Dat puur pees werkte bij ons paard super! De dierenarts wist niet wat hij zag na 3 maanden. Verder weken stappen op het harde (ben begonnen met 5 min en elke week 5 min. langer) Na 3 maand mocht hij 1 min. draven op harde ondergrond en dit dus ook weer opbouwen per week. Na 6 maand mocht ik een klein galopje doen op een rechte lijn en geen mulle bak! Ik reed in een groot weiland.
Na 8 maand reed ik mijn eerste wedstrijd weer (dressuur) en met springen ben ik gestopt vanwege de pees.
Het is misschien wel een aanrader om geen brokken meer te voeren. Een handje vol als goedmakertje en veel hooi. Dan worden ze wel rustig. Dit paard bleef wel goed in conditie omdat hij elke dag 2x stapte en buiten liep.
De puur pees helpt misschien niet bij elk paard. Maar dit paard had een ernstige peesblessure en de dierenarts wist bijna zeker dat het niet goed zou komen (paard was 15 jaar). Rijd nu weer bijna elke dag en hij loopt M1 dressuur en heeft nergens last van.
Je moet wel heel veel geduld hebben en geen dagen overslaan met stappen en vooral niet steeds een drafje doen om te kijken of het al beter is geworden, dan beschadig je de pees weer.