Citaat:Ja hoor, het gaat nu super met hem! Is helemaal over. Hij is dus nog maar 2 en we deden nog niks met hem behalve wat wandelen enzo. Dus bij hem was het rijden gelukkig geen probleem maar hij vond zelfs een halster vervelend, was veel blijer met een touwtje om de hals. Hij gaf duidelijk aan dat het hem zeer doet.
Ik denk dat je daar rekening mee moet houden, is jouw paard er eentje die altijd maar doorzet of zoals de onze, een mietje die gelijk gaat piepen? In het eerste geval kan je beter te voorzichtig zijn maar wat je precies kan doen kan je beter met je DA overleggen, ik ken je paard niet en durf zo vanaf hier niet te zeggen of hij er zo pijn aan heeft. Beter iets te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg denk ik altijd maar met dit soort dingen!
Mijn NF pony is nu 5 1/2 jaar en ik had hem pas 1 week toen het dik begon te worden. Ik weet dus niet of hij een pieperd is. Maar volgens mij is hij gewoon heel hard voor zichzelf. Hij vindt alles best. Het enige dat ik merk is dat hij het niet echt fijn vindt als je hem rondom die plek borstelt/aait. En tijdens het rijden steekt hij soms zijn tong buiten zijn mond en/of beweegt met zijn kaken van links naar rechts. Nu ik hem zonder neusriem "rijdt" en met een half los teugeltje gaat dat al wel een stuk beter. Ik vraag niks bijzonders van hem, gewoon alleen maar rechte lijnen en vnl. stappen. Hij moet toch wat lopen en zijn energie een beetje kwijt kunnen. In de wei loopt hij soms wat te rennen maar meestal is hij niet zo'n druktemaker. Ik zal de inderdaad de dierenarts eens raadplegen. Het gaat tenslotte wel over 3 maanden.