Hoe pak ik dit aan? Voerbeleid op nieuwe stal/kuil

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Re: Hoe pak ik dit aan? Voerbeleid op nieuwe stal/kuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:24

vervelend is dat....

dat ze ja zeggen en nee doen....

daar zou ik ook slecht over kunnen....

hopelijk voldoet t op de andere stal waar je heen gaat beter....

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:16

Even voor de duidelijkheid: Ik sta ook op deze stal en mijn paard staat daar 24/7 op de wei.

Deze mensen zijn sinds 1 okt de stal begonnen, dus kijken wat ze te eten kregen kon ik toen nog niet!
Mijne staat daar dus vanaf het begin en om eerlijk te zijn is die van mij heel mager geworden.
Eerst weet ik het nog aan het feit dat ik haar met pensioen heb gedaan, dan neemt natuurlijk de spiermassa behoorlijk af. Alleen nu zijn de ribben ook goed te zien (en volgens mij lopen daar geen spieren!)
Die van mij staat met 8 anderen 24/7 buiten en krijgen dus 2x per dag 1 kuiwagen hooi.. Ik vind dit erg weinig. En als excuus dan zeggen dat er nog genoeg in het gras zit.( ja ja in november!)
Nee die van mij gaat daar ook zo gauw mogelijk weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:11

1 kruiwagen hooi, laten we zeggen zo een grote zou het rantsoen moeten zijn voor 1 paard per etmaal, maar zo een kleine is 1 voerbeurt voor 1 paard en dan is het nog krap. Dus veel te weinig. Ik denk dat deze mensen geen verstand van paarden hebben en het een mooie business vinden om geld te verdienen.

De "paarden"-pensions groeien als paddestoelen uit de grond. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:13

Blunneke, super dat je een andere stal hebt, kun je niet eerder weg? De komende 2 weken kan nog een flinke aanslag op zijn conditie worden als hij slecht gevoerd wordt, kan zelfs zijn dat hij niet meer gevoerd wordt. Deze mensen gaan niet eerlijk met paarden om, dus waarom wel met mensen?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:15

Mijn paard krijgt ook gewoon koeienkuil. Het word zelfs bij de koeien gejat Nagelbijten / Gniffelen Zolang het normaal ruikt is dat geen probleem hoor.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:16

xLienepienx schreef:
Mijn paard krijgt ook gewoon koeienkuil. Het word zelfs bij de koeien gejat Nagelbijten / Gniffelen Zolang het normaal ruikt is dat geen probleem hoor.

de smaak is top, maar het is vreselijk slecht voor paarden. Mijn merrie is er flink ziek van geworden

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:21

russel schreef:
Blunneke, super dat je een andere stal hebt, kun je niet eerder weg? De komende 2 weken kan nog een flinke aanslag op zijn conditie worden als hij slecht gevoerd wordt, kan zelfs zijn dat hij niet meer gevoerd wordt. Deze mensen gaan niet eerlijk met paarden om, dus waarom wel met mensen?

Jawel, ik houd ze in de gaten en dat weten ze.
Ik heb ook zelf voer (muesli) waar ze behoorlijk wat van krijgt door mezelf.
Ik pak s' avonds stiekem kuil bij dus die 2 weken zijn nog te overzien op deze manier....
Maar ja hoe eerder hoe beter.

De nieuwe pensionstal is nog niet klaar en de eigenaresse betrekt het pas vanaf 1 december dus ik kan er ook pas vanaf 1 december terecht.
Tot die tijd zorg ik met alle geweld dat die van mij genoeg krijgt.
Ik zie het tenslotte aan haar figuur en gedrag of ze wel of niet krijgt.

Nobody mess with my little pony Extreme duivel

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:08

Wat jammer is dit.
Ik sta daar ook op stal en die van mij en zo de andere ook, zien er goed uit.
Ik voer zelf regelmatig voor ze en ze krijgen pas om 11 uur 's avonds hooi, zodat ze 's nachts lekker te kauwen hebben.

Zo ook met biks, als je aangeeft dat je paard 2 kilo per dag nodig heeft, krijgt die dat ook echt wel.

En de paarden op de wei krijgen met z'n drieen ruim 2 kruiwagens per dag.

Dus ik vind het erg jammer dat er zo gereageerd word terwijl er een eenzijdig verhaal is.

Naar mijn mening en die van vele anderen, waaronder ook mijn dierenarts en mijn hoefsmid, staan alle paarden daar er super bij, ze glimmen en zijn gezond...

Dus misschien ligt het ook niet alleen aan de stal eigenaren...

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:41

Hallo Allemaal,

ik hou helemaal niet van dit soort sites, omdat je maar enerzijds het verhaal aan hoort.
Ik ben namelijk de slechte vrouw die de paarden verzorgd op deze stal.!

Het is nogal jammer om te lezen via een "roddelsite" dat je niet goed bent voor de paarden en er zognaamd geen vertand van hebt.

Er is een stuk communicatie wat hier niet heeft plaatsgevonden en daar zijn wij beide schuldig aan. daarbij is er nooit gezegd dat jouw paard te dik is. want we hebben hier wel dikkere staan.
Men moet zelf weten wat de hoeveelheid is wat je paard moet krijgen, maar dan moet je daar wel over communiceren.
Wij hebben alleen aangegeven dat de paarden al het hooi verlopen in de stallen als je teveel in één keer geeft en dat je het vervolgens weg kunt gooien. wij voeren meerdere malen kleinere hoeveel heden. ook op tijden dat men hier niet welkom is.
Als jij vind dat je paard meer moet krijgen, geven wij dat ook echt wel. wij krijgen alleen een telefoontje van je man, dat je niet mag bijvoeren. wat je immers verkeerd begrepen had.

Wat de fries betreft, deze kwam hier al schaal aan, dus je kunt niet zeggen dat wij haar niet voldoende voeren. zoals je een tijd terug kwam, vroeg je waarom ze ergens anders stond, toen heb ik nog aangegeven dat de merrie te korten heeft. daarbij denken wij dat je merrie het aan haar nieren heeft, want ze drinkt 1 waterbak in haar eendje leeg per dag.

Maar goed, wij hebben toch geen verstand van paarden en we kijken er niet naar om.

De beschuldiging die iemand los liet over het feit dat wij het financieel wel prettig vinden, ik mag hopen dat die dat niet meende. ik doe het namelijk allemaal voor nop en wij houden er maandelijks niets aan over.

Ik mag hopen dat men ook hand in eigenboezem steekt. en ik wil de mensen die hierop gereageerd hebben die het wel van beide kanten beken bedanken.

COMMUNICATIE is met paarden wel belangrijk.

Ik hoop dat jij jezelf nog recht in de ogen kunt aankijken, want je zegt tegen ons geen ruzie te willen hebben en dat we elkaar alleen maar in de weg lopen. Jij hangt hier de verhalen op terwijl de communicatie niet goed is geweest en het beweren dat wij niet voeren, daar zit je helemaal verkeerd mee. waar denk je dat wij die balen laten, zelf op eten?

Zo zie je maar dat aan elk verhaal 2 kanten zitten.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:05

Tatyana schreef:
Hallo Allemaal,

ik hou helemaal niet van dit soort sites, omdat je maar enerzijds het verhaal aan hoort.

Het is nogal jammer om te lezen via een "roddelsite" dat je niet goed bent voor de paarden en er zognaamd geen vertand van hebt.

Er is een stuk communicatie wat hier niet heeft plaatsgevonden en daar zijn wij beide schuldig aan. daarbij is er nooit gezegd dat jouw paard te dik is. want we hebben hier wel dikkere staan.
Men moet zelf weten wat de hoeveelheid is wat je paard moet krijgen, maar dan moet je daar wel over communiceren.
Wij hebben alleen aangegeven dat de paarden al het hooi verlopen in de stallen als je teveel in één keer geeft en dat je het vervolgens weg kunt gooien. wij voeren meerdere malen kleinere hoeveel heden. ook op tijden dat men hier niet welkom is.
Als jij vind dat je paard meer moet krijgen, geven wij dat ook echt wel. wij krijgen alleen een telefoontje van je man, dat je niet mag bijvoeren. wat je immers verkeerd begrepen had.

Wat de fries betreft, deze kwam hier al schaal aan, dus je kunt niet zeggen dat wij haar niet voldoende voeren. zoals je een tijd terug kwam, vroeg je waarom ze ergens anders stond, toen heb ik nog aangegeven dat de merrie te korten heeft. daarbij denken wij dat je merrie het aan haar nieren heeft, want ze drinkt 1 waterbak in haar eendje leeg per dag.

Maar goed, wij hebben toch geen verstand van paarden en we kijken er niet naar om.

De beschuldiging die iemand los liet over het feit dat wij het financieel wel prettig vinden, ik mag hopen dat die dat niet meende. ik doe het namelijk allemaal voor nop en wij houden er maandelijks niets aan over.

Ik mag hopen dat men ook hand in eigenboezem steekt. en ik wil de mensen die hierop gereageerd hebben die het wel van beide kanten beken bedanken.

Ik hoop dat jij jezelf nog recht in de ogen kunt aankijken, want je zegt tegen ons geen ruzie te willen hebben en dat we elkaar alleen maar in de weg lopen. Jij hangt hier de verhalen op terwijl de communicatie niet goed is geweest en het beweren dat wij niet voeren, daar zit je helemaal verkeerd mee. waar denk je dat wij die balen laten, zelf op eten?

Wat is dit nu voor een raar verhaal, je houdt niet van "roddelsites". Daar doel je mee op bokt, neem ik aan, waarom doe je er dan aan mee? Zie dat je al meer als 400 berichten hebt gepost op bokt!

Over de fries die de waterbak in zijn "een(d)tje" leeg drinkt, hoe groot is die bak dan, weet je wel hoeveel een paard drinkt op een dag?

En een pensionhouder die het voor "nop" doet zonder er iets aan te verdienen heb ik nog nooit gezien!

TS ik denk dat je keuze om naar een andere stal te gaan de juiste is, succes daar!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:13

Ik ben zelf niet lid van deze site vandaar....

waarom ik hierop reageer?

Ik mag toch ook mijn verhaal doen, ik vind de uitspraken niet terrecht. en ik wil deze dan ook graag rechtzetten.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:14

Tatyana schreef:
Hallo Allemaal,

Nou ik denk dat die communicatie vanuit mijn kant wel duidelijk is geweest.
Ik kan mezelf heel erg goed recht in de ogen aankijken!

Mijn man heeft inderdaad nog gebeld en hij is echt niet doof hoor. Jij hebt hem verteld dat ik wél mocht bijvoeren wat ik wilde en jouw vriend zei dat avond erop weer duidelijk dat jullie dat níet wilde hebben…
Communicatie?????
Wie trekt er dan hier zijn afspraken in?????

Ik dacht toch ook zo dat Nederland vrij genoeg is om zijn/haar mening te geven en als ik hier gewoon mijn ervaring met de mensen wil delen en de mensen op dit forum om advies vraag, vind ik dat de normaalste zaak van de wereld!
Ik heb jouw naam toch niet genoemd o.i.d?
Snap niet waarom je zo aangevallen voelt….

Ik ben niet de enigste die er zo over denkt. Ook een mede pensionklant bij jou én mijn smid en dan ik nog, in het totaal 3 mensen….

Maar goed, dit komt gewoon niet meer goed.
Ik heb het gewoon niet naar mijn zin bij jullie en jullie zijn mij ook liever kwijt dan rijk, kortom, niks aan de hand toch?

Groetjes Majella.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:20

En een pensionhouder die het voor "nop" doet zonder er iets aan te verdienen heb ik nog nooit gezien!

TS ik denk dat je keuze om naar een andere stal te gaan de juiste is, succes daar![/quote]

en daar zitten heel veel mensen fout mee Haha! , van pensionneren wordt je echt niet rijk, het kost eerder geld

vandaar mijn nieuwe beleid, ik verhuur alleeen boxen en de rest mag iedereen zelf bedenken, zo kan ik er tenminste een stuk van de hypotheek van betalen.

echt heel veel mensen weten niet wat het allemaal kost

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:22

Tatyana schreef:
Ik ben zelf niet lid van deze site vandaar....

waarom ik hierop reageer?

Ik mag toch ook mijn verhaal doen, ik vind de uitspraken niet terrecht. en ik wil deze dan ook graag rechtzetten.

Ok je reageert dus onder de account van Tatyana, terwijl je Tatyana niet bent?

Tuurlijk mag je je verhaal doen, maar ik vind het dan wel vreemd dat je niet van roddelsite's (zoals bokt schijnbaar in jouw ogen) houdt en er dan wel je verhaal wilt komen doen.

Het klinkt mij in ieder geval als een zeer onprofessionele pensionstal.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:34

Het was een inpulsieve reactie, en ik ben aan het proberen hem er weer af te krijgen. maar ik heb geen verstand van dit programma.. haha..
misschien ga ik deze site ook nog wel ondervinden.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:35

Heb net telefonisch contact gehad met de pensionhoudster en we willen het hierbij laten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:44

ik zou daar ook snel verkassen hoor
in deze tijd van het jaar zit er 0,0 niks van voedingswaarde in het gras (ja vocht) en dan op de 3 a 8 paarden 2 kruiwagens per dag vind ik weinig gooi er een hele baal kuil in de wei voor die 8 paarden en geloof dat die binnen 1 dag op is.

mijn paard krijgt 1 kruiwagen vol savonds als die binnen komt met nog meuslie appels en wortelen

en dat voor 1 paard !

ik zou als pesioneigenaar maar eens eriues gaan nadenken wie er nu fout zit er word niet voor niks
met de vingers gewezen

en om 11 uur savonds pas kuil geven ?
wat doen ze de rest van al die uren dan op het vervelen na
nee dit kan er bij mij niet in

@ts ben maar blij dat je gaat hou de eer an jezelf
en aan je paard

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:51

@blunneke dat lijkt me zeer verstandig....

dat jullie iig zonder ruzie uit mekaar kunnen gaan....

misschien slotje aanvragen...

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:08

sassefras schreef:

TS ik denk dat je keuze om naar een andere stal te gaan de juiste is, succes daar!

en daar zitten heel veel mensen fout mee Haha! , van pensionneren wordt je echt niet rijk, het kost eerder geld

vandaar mijn nieuwe beleid, ik verhuur alleeen boxen en de rest mag iedereen zelf bedenken, zo kan ik er tenminste een stuk van de hypotheek van betalen.

echt heel veel mensen weten niet wat het allemaal kost[/quote]

Nou ik weet wel degelijk wat het kost want ik heb mijn paarden aan huis staan en ook af en toe een paard in pension. En nee je wordt er niet rijk van maar dat is ook niet de bedoeling toch, je moet zorgen dat je uit de kosten komt en er wel wat aan over houdt.

TS fijn dat het opgelost en uitgesproken is.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:40

Blunneke,

Ik denk dat je een wijs besluit hebt genomen voor je paardje, wat een klikspanen heb je trouwens op stal staan, want de pensionstalverhuurder moet getipt zijn hierover dit topic!

Wees blij met je besluit dat je genomen hebt Knipoog

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 09:18

Nou ik zeg niet dat het is uitgesproken. We hebben grote meningsverschillen en dat hebben we gister telefonisch (wederom) besproken.
Ze heeft mij gevraagd de berichten te verwijderen maar dat kan ik niet.

Ik veroordeel niemand hier maar ik vind het niet correct als ik vraag om extra kuil dat dat dan niet wordt gegeven. Ik heb het zelf een keer gezien!
Als er wel kuil gevoerd was, zoals nu wel elke dag gebeurd, dan liggen er her en der wat plukjes kuil. Ook kuil wat paarden over de boxdeuren heen knoeien.

En de pensionhoudster weet zelf heel goed dat toen ik een keer buiten aan het borstelen was dat ik haar vriend/man hoorde zeggen over mijn paard (want ik was de enigste die daar stond), die krijgt genoeg brokjes.

Op zich mag je natuurlijk zelf weten of je dat zegt. Ieders goed recht hoor maar anderzijds weet de pensionhoudster ook dat zij zelf heeft gezegd dat wanneer iemand wilt dat zijn paard 1 kilo biks krijgt en de pensionhoudster vind het paard te dik worden, dat ze het paard dan minder geeft.
Hoe moet ik me dan voelen na zo'n opmerking????
En zeker gezien het feit dat mijn paard echt wel afgevallen is?
Dat zuig ik niet uit mijn duim maar dat is zo!
De pensionhoudster weet heel goed wat zij zelf heeft gezegd tegen me dus ik lieg hier niks.

Elke keer wordt alles verdraaid en heb ik het gedaan. Boos!
NEEEEEEEEEE mijn paard is afgevallen....!!!!!!!!
Ondanks ik haar 3 dikke vette scheppen muesli per dag geef van mezelf.
Ik ben niet de enigste die dat heeft geconstateerd dus ik ben niet gek.

Vind het dan ook erg vervelend dat ik wordt uitgemaakt voor leugenaar en dat het niet klopt wat ik hier zet want dat is WEL zo en dan mag iedereen zijn eigen interpretatie geven of dat correct is of niet.
Daar is dit een forum voor.
Het is geen geroddel maar ik wil MIJN situatie voorleggen aan andere mensen en dat bespreken en zie daar geen kwaad van in.
Ik noem immers ook geen namen of wat dan ook dus ik ben niet fout bezig hoor.

Als het niet hun intentie is, waarom wordt er dan niet gedaan wat ik vraag????

Ik ga daar sowieso de eerste week van december echt weg!
Vind het echt niet meer leuk zo op deze manier want het gaat hier wel om mijn paardje!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:46

nou nog 11 dgn te gaan dan...

aftellen maar....

jammer dat t zo loopt....

kunnen de moderators niets voor je doen....

in principe word er geen naam genoemd....ik had als ik pensionhoudster was hier ook niet gereageerd.....een groot deel van de reageerders hier weet toch niet over wie het gaat....

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 09:55

sigrid1182 schreef:
nou nog 11 dgn te gaan dan...

aftellen maar....

jammer dat t zo loopt....

kunnen de moderators niets voor je doen....

in principe word er geen naam genoemd....ik had als ik pensionhoudster was hier ook niet gereageerd.....een groot deel van de reageerders hier weet toch niet over wie het gaat....

Nee daarom, heb ik ook expres gedaan. Ga niet iemand z'n naam en adres ofzo noemen.

Maar ik vind dat ik wel het recht heb om te delen wat ik ervaar daar en dat te bespreken met mensen hier en mensen te vragen wat te doen...
Ik zie dat niet als roddelen of iemand zwart maken hoor. Tja it is what it is.

Ik vind het gewoon niet correct als mensen hun afspraken niet nakomen want dat is gewoon wel gebeurd hoe je het ook wend of keert...
En dan heb ik er geen fijn gevoel bij cq. vertrouw ik het niet.
Denk dat daar niks raars aan is.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:03

op mijn vorige stal kreeg m'n paard ook altijd kuil dat beetje vochtig was en
hij vond het heerlijk..
nu staat hij op een andere stal en daar voeren ze meer hooi..
hij vind het niet echt lekker.. want hij maakt het zelf al helemaal nat in zijn voerbak..
kuil is veel voedzamer dan gewoon hooi dus als ze minder krijgen dan wat ze
krijgen aan hooi is dat juist goed..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:03

en dat is de essentie als jij je paard bij iemand ander stalt...

je vertrouwd je dier aan een ander toe!

en als er geen vertrouwen meer is , dan houd t op....

ik heb wel eens ergens gestald, die vrouw die meende gelijk dat zij eigenaar was en ik kreeg t idee dat ik een verzorgponie had.

zij zette binnen en buiten...en mocht em niet eens binnenhalen als ik dat wou...

nou daar hebben we toen even over gebabbeld....