Paard lust absoluut geen brokken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aaaa1111

Re: Paard lust absoluut geen brokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 08:53

He
Allemaal bedankt voor de leerzame reacties.

- Muesli eet hij ook niet . Alle "niet puur graan" dingen die er in zitten laat hij liggen.

- We hebben dit paard nu anderhalf jaar en hebben hem zelf naar het Z gereden maar hij heeft vanaf het begin geen brok gegeten. Het leek mij eerst ook niet zo erg, maar hoor van steeds meer mensen dat hij dan waarschijnlijk wat te kort komt.

- Al laat ik de brokjes die door zijn graan zitten 2 weken in zijn bak liggen...hij eet ze niet en op het laatst kan er geen graan meer in omdat de hele bak vol met brokjes zit Haha!

- Dodson & Harrel heb ik nog nooit van gehoord. misschien is dat eens het proberen waard.

- En anders denk ik dat ik maar eens in de zoveel tijd een vitamine spuit ga geven. Ik moet maar eens uitzoeken hoe dat werkt, ik bedoel hoe vaak moet je dat doen en welk merk.

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 09:27

Waarom ben je bang dat hij wat tekort komt.
Als je het echt wilt weten laat dan zijn bloedonderzoeken en je hebt je antwoord.
Mijn paard word bewust oponbeperkt hooi en een klein schepje suikervrije muesli gehouden omdat hij anders last van zijn darmen krijgt. (jammer voor hem *LOL*
Vergeet niet dat in het wilt ook geen brokjes aan de bomen groeien en daar doen ze het ook goed op!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 09:37

Brokken zijn ook vies, laat ze maar eens 2 maanden in een plastic ton zitten en open de deksel, dan wordt je ziek van de vieze meur die er uit komt, lijkt wel bedorven hondenvoer.

Ik voer muesli van Pavo, dat ruikt fris, ziet er goed uit en is ook een compleet voer. Verder veel hooi en als het kan vers gras, dan is genoeg.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:30

aaaa1111 schreef:
We hebben dit paard nu anderhalf jaar en hebben hem zelf naar het Z gereden maar hij heeft vanaf het begin geen brok gegeten. Het leek mij eerst ook niet zo erg, maar hoor van steeds meer mensen dat hij dan waarschijnlijk wat te kort komt.

Weet je ook waarom ze dat denken? Omdat hij op Z-niveau loopt en ze dan 'nu eenmaal brok nodig hebben', liefst een paar kilo per dag? Of ziet hij er daadwerkelijk mager(der) uit, heeft hij problemen met zijn conditie, vitaminetekorten etc.?

Als je paard zo ver is gekomen zonder brok en hij loopt er nog prima bij, dan zie ik niet waarom je z'n voer zou moeten aanpassen. Blijkbaar geeft-ie zelf wel aan dat het prima is wat-ie voorgezet krijgt. Lachen

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:47

Hoi, ik ben het helemaal met Karin eens, waarom wil je iets bij geven als het zo goed gaat?
Of gaat het nu ineens minder goed dan?

Mijn paard lust vanaf haar geboorte al geen brokjes muslie en paardensnoepjes, heb alles geprobeerd, maar ze eet er niks van.
En ze ziet er ook prima uit, ze komt niks te kort hoor.
Gewoon voor heel goed hooi zorgen, en inderdaad misschien af en toe een vitamine spuit.
Succes ermee.

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:25

Goed hooi of kuil is ruim voldoende.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:47

Ik ben het helemaal eens met de rest.
Paarden hebben geen brokken nodig.

Heb je misschien een foto? Dan kunnen we zien hoe (beroerd Ja *LOL* Haha! ) je paard er aan toe is.