Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Tallie_Ho schreef:Wat bij mijn fjord bij beginnende mok en wondjes ook helpt is sudocremeEr een lekkere laag opsmeren helpt bij mijn beessie erg goed. Dan wel eerst even een keertje wassen met betadineshampoo
Branca schreef:Volgens mij geven die niets over aan elkaar.. kippen en paarden..
Tallie_Ho schreef:Branca schreef:Volgens mij geven die niets over aan elkaar.. kippen en paarden..
Bloedluis, waar paarden bijzonder erger jeuk van krijgen, bulten en daar dus door het schuren weer korsten
Er staat er eentje bij mij op stal die er het levende bewijs van is. Die mensen hebben het dier weggehaald op de vorige stal omdat ze maar jeuk bleef houden..
Tallie_Ho schreef:Het is niet mijn paard hoor![]()
Het is een paard van een nieuwe stalgenoot. Dit paard haar stal grensde direct aan het kippenhok ( wandje ertussen om precies te zijn ) Paard kreeg enorme jeuk en in eerste instantie wist de dierenarts niet wat het was. Na zoeken bleek het kippenluis te zijn..
Ik heb ze dus niet gezien, maar heb het van hun gehoord
En het eerste wat mijn dierenarts vroeg toen mijn paard jeuk had is of er kippen rondliepen op stal ( gelukkig niet )
Joto schreef:Je kan hem ook wassen met Imavarol als dat mag van de eigenaren, is schimmel dodend en werkt ook goed bij schurft. Overigens verlopen olie is niet goed nee dat klopt, maar het werkt wel.. Je moet het natuurlijk niet op open plekken smeren, en geen deken op doen dan gaat het broeien en dan gaat het wel mis.. Het werd vroeger al gebruikt en nog steeds, bij 1 van onze paarden leek het wel een wondermiddel