Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Phant0m schreef:en stukjes brood ?
is dat niet iets ??
fokfanaat schreef:wortel zit toch niet zoveel suiker in?
fokfanaat schreef:hooi vind ik nou niet echt een beloning, of ze moeten wel heel hongerig zijn.

Laulau1986 schreef:Zou je zelf geen koekjes kunnen bakken van slobber of van een mengsel van museli oid? Misschien een gek idee maar als ze bijna niks mag dan kun je het misschien beter zelf maken zodat er zeker niks verkeerds in zit...

Breghje schreef:Zat net te kijken bij pepermunt, ik geef zelf nogal eens een hele of halve als beloning, maar ook daar zit suiker in.
Kan je geen kleine balletjes draaien van het hooi? Dat je een paar steeltjes oid pakt of een klein plukje en dat geeft? Want alles wat geperst is bevat of suiker of melasse, dus er valt al veel af.
Edit: schiet me net te binnen: stukjes voederbiet? Schijnt ook vooral maagvulling te zijn zonder iets erin.

karuna schreef:Lijnzaadbrokjes. Die bestaan alleen uit geperste lijnzaad. Is ook het enige dat onze tinker mag hebben.

HannahFrouk schreef:Ik maak zelf weleens beloonbrokjes mbv zemelen en granen. Het is wel een beetje een gepruts en het worden geen echt mooie ronde brokjes, maar het is wel te doen. Ik meng het dus met wat zout (ik doe er zelf wel wat vruchtensuiker door maar dat zou jij dan kunnen weglaten) en eventueel wat kruiden (ik neem graag venkelpoeder of anijs of vanille essence, let bij deze laatste wel op of er suiker in zit), maak het natter met zonnebloemolie, een klont boter, eventueel een beetje water erbij. Ik doe van het mengsel klontjes op een aluminiumfolie, en bak het een half uur op 180 graden (1x omdraaien na 20 min). Dan doe ik het nog een paar minuten in de magnetron om ze uit te laten harden. En dan breek ik het in kleinere stukjes.

ikenindi schreef:Breghje schreef:Zat net te kijken bij pepermunt, ik geef zelf nogal eens een hele of halve als beloning, maar ook daar zit suiker in.
Kan je geen kleine balletjes draaien van het hooi? Dat je een paar steeltjes oid pakt of een klein plukje en dat geeft? Want alles wat geperst is bevat of suiker of melasse, dus er valt al veel af.
Edit: schiet me net te binnen: stukjes voederbiet? Schijnt ook vooral maagvulling te zijn zonder iets erin.
wat zou er in voederbiet zitten? suikerbiet mag ze niet, maar toen ik dat nog niet wist wilde ze dat iig ook niet eten...
D_Cartigny schreef:Ik geef me paarden altijd een beetje slobber als belonging
Propje hooi goed laten weken in een emmer.. Eventueel nog wat kruiden of andere lekkertjes er doorheen. Dan alles bij elkaar in de blender. Dan pers je het water eruit (ik doe dat met zo'n slagroomspuit) en dan houd je een hooiworstje over
Dan misschien strak inwikkelen in een theedoek, laten drogen op de verwarming.. En dan heb je hooibrokjes

HannahFrouk schreef:Is een idee.
Wat het zelf koekjes bakken betreft. Zemelen mag volgens mij altijd hoor want daar zit "niks" in. Ik neem 1 deel zemelen, 1 deel gewone (goedkoopste) muesli en 1 deel havermout. Maar dat zou je natuurlijk kunnen varieren.
Muesli = trouwens ook granen
EDIT: mag ze luzerne?

MysticTinker schreef:Maar er zit wel een klein beetje melasse in als ik het goed heb. Zelf vind ik het niet zo'n probleem, want hoeveel is dat nu? Stel je geeft 10 brokjes.. dat is misschien 50 gram.. Houdt je misschien 10 gram suiker over.. Ik denk dat ze met een paar happen gras meer suiker binnen krijgen. En de brokjes zitten verder vol kruiden, dus lekker gezond

Hebben ze ook bij Jamin