Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Arabesk schreef:Juul schreef:Maar elk paard kan in Nederland sowieso niet dag en nacht op het land, aangezien er te weinig weide is in dit land.
Valt wel mee, rij maar eens van Amsterdam naar Den Helder over de A9 en N9, niets dan lege weilanden
Bovendien zijn er nog tal van paardgerichte oplossingen zonder weiland: HITactief, groepshuisvesting, paddock-paradise etc
omdat ze er te veel hebben en te weinig wei in verhouding. Dan is het ook niet makkelijk om een stuk wei van Natuurbeheer te bemachtigen, ook dat is niet makkelijk want je mag geen onkruid spuiten en bemesten doen ze ook moeilijk over, dus je wei wordt elk jaar slechter, zeker als je last hebt van lekstokken.
Wat ben ik toch verwend haha. russel schreef:Ook al heeft je paard emfyseem, ze stilzetten is een misvatting. beweging moeten ze hebben en dat is elke dag, dus elke dag wandelen. Gezond longweefsel moet doorbloed blijven en dat kan alleen door beweging, dan moet het stof en slijm opgehoest worden en dat kan ook weer alleen door beweging.
Als je paard zo erg slecht is dat bewegen voor haar te zwaar is, dan zal ik haar in laten slapen, maar ik begrijp niet uit je post dat het zo erg is. Luchtwegprobleem paarden die ook dampig zijn, zijn idd mager, want het kost veel energie. Maar beweging is het allerbelangrijkste.
Juul schreef:Sheila heeft een land vol gras, dus daar gaat het niet mis.Maar zelfs onder een deken staat ze nog te rillen daar. Dat doe ik dr gewoon niet aan. Die wind kan zo sterk zijn op dat land dat ze gewoon omver geblazen word. En dat is geen grapje.
's Nachts kan ze naar buiten, maar dan staat ze helemaal alleen, alle andere paarden gaan naar binnen 's nachts. Weet dat ze dat helemáál niks vind. Als ze alleen staat staat ze maar wat, en heeft ze ook geen zin om te eten. 't Is niet ideaal deze stal, maar dat is het bijna nergens hier in de buurt. Ja, onze oude stal was redelijk ideaal, maar daar konden we niet blijven. Nogmaals verhuizen doen we niet gezien haar leeftijd en de stress die de laatste keer al met zich meebracht.
Tussen het hooi en stro snuffelen op verschillende plekken enzo. 
Maar zo simpel is het niet.