kale plekken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:28

vossenschurft?
Rävskabb Haha!

is dat dan vergelijkbaar met demodex?

ik weet niet hoe jouw zweeds is maar Rävskabb is het zweedse woord vossenschurft.
staat heel veel info over behandeling daarvan op google

liljebo

Re: kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 10:30

Ja weet ik... zou wel diep triest zijn als ik na 3 1/2 jaar hier wonen nog niet behoorlijk zweeds praatte. Haha! Bovendien hebben onze honden het vorig jaar gehad. Alleen hadden die toen wondjes en zag het er wat anders uit. Maar dat zegt niet zoveel. Vossenschurft heeft als symptoom jeuk, maar niet altijd, veel schilfers, maar niet altijd en vaak huidinfecties, maar ook dat niet altijd... kortom.... symptomen zijn niet erg duidelijk en worden gemakkelijk verward met de symptomen van andere huidproblemen. Het goede nieuws is dan weer dat ook dit met sebacil wordt behandeld.

Ik heb deze vraag ook in een zweeds forum staan en daar werd mij geadviseerd om de dierenarts te bellen en te vragen of hij niet zo sebacil kon uitschrijven, omdat hij niet kan komen. Geen idee of ze dat doen, maar ik zou het kunnen proberen gezien sebacil zowel bij mijt als bij vossenschurft werkt. Daarnaast wordt hier vaak een bepaalde versie van strongholt uitgeschreven bij vossenschurft, Dat is helaas ook op recept en ik weet niet of het ook bij andere mijten werkt.
Vossenschurft ontstaan nl ook door parasieten (mijten)