Ontwormen met equest pramox -> de gevolgen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

starjo

Re: Ontwormen met equest pramox -> de gevolgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:28

MysticTinker schreef:
Ik heb ook de pramox hier liggen. Wil hem rond de jaarwisseling geven.
Toen ik de spuit binnen kreeg was ik bang dat het te weinig was omdat er maar voor 575 kilo in zit, en ik normaal altijd wat overdoseer en de volle 600 of 700 kilo erin gooi.
Nu ben ik wel blij dat ik het topic lees, hoef ik in ieder geval niet bang te zijn dat ik te weinig geef.
Nu zit ik wel weer te denken of ik nu de hele spuit moet geven, of echt heel precies moet doseren. Ik weet het gewicht van mijn tink niet precies.. Maar wat ik uit de reacties lees is dat 50 kilo overdoseren toch geen kwaad moet kunnen Lachen

Waarom gaan jullie je paarden niet eens een keer wegen bij een weegbrug . Dit zou je eigenlijk altijd moeten doen voor het ontwormen, zeker jonge dieren. je kan je echt nog wel vergissen in de gewichten hoor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:46

Om zo'n weegbrug speciaal voor mijn paard te laten komen wordt me toch wat te duur Bloos
En we hebben op t moment geen trailer.. en geen weegbrug in de buurt..

Ach als je de buikomvang meet kun je met zo'n rekensommetje redelijk nauwkeurig uitrekenen hoeveel ie weegt Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:59

Dat kan soms meer als 100 kg schelen met de werkelijkheid. Ook de beroemde meetlinten kloppen absoluut niet bij elk paard.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:06

Ik heb m'n pony en m'n jaarlingen onlangs ook nog ontwormd met pramox maar gelukkig ook geen bijwerkingen gehad...
Mijn DA raadt me zelfs altijd aan om iets te overdoseren, vreemd dan dat de fabrikant zegt onderdoseren? Zo lijkt het me ook niet echt te werken?
Maar goed, zo'n weegschaal voor paarden moet wel eens handig zijn ja, want hoeveel die van mij precies wegen weet ik ook niet.
Mijn ene jaarling heb ik pas 2 maand en en die bleek redelijk wat spoelwormen in d'r lijf te hebben, je wil niet weten wat ik de dag na die pramox allemaal gevonden heb...
Ze is vorige week weer ontwormd en gelukkig niets meer gevonden!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:24

Veel beterschap hoor

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 20:50

Ráka gaat inmiddels de goede kant op! Ze was overigens niet mager/ziek oid. Gewoon netjes op gewicht en kerngezond. En ja, dat is in vergelijking met Amoa dun Knipoog

Wat een hoop ervaringen met dit middel, wat eng om al die slechte ervaringen te horen.

Fabrikant aanklagen heeft weinig zin aangezien ik niet kan bewijzen dat deze klachten door de wormenkuur komen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:33

Maar ik zie nergens staan dat er medische testen en onderzoeken in een kliniek zijn gedaan. Het hoeft niet eens door de wormenkuur gekomen te zijn.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 07:25

Ik heb het vorige week aan mijn 1,5 jarige en 2,5 jarige gegeven, nergens last van gehad

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 07:43

Wij hebben het laatst al onze pony's ook gegeven en zelfs onze merrie van 25 is gewoon op d'r benen blijven staan.
Denk gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Beterschap voor je paard !

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:18

mathes schreef:
Maar ik zie nergens staan dat er medische testen en onderzoeken in een kliniek zijn gedaan. Het hoeft niet eens door de wormenkuur gekomen te zijn.

Dit vind ik echt een rake opmerking. Ik zie hier in het topic veel meer goede ervaringen dan slechte! Eigenlijk zelfs bijna geen slechte. Het is mogelijk dat de wormenkuur hier niks mee te maken had... Er is niets van onderzoek gebeurd.