Welk middel bij artrose?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Welk middel bij artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:38

In hoever is de arthrose gevorderd?
Ik heb een ruin van 17 en die heeft al 5 jaar of langer arthrose, hij is 3 jaar
geleden gespoten in zijn gewricht met hyaluronzuur, dat is het beste wat ik ooit heb kunnen doen, hij loopt sindsdien geen stap verkeerd meer, goed hij is soms onregelmatig met koude dagen, maar hij is weer
vrolijk en fit!!! zelfs springen is voor hem nu weer mogelijk.
Oh berenklauw is ook een super begin daar heeft hij eerst op gelopen, speciaal beslag kan ook heel veel doen!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:14

Bij mijn merrie was het echt nog niet zo ernstig, beginnend, ze was daarvoor ook nog niet kreupel geweest.
Ze loopt op het moment wel weer vrij goed..

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:37

OwimPowerrr schreef:
Ook ik ben benieuwd naar het yochurt-verhaal...

Mijn paard is 12 jaar, en heeft ook enkele jaren last van artrose. Nou heeft hij het wel in een lichte vorm, want ikzelf merk er vrij weinig van. Af en toe heeft ie iets last van stijfheid, maar dat heeft hij er zo uitgelopen...

Nou zijn er wel een hoop mensen waar ik het onderwerp artrose & oplossingen mee heb besproken. Maar zij gaven mij allemaal hetzelfde advies: De middeltjes die te koop zijn, zijn vaak veels te duur en helpen 0,0%! Zij zeiden dat ik hem beter gewoon fit kon houden door hem voldoende te laten lopen, en altijd goed te zorgen voor een warming up en een goede uitstap-beurt.

Verder heb ik ook gelezen dat ze glucosamine voor het bahandelen voor mensen met reuma (artrose) gebruiken. Maar dan vraag ik mij weer af, mijn moeder heeft al zeker 10 jaar zwaar last van reuma (zit niet meer alleen in haar botten maar gaat door haar gehele lichaam). Waarom hebben ze mijn moeder dan nog nooit glucosamine voorgeschreven? Omdat het daadwerkelijk zo goed helpt?

Van elk product word er gezegd dat het uit testen is gebleken dat het "echt werkt", maar ik betwijfel het.

Reuma is ook geen artrose................ Knipoog

Ik heb last van Fibromyalgie en Artrose en gebruik ook Glucosamine! Mij helpt het uitstekend!!! Haha!
Ik kwam stijf uit bed en had moeite met opstaan uit een stoel als ik wat langer gezeten had.
Komt doordat de vloeistof die tussen je gewrichten zit en voor de smering zorgt, te dik wordt. Bloos

Ik zou ook best willen horen hoe het komt dat yoghurt ook schijnt te werken............ Tong uitsteken
Wie weet het????????? Bloos

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:29

Yoghurt, karnemelk en kwark bevatten diverse bouwstenen voor de vorming van kraakbeen zoals calcium, zink, vitamine A en E en magnesium. Hiervan mag niet teveel van gegeten worden, omdat zuivelprodukten er om bekend staan soms gewrichtsklachten te veroorzaken.

GVR_Obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:53

Mijn paard krijgt glucosamine van glucohorse. Prima! Maar let ook op hoe je paard loopt. Als hij 1 kant op stijver is dan de andere kant, belast hij zijn pootjes ook niet gelijkmatig en kan hij ook weer gaan kreupelen. Ik rijd fanatiek volgens de methode van Antoine de Bodt en als je mijn paard ziet lopen, zou je niet denken dat hij artrose heeft. En veel bewegen, weer of geen weer...

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:23

als een paard een vorm van atrose heeft kan hij dan vaak struikelen. want die van mij struikelt best veel, ook met longeren. hij komt ook moeillijk op gang. nu zegt de eigenaresse dat hij zo loopt omdat je niet rechtgericht rijd en dat hij meer voorwaarts gereden moet worden. Kan dit kloppen want maak me wel zorgen over mijn leasepaardje.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:26

onze merrie heeft artrose, ze is vroeger springpaard geweest. Ze staat nu 24.7 buiten en wordt natuurlijk bekapt, verder rijden we haar op het harde zo nodig met hoefschoenen

GVR_Obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:21

Ik denk zeker dat het klopt dat je veel verebetering zult zien aan je leasepaard als je hem gaat rechtrichten en voorwaarts gaat rijden Melissa7. Heb er zelf hele positieve ervaringen mee! Mijn paard danst weer!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:08

Ik heb een dvd van De bodt en het ziet er wel heel interessant uit..

Op het moment gedraagt mijn merrie zich als een driejarige in de wei, die is helemaal happy. Ze heeft duidelijk geen pijn meer!! Ze is onlangs op ijzers gekomen, verder niets..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:00

melissa7 schreef:
als een paard een vorm van atrose heeft kan hij dan vaak struikelen. want die van mij struikelt best veel, ook met longeren. hij komt ook moeillijk op gang. nu zegt de eigenaresse dat hij zo loopt omdat je niet rechtgericht rijd en dat hij meer voorwaarts gereden moet worden. Kan dit kloppen want maak me wel zorgen over mijn leasepaardje.

Bij de volbloed van mijn vriendin, die ik enkele jaren heb bijgereden, waren de eerste klachten ook struikelen. Vooral in de hoeken, tijdens het rijden van wendingen en voltes en tijdens longeren. Gingen we naar buiten (lange rechte paden) kon hij kilometers lang draven zonder een keer te struikelen. Met deze klachten zijn we foto's gaan laten maken en daar kwam idd arthrose uit.

Een paard kan idd ook geregeld struikelen als je hem niet voorwaarts rijdt en hij gaat sloffen, maar ik denk dat je maar eens de proef op de som moet nemen wanneer je een keer naar buiten gaat.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:25

Ik geef mijn paard Grand Flex , Glucosaminemix verkrijgbaar bij Pardoes Aurora en daar ben ik zeer tevreden over !

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:12

Wij gebruiken Gewrichten van DR Horse, dit werkt echt super bij ons! Paard loopt een stuk soepeler, komt sneller op gang e.d.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:55

Mijn paard met lage overhoef (artrose aan hoefgewricht) geef ik een supplement van de Paarendrogist.
Ik geef hem Superflex 5 star (heette voorheen Equiflexion): http://paardendrogist.nl/index.asp?strP ... ctID=34251
Voor artrose is een supplement van glucosamine, chondroitine en zwavel het beste.
Ik ben over dit middel zeer te spreken. Mail of bel anders de Paardendrogist voor advies.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:49

Ik wil dat yoghurtverhaal ook wel weten! Zijn er ook paarden met ocd die dit krijgen?