Judith_ schreef:Hoe ruikt het hooi en hoelang ligt het hooi er?
Voor het zelfde geld is het hooi niet goed meer en lust hij het inderdaad niet, ook als het hooi er te lang ligt en nat geregend worden eten sommige paarden het niet meer.
Thats Me.. Dan moet ik mijn paard maar eens gaan vertellen dat het echt niet normaal is dat hij magerder wordt ik de winter.
Tuurlijk maken ze wintervacht aan tegen de kou, maar die wintervacht aanmaken kost behoorlijk wat moeite en energie. Waar denk je dat dat vandaan wordt gehaald? Juist dat zou uit het eten moeten komen, en dan moet er echt behoorlijk wat eten in. Een groot gedeelte energie wordt uit de vetlaag gehaald waardoor hij dus wel degelijk magerder kan worden. Ook kan niet elk paard eten om zich warm te houden. Mijn paard krijgt onbeperkt hooi maar kan er niet tegen eten om te voorkomen dat hij invalt.
Ook als de wintervacht al aan gemaakt is heeft een paard energie nodig om zich warm te houden als het buiten koud is. Wil niet zeggen dat hij het ongemakkelijk koud hoeft te hebben maar hij heeft wel energie nodig om zich warm te houden
Ook een magerder paard kan meer moeite hebben om zich zelf warm te houden doordat het een vetlaag mist die het paard warm houdt.
Kijk daar geef je het zelf al aan. Het probleem is dan dus het voer probleem. Als je gewoon zou voeren dan mag de conditie van een dier niet achteruit gaan.