als een mager skeletje...

Ik heb het paard niet ontwormt maar de eigenaar... Hij heeft meer gegeven dan nodig was ( hij dach hiermee de wormen extra mee te bestrijden)... Dus ja... Ik wil ook elke dag bij der gaan kijken maar aan de andere kant .. wil het eigenlijk niet meer zien .. ze gaat niet vooruit maar achteruit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:34

als het echt zo slecht is dat jij zegt moet je misschien andere stappen ondernemen...kun je niet een foto sturen per pb,of plaatsen?
Niet dat ik je niet geloof,maar dan kunnen anderen het ook eens bekijken....of toch de eigenaar wijsmaken dat er een da bij moet komen...en anders stuur je de dierenbescherming er op af...anoniem...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:38

als dit paard een hele spuit heeft gehad is niet erg hoor,beter iets teveel dan te weinig wormenmiddel..

wacht het gewoon even af...wie weet komen de wormen er nu wel uit..
dat de eigenaar heeft ontwormd is toch goed?

dan ziet hij of zij zelf ook wel in dat het nodig is.

belangrijk is dat het paard zoveel mogelijk hooi kan eten en dan samen met jouw vitamines en genoeg brokken komt het misschien wel goed.
vanaf nu zou het dan alleen beter moeten gaan..is dat niet zo dan denk ik dat de eigenaar heus wel een dierenarts gaat inschakelen

welke vitamines heb je gekocht?

den_shir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 21:48

Ja ik zat er ook al aan te denken anoniem te tippen... Maar voel me dan ook wel weer schuldig tegenover de eigenaar.. is gewoon een goede man.. die de veearts gewoon erg duur vind... Maar snap hem niet.. een dood paard is duurder dan een antibiotica kuurtje.... Ik heb hem allang gezegd er een dierenarts bij te halen maar hij zegt dat het beter gaat (niet dus).. Ze heeft al een week diarree.. En word met de dag dunner en duffer..

Ik heb verschillende natuurproducten gehaald..
rozenbottel met knoflook in 1..
En zeewier... Zitten erg veel vitamines in en bestrijd ook wat bacterien (infecties).. Dus ik hoop dat ik haar hierbij wel kan helpen:(

den_shir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 21:49

ze heeft wel al wat wormen gemest.. Maar het gaat niet beter met haar

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:53

heeft ze de diarree gekregen na de wormkuur of had ze het al?
ik zou niet teveel zeewier geven,dat versnelt de stofwisseling,en die is al snel.....
kun je niet proberen te praten met die eigenaar,dat je het idee hebt dat het de verkeerde kant uitgaat?

den_shir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 22:01

Hoi geerke,
de diarree had ze wel al... Maar is nu op zijn dunst na de wormenkuur... dus weet niet of het is verergert door de wormenkuur... Ik heb al paar x gezegd tegen de eigenaar dat dit niet meer normaal is... Maar hij zegt dat hij er alles aan doet (zelf) om haar beter te maken.. En dat doet hij ook wel.. Hij is er heel de dag mee bezig.. Met voeren, stukjes lopen, poetsen, water geven echt alles.. maar hij wil het geld er denk ik gewoon niet voor uitgeven.. En hij is stronteigenwijs... Als ik zeg van zal ik de dierenarts dan even bellen heeft hij altijd zijn woordje klaar dat het niet nodig is omdat ze nog wel wat eet enz. Maar ze eet alleen nog maar ruw voer... Brokken eet ze helemaal niet meer... hooi eet ze ook nog wel .. gras eet ze volop... maar daar zit niet veel meer in.. En appel lust ze ook nog wel... Slobber eet ze ook.. Het lijkt net dat ze alleen nog maar vochtig wil eten... Maar als het hard of ja om het zo te zeggen als ze er moeite voor moet doen om het te kauwen hoeft ze het niet... Ze was eerst helemaal gek van brokken maar nu helemaal niet.
Ik ga er dinsdag maar weer even kijken... Ik zal dan een duidelijke foto van haar maken en het hier neer zetten oke? kunnen jullie je even inleven in het beest en in mij.. Het is gewoon verschrikkelijk!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:09

lijkt mij inderdaad meer een maag/darminfectie....waarschijnlijk door een flinke worminfectieen verminderde weerstand,verstoorde darmflora...

heeft ze veel wormen gepoept?
als het tanden zouden zijn ,krijgt ze hooi helemaal niet weg...
ik ben benieuwd naar de foto....de eigenaar geeft dus wel om het paard,hij is er de hele dag mee bezig....wat jammer dat hij niet naar je wilt luisteren!

den_shir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 22:13

Ja hij geeft er zeker wel om!!... Daarom om hem aan te geven bij de dierenbescherming vind ik wel erg hard.. Maarja wel beter voor het paard .. Ik denk ook dat het een worminfectie is als ik zo lees op internet heeft hij al die verschijnselen..

ze heeft ongeveer 2 of 3 wormen gepoept... Van ongeveer 15 cm lang... Ik denk spoelwormen dan? Ik heb zelfs de neiging om zelf de dierenarts erbij te halen en het zelf te betalen.. Maarja dat is eigenlijk absoluut niet de bedoeling... Maarja wat is belangrijker geld of een paardenleven!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:39

hoe is het nu met het paard?ben je nog geweest?

den_shir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:21

hallo geerke, Het gaat gelukkig wat beter.. ze heeft geen diarree meer, eet nog niet zo super goed... Maar wel wat beter... Ze is nog steeds super mager vooral een spitse kont. Haar flanken zijn gelukkig niet meer zo ingevallen. Ik heb bietpulp om haar wat flinker te maken. Dus waarschijnlijk heeft de wormenkuur goed geholpen en heeft ze zichzelf er goed bovenop geholpen (gelukkig) ... Nu nog maar even afwachten.. Ga zaterdag een stuk met der wandelen en haar wat wassen, staart en kont enzo... Bedankt voor je interesse Hee.

Groetjes,
Denise

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:19

gelukkig!!dan komt ze wel weer bij!
bietenpulp is goed,misschien wat biergist voor de darmflora?
sterkte verder!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 05:58

gelukkig gaat het alweer de gpede kant op,wel belangrijk straks om het ontwormen goed bij te houden natuurlijk..