Benauwd door allergie, wat kan dit zijn?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SpikyBlue

Re: Benauwd door allergie, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:28

Ja, het was heel acuut... Zijn lichaam zat vol met oedeem (ontstekingsvocht). Daarom heeft die vochtafdrijver en ontstekingsremmer ook gekregen. Ik ben net geweest en hij ademde iets rustiger en stond er vrolijk bij, gelukkig.

@snater: klinkt dit jou bekend? Of is dit totaal een ander ziektebeeld als wat jouw paardje heeft (gehad)?

Die van mij heeft ook een aantal jaren in september (als hij wat benauwd begon te worden) een fles hoestdrank van de dierenkliniek opgemaakt. Daar zat honing, eucalyptus e.d. in, en rook naar Fisherman's Friend Knipoog

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:32

Gelukkig dat het nu een beetje de goede kant weer opgaat Spikyblue. Het is ook waardeloos weer voor paarden (en mensen)met luchtweg problemen. Vochtig en mistig.
Mijn paard moet ik ,als de klachten verergeren, met zo'n inhaleringsmasker medicijnen gaan toedienen(Flixotide of Ventolin).Hij reageert heel slecht op prednisolon. Gelukkig is dat tot nu toe niet nodig.

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:44

Ik heb met mijn paard ook een aantal maanden getobt. Ben er eigenlijk nog steeds niet achter wat de werkelijke oorzaak is. Ik geef hem momenteel Immu Liquid van de Paardendrogist. Dit is een middel dat helpt om z'n weerstand te verhogen. En daar knapt hij erg van op!